PC toont blauw scherm en start telkens opnieuw op

Status
Niet open voor verdere reacties.

stoney76

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jul 2011
Vandaag besloten om oude pc van zolder te halen en op te ruimen zodat deze weg kan.
Windows werd netjes opgestart.Helaas startte de pc ineens opnieuw op. Windows wordt getracht op te starten maar er verschijnt een blauw scherm waarna pc opnieuw opstart (kan helaas niet zien welke melding op blauw scherm staat -> kan ik dit in de bios aanpassen (zie dit niet in bios staan, maar kan er over heen kijken, zodat blauw scherm open blijft staan?).
Lees op diverse plekken dat je obv de foutcode namelijk een stuk wijzer wordt

Wat is het alternatief om deze pc weer op te kunenn starten, Windows xp herstellen?

Ik ben een leek....

Meestal een hardware/software fout. Als er bijv. een geluidskaart in zit probeer de computer op te starten zonder die kaart erin. Hetzelfde geldt voor een evt. videokaart (als die erin zit haal je hem eruit en sluit je het scherm onboard aan). Als de fout blijft verschijnen lijkt het me wat om Windows opnieuw te installeren.

In de bios zal je die optie dan ook niet vinden.

Je kan tijdens de boot (nog voor het winlogo) op F8 trommelen en de optie pc herstarten bij ...... uitschakelen kiezen.
Kan je wel in veilige modus opstarten?

De tips van knoppi heb je pas wat aan als je weet waarom je die bsod krijgt.
In de meeste gevallen is het slechts een softwarefout dan een hardwarefout.

Opstartherstel uitschakelen doe je in het besturingssystem zelf.

Probeer eens in veilige Modus op te starten en dan opstartherstel uit te schakelen.
Dan krijg je mogelijk een BSOD die ons hopelijk iets wijzer maakt.

Uit mijn hoofd: Deze computer, rechtermuisknop Eigenschappen, Geavanceerd, Opstart-Herstel Instellingen, De computer automatisch opnieuw opstarten, uitvinken.

veilige modus opstarten doet hij helaas niet meer :-(
zal morgen eens op f8 proberen te rommelen in de hoop dat ik automatisch herstarten kan uitzetten en dus kan achterhalen welke foutmelding er nu exact komt.

Is anders de beste optie windows xp te herstellen of opnieuw te installeren???

Het zou fijn zijn te weten, waardoor de pc steeds herstart.
Bij hardware falen heeft anders een nieuwe installatie dan wel repareren ook weinig zin.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan