PC traag na 2 weken niet gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

websitevrager

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2012
Hallo,
Ik heb 2 weken mijn laptop niet gebruikt omdat ik weg was, dus hij is 2 weken niet aan geweest.
Mijn laptop heeft Windows 7.
Toen ik mijn laptop weer aanzette, moest hij heel veel updates uitvoeren. Dat heb ik al vaker gehad als hij een tijdje niet aanstond.
Is ook logisch, want de updates hopen zich natuurlijk op in die tijd.
Mijn computer is nu veel trager geworden. Ik denk niet dat dit met de updates te maken heeft.
Mijn virusscanner zij dat ik weer een scan moest doen omdat dat al 2 weken niet is gebeurd. (Ook logisch natuurlijk)
Ik heb dus even gescand, de virusscanner zij dat alles goed was. Toen ik in de geschiedenis van de scanner keek, zag ik wel dat in april een trojaans paard is gedecteerd. Het stond al die tijd in quarantaine.
Dat heb ik dus meteen verwijderd, en heb opnieuw gescand.
Verder was alles goed. Maar mijn PC is nog steeds veel trager, terwijl er dus eigenlijk niks is veranderd.
Ik heb soms dat mijn browser heel traag is en dat hij soms zelfs zegt dat het programma niet reageert, en dat de browser opnieuw is geopend.
Ook als hij bijvoorbeeld ergens mee bezig is (webpagina laden, document openen) dan gaat de muis haperen, en "stroef" over het scherm.
Dat was eerst ook niet.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Wat kan ik doen om alles weer zo normaal mogelijk te krijgen?

Laatst bewerkt:
hoi,
het is weer een tijdje geleden dat ik hierop zat maar je zal evt, malwarebytes kunnen proberen en dan start evaluatie en dan heel je pc doorscannen ;)
2e vraag? wat is eigenlijk je virusscanner want ik gebruik malwarebytes en mse
aan de troyaan zal het vast niet liggen omdat die in quarantaine zat en al gedetecteerd is geweest :)
kijk trouwens ook is even wat voor updates er daarna zijn geinstalleerd want het kan weleens voorkomen (bij mij, en bij vele anderen waar ik hun pc heb geinstalleerd (waardoor ik niet meer update)) je pc wat trager kan zijn bijv, usb kernel divice,
als je er echt niet uit ben gekomen moet je is systeemherstel proberen en dan die tijd voordat je die updates heb laten installeren en dan mbam erover heel laten gaan :)

mvg, pyrokenny,,, ik hoop dat ik je je hiermee heb geholpen

niet updaten is niet echt een optie...
je kunt eventueel als er na een update je pc dramatisch langzamer is de update uninstallen en aangeven deze niet meer te downloaden/installeren...

maar even back on topic...
ik weet niet wat voor virusscanner je hebt maar die kan je PC ook vertragen als er iets mis mee is...
ik zou inderdaad even iets van malwarebytes of een andere malware scanner gebruiken om je pc te scannen.
ook zou ik dingen zoals een schijf controle en defragmentatie even zijn gang laten gaan.
ook kun je vanuit cmd even sfc /scannow runnen om op systeemfouten te controleren.

als dit alles niets verbeterd even laten weten!

Cc cleaner helpt ook goed tegen fouten in het register,
Het helpt ook tegen andere problemen,

Registry easy 5.6 is daarvoor ook een superprogramma :)
Je kan pro nemen en dan zal ik je daarmee wel helpen ;)

@pyro
maar een paar register fouten komen niet zomaar van even updaten en 2 weken niets doen.
dan had de laptop hiervoor ook al traag geweest

Hij was eerst echt niet traag.
En ik gebruik MSE als virusscanner.

Ik heb spybot search & destroy ook nog ergens op staan en heb daar ook mee gescand. Hij vond alleen een tracking cookie. Niks ergs dus.

Laatst bewerkt:
mse is niet de beste en kan je pc ook wel iets vertragen... maar ook weer niet zo erg dat de boel timeout geeft en je muis hapert...
en de andere dingen zoals schijf controle en defrag? en de sfc?

Start is taakbeheer op en geef is na 10sec door hoeveel je cpu gebruikt en daarna wanneer je je muis beweegt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan