pc traag in windows na spellen van games

Status
Niet open voor verdere reacties.

brits

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2003
Berichten
476
hallo ik heb net 2 uur americas army gedaan en als ik het spel afsluit doet mijn pc het langzamer dan anders.


brits
 
zijn je temperaturen oké?

Kijk voor je het sel gaat spelen hoeveel geheugen je gebruikt. (CTRL-ALT-DEL, bij prestaties, fysiek geheugen)
Doe hetzelfde na twee uur spelen. Zijn de verschillen groot?
 
de temperatuur is 52graden geheugen voor 182836 na
54400 systeem cahce voor 239500 na 105836.

brits
 
Hoe warm is je pc?

[edit]52 graden. Daar zou het probleem eigenlijk niet kunnen zitten.

Ik kan de cijfers die je post niet helemaal volgen. Misschien kun je beter 2 screenshots posten.[/edit]
 
Laatst bewerkt:
met het knopje (ALT+)'prinscreen' op je toetsenbord. Open dan MSPaint, en sla de screenshot op als JPG. Voeg de twee plaatjes dan hier toe als bijlage.
 
Geplaatst door brits
lukt niet


brits

Je hebt een Celeron 1.8ghz toch?


America's Army is een geheugenvreter. Kan dus zijn dat ie tijdens het spelen en na het sluiten van het spel nog wat naar het virtueel geheugen op je HD schrijft. Dat veroorzaakt ook nog wel aardig wat activiteit.
 
ja ik heb een celeron 1.8ghz.
kan je je virtueel geheugen dan vergroten
 
Na spellen is je PC altijd even wat traag. Komt omdat dit een zware belastig is voor CPU en geheugen. Hoe snel je PC weer sneller wordt ligt vaak aan je hoeveelheid RAM geheugen.

Vir. geheugen kan je instellen, of het helpt weet ik niet:

Als je 512 MB RAM hebt:
Klik rechts op deze computer, eigenschappen, geavanceerd, eerste knop instellingen, tabblad geavanceerd, beneden de knop wijzigen.
Klik op het bolletje voor aangepaste grootte. Zet de ondergrens (beginwaarde) op 1040 en de bovengrens op 1538

Als je 384 MB RAM hebt:
Klik rechts op deze computer, eigenschappen, geavanceerd, eerste knop instellingen, tabblad geavanceerd, beneden de knop wijzigen.
Klik op het bolletje voor aangepaste grootte. Zet de ondergrens (beginwaarde) op 780 en de bovengrens op 1152

Als je 256 MB RAM hebt:
Klik rechts op deze computer, eigenschappen, geavanceerd, eerste knop instellingen, tabblad geavanceerd, beneden de knop wijzigen.
Klik op het bolletje voor aangepaste grootte. Zet de ondergrens (beginwaarde) op 520 en de bovengrens op 768

Als je 128 MB RAM hebt:
Klik rechts op deze computer, eigenschappen, geavanceerd, eerste knop instellingen, tabblad geavanceerd, beneden de knop wijzigen.
Klik op het bolletje voor aangepaste grootte. Zet de ondergrens (beginwaarde) op 260 en de bovengrens op 384

Bron: http://www.j-p-it.nl
 
Vind ik een beetje vreemde waarde. Videokaart die geheugen slokt misschien?
 
Geplaatst door XP_PC
Vind ik een beetje vreemde waarde. Videokaart die geheugen slokt misschien?

Hij heeft een radeon 9700. Is dus gewoon een losse kaart.

Ik kom alleen uit op 256mb+64mb=320mb. Dan is dat dus SD-Ram.
 
Owhja, dat kan natuurlijk ook.

Als je 320 MB RAM hebt:
Klik rechts op deze computer, eigenschappen, geavanceerd, eerste knop instellingen, tabblad geavanceerd, beneden de knop wijzigen.
Klik op het bolletje voor aangepaste grootte. Zet de ondergrens (beginwaarde) op 650 en de bovengrens op 960.
 
ik heb geen sd-ram het komt mischien door mijn oude videokaart sis650 dat er 64mb kwijt is.


brits
 
Geplaatst door brits
ik heb geen sd-ram het komt mischien door mijn oude videokaart sis650 dat er 64mb kwijt is.


brits

Moet je die ff uitzetten in het BIOS.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan