PC traag na herinstal xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pigeon11

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2006
Berichten
5
Ik heb van een kennis een pc staan die een virus heeft gehad, een trojaans paard. Na herinstal van de pc blijft de pc ontzettend traag. er zat een sata maxtor hd schijf, maar bij herinstal van xp, ook met f6 de sata drivers geinstalleerd, wil die de hd niet zien. andere hd van maxtor erin gezet en nu lukt installeren van xp wel, maar xp geeft aan dat de installatie 39 minuten duurt. dat klopte dus niet, de totale installatie duurde ruim 2 uur en daarna bleef de pc zo ontzettend traag. er zit een msi 7043 moederbord in. zou het kunnen dat het virus zich nog ergens heeft genesteld waardoor de pc zo traag blijft?
 
het zou kunnen want er zitten chips op je moederbord met software er op.
het kan dan zijn dat die ook beschadigd zijn geraakt.

helaas, virussen zijn echt rotzooi

zorg gewoon voor de volgende keer dat je de pc beter beveiligd.
 
het zou kunnen want er zitten chips op je moederbord met software er op.
het kan dan zijn dat die ook beschadigd zijn geraakt.

helaas, virussen zijn echt rotzooi

zorg gewoon voor de volgende keer dat je de pc beter beveiligd.

Nou, dat mag mij eens allemaal uitleggen, want de enige software op je moederbord zit in de eprom, de bios software.
En hoe kan die dan beschadigd raken?:confused:
En het tweede en derde punt, denk dat de TS dat ook wel weet.

TS,
Waren de partities schoon?
Je zou eventueel hem eerst "kaal" kunnen maken met fdisk, via een 98SE oem opstartflop, en de non dos partities verwijderen, en daarna weer met de xp cd kunnen proberen.
 
TS,
Waren de partities schoon?
Je zou eventueel hem eerst "kaal" kunnen maken met fdisk, via een 98SE oem opstartflop, en de non dos partities verwijderen, en daarna weer met de xp cd kunnen proberen.[/QUOTE]


Heb er nieuwe hd ingezet, dus is schoon, maar pc blijft gewoon heel traag. dus weet het nu ook niet meer.
 
Kun je de schijf in een andere comp proberen?

Overigens had ik het niet over de nieuwe schijf, maare, ook het geheugen testen zou misschien meer kunnen vertellen over de oorzaak.

Of bouw alles uit, en installeer alleen het hoognodige, eventueel zonder geheugen, met de speaker, nu zou je biosbeeps moeten horen, na het kortsluiten van de powerswitchpinnen.
Ook de kabels wisselen zou meer resultaten kunnen opleveren.
Een andere voeding proberen.

Al mer al een vaag probleem, dan wordt het een kwestie van deduceren.
 
Heb de batterij van moederbord verwijderd, opnieuw gestart en geinstalleerd zonder batterij. hierna batterij teruggeplaatst en systeem werkt weer naar behoren.

opgelost dus gelukkig.

waarschijnlijk is hiermee de cmos gereset en alle problemen verdwenen.
 
Heb de batterij van moederbord verwijderd, opnieuw gestart en geinstalleerd zonder batterij. hierna batterij teruggeplaatst en systeem werkt weer naar behoren.

opgelost dus gelukkig.

waarschijnlijk is hiermee de cmos gereset en alle problemen verdwenen.

Haai,

Ik heb schijnbaar dezelfde problemen. (zie mijn vraag bovenaan deze rubriek). Ik ben echt een leek op dit gebied maar wil jouw oplossing wel proberen. Maar wat heb je op welk moment gedaan? Dus wat is de volgorde van handelen? En zet je de batterij terug na installatie van XP of pas als je alle programma's hebt geïnstalleerd?
Dennis
 
batterij eruit, xp opnieuw geinstalleerd, batterij er weer in en daarna alle prg's installeren, dat was het.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan