pc traag (keyboard)

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarfvz

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hallo,

Ik heb sindskort een Fujitsu Siemens (Intel Celeron 700 mhz) deze wil ik gaan overnemen van een kennis voor 100 euro (met een 17 monitor, en een redelijk nieuwe Epson printer) Is zoiets wel 100 euro waard, nadat ik het volgende probleem hier voorleg? zoniet wat is het anders waard

Het probleem:

Er draait Windows ME (officele licentie erbij) maar plotseling wordt die heel traag, toetsenbord reageert heel langzaam, en de muis reageert al helemaal niet meer.

Toen dacht ik het ligt aan ME, dus ik formateren, en zelfs in DOS werkt het toetsenboard traag, en soms reageert die wel normaal, en andere momenten duurt het wel een minuut voor dat ik bijv. c: heb ingetypt

Er zit 64 mb werkgeheugen in, en daar heeft die wel even op gedraaid (maar DOS gebruikt toch niet zoveel geheugen dat die daar door traag wordt??)

en een ander probleem is de combo drive (dvd-rom en CDRW ineen) die wil grotendeels alleen originele cd lezen, als ik bijv. een cdrw er in heb, dan wil die hem niet herkennen.

En iedere keer als ik opnieuw opstart krijg ik een melding dat de ESCD is geupdate

Dit alles bij elkaar wat zal hiervan het probleem kunnen zijn?

Alvast bedankt

Escd update schijnt normaal te zijn kreeg ik van iemand te horen maar toen ik later een gereviseerd moederbord terug kreeg was die melding weg.

Hoe oud is die pc eigenlijk? Windows ME bestaat al wat jaartjes.

Dat probleem met die combo drive blijf je houden. Je zou het nog kunnen proberen met een ander merk cd van iemand anders.

Jou zo horende zou ik die pc niet willen hebben. De mijne kostte rond de 1900 euro en die heeft alles. Dvd, dvd+rw. floppydrive , Creative 5.1 surround. 250gig , 500mb geheugen.
Jij betaalt 1/19 voor iets wat niet lekker werkt en waarschijk 5 jaar of ouder is.
Printers kosten bijna niets tegenwoordig.

Ik zou nog maar eens goed nadenken!!

Op het moederboard (type MS6178) staat 1996

De enige cd-r die de combo drive goed leest zijn van het merk Data trax

Ik denk dat ik die kennis maar een bod doe van 50 euro en dan kijk ik wat voor een bruikbare spullen er nog in zitten, en dan verkoop ik de Monitor wel door, en de printer ik heb nog een partij verjaardag foto's die ik wil uitprinten (oja en de 50 meter UTP kabel, die houd ik zelf wel in gebruik).

Dat is een MSI moederbord nummer. Als je dat nummer intypt in Google kom je vanzelf zijn nukken wel tegen.
Misschien wel dezelfde nukken als de mijne toenertijd.
Ik gebruik de mijne nu als downloadmachine er bij.
Prima. Zou jij ook kunnen doen..........maar dan wel voor 50 euro :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan