pc traag, windows opnieuw instellen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
op een andere website las ik het volgende:

Je kan het volgende proberen , alleen je Windows verwijderen en vervangen . In Xp bijvoorbeeld laat je de pc opstarten van cd en ga je windows herstellen. Al je info blijft staan e je krijgt toch een nieuwe windows..

is dat een methode waarmee je zonder veel moeite een pc weer kunt versnellen?
graag hoor ik van jullie!

Het is inderdaad werkend als je je bestanden wilt behouden, als je niet per se je bestanden hoeft te behouden is het opnieuw installeren van Windows via cd toch meer aangeraden, dan is je pc zeg maar zo goed als nieuw weer ;)

dus de methode die ik zag, is niet echt goed?
als ik een systeembackup maak met het programma van windows7 (zojuist gedaan). daarna windows7 weer opnieuw installeer van cd, heb ik dan zelfde resultaat?

Nee, je formatteert als ware de gehele harde schijf dus alle gegevens en drivers en registers worden verwijderd. Na het opnieuw installeren van Windows is deze geheel kaal. Dus je zult zelf de drivers van alle hardware moeten installeren of Windows update moeten raadplegen.

Daarna kun je uiteraard de bestanden uit je backup halen. Deze word volgens mij met de gewone windows backup als harde schijf gezien. Echter durf ik dit niet met 100 % zekerheid te zeggen aangezien ik liever Acronis gebruik voor mijn backup.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan