pc traag na herinstalleren xp

Status
Niet open voor verdere reacties.
heb idd Western Digital Corporation HD
heb MWSnap geinstalleerd en daarmee maak ik de foto

ben nu aan het downloaden op de NVIDIA-site maar dat gaat niet zo snel 400 bytes/sec

heb inmiddels in mwsnap de instelling gewijzigd , het wordt nu opgeslagen als jpg bestand

Laatst bewerkt:
Mooi! Die WDC-HD heeft ook geen Sata/Raid controller nodig neem ik aan? Op welke HD staat XP?

Voor het bewaren van de bestanden van je moederbord laat ik als hint hieronder zien hoe ik dat als "bestandsbeheer" geregeld heb.

Op mijn D-schijf bewaar ik al mijn data. Op die partitie heb ik een map "Software"en daarin heb ik dan weer een sub-map "Moederbord". En dat sub-mapje heeft wéér een aantal sub-mapjes. Maar kijk maar hieronder.
.

Bijlagen

• SotwareMobo.jpg
    SotwareMobo.jpg
    20,8 KB · Weergaven: 17
xp staat op de samsung
k'zal zo niet weten wat een Sata/Raid controller inhoud
als het niet echt nodig is hoef ik hem niet

zal de drivers wanneer ik ze weer compleet heb opslaan zoals u hebt beschreven

Marcel

k'zal zo niet weten wat een Sata/Raid controller inhoud
Nee, maar in het begin heb ik er al naar gevraagd. Het gebeurt nogal eens dat iemand Windows XP opnieuw heeft geinstalleerd, zonder te weten dat als je HD wél een Sata/Raid-Controller nodig heeft, dat je die controller dan tijdens de setup moet installeren. Kijk daarom toch voor de zekkerheid bij die WDC-HD of daar in Everest niet zoiets bij staat als in het onderstaande voorbeeld.
.

Bijlagen

• HDSataRaid.jpg
    HDSataRaid.jpg
    44 KB · Weergaven: 18
volgens mij niet aan de orde
zie bijlage

Bijlagen

• MWSnap002.jpg
    MWSnap002.jpg
    23,2 KB · Weergaven: 23
Klopt. Dan kun je we die mogelijke oorzaak van je problemen nu definitief schrappen.

fijn.
ben nu nog aan het downloaden maar dat gaat niet zo snel

Bijlagen

• MWSnap003.jpg
    MWSnap003.jpg
    19 KB · Weergaven: 19
Nu ik dat zo zie en je klachten over een langzame Internet Explorer en mailprogramma teruglees, vind ik het jammer dat we niet zijn begonnen met de drivers die bij je moederbord horen.
Op de ASUSTek-site staat daar onder andere bij de map LAN en daarin zit de driver voor je Ethernetkaart voor Windows XP.
Als je die straks, of morgen, als eerste download en installeert, vermoed ik dat de Internetsnelheid behoorlijk zal verbeteren.

heb de ethernet kaart nu weer 100%

echter werkt het geluid nog niet terwijl het apperaat correct werkt(volgens apparaatbeheer)
en er wordt gevraagd om een raid controller

Bijlagen

• MWSnap005.jpg
    MWSnap005.jpg
    3,8 KB · Weergaven: 17
Als je naar de ASUSTek website gaat en je zet het nummer van je moederbord: K8V-X SE in het bovenste zoekvenster linksboven en je selecteert in het onderste zoekvenster "Drivers" dan krijg je te zien wat hieronder als eerste plaatje getoond wordt. Klik je op het plusje naast "Raid" dan krijg je onder andere te zien wat hieronder in het tweede plaatje getoond wordt. Download dat pakket voor WinXP. Het geluid kijken we later naar.

Bijlagen

• RaidAsus.jpg
    RaidAsus.jpg
    40,1 KB · Weergaven: 18
  • RaidXPAsus.jpg
    RaidXPAsus.jpg
    21,9 KB · Weergaven: 18
software komt niet overeen met de hardware!

Bijlagen

• MWSnap008.jpg
    MWSnap008.jpg
    22,6 KB · Weergaven: 15
Deze waarschuwing verschijnt wel vaker bij de installatie van stuurprogramma's. Maar dat wil niet zeggen dat de stuurprogramma's niet goed werken. Ze zijn (nog) niet ondertekend door Microsoft. En mocht er toch iets niet goed lopen, dan kun je altijd terug. Gewoon doorgaan met installeren.
Hoever staat het eigenlijk? Welke drivers zijn, met die Raid mee, geinstalleerd?
Want we moeten ook nog naar de audio kijken?

alles geinstalleerd
alleen nu de raid zie bijlage

en geluid nog

Bijlagen

• MWSnap009.jpg
    MWSnap009.jpg
    4,1 KB · Weergaven: 20
heb ik gedownload maar krijg de volgende melding bij het installeren(zie bijlage)

Bijlagen

• MWSnap010.jpg
    MWSnap010.jpg
    14,8 KB · Weergaven: 17
het stuurprogramma van de aangevinkte audio moet ik hebben toch?

Bijlagen

• MWSnap012.jpg
    MWSnap012.jpg
    9,4 KB · Weergaven: 18
alles werkt weer

bedankt voor alle hulp

Marcel

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug