pc --> tv

• Onderwerp starter Onderwerp starter Poon
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Poon

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2005
Hallo,

Ik zou graag beeld van mijn computer op mijn tv willen krijgen dit heb ik laatst bij een iemand gezien. Maar hoe doe ik dit en wat heb ik ervoor nodig.
Mijn tv heeft een paar scart aansluitingen maar ik weet verder niet wat voor aansluiting ik voor mij computer nodig heb. Iemand hier die er verstand van heeft?

alvast bedankt!

Je moet een videokaart hebben, die voorzien is van een TV-out aansluiting. Dit kan Tulip(geel) zijn of S-video. Deze sluit je aan op de gele Tulip of S-video aansluting van je TV. Het geluid zal je ook door moeten linken vanaf je geluidskaart naar de tv of eventueel Stereo/Dolby Pro Logic Amplifer.

Je moet dan wel wat instellingen van je videokaart veranderne om het beeld door te laten geven naar je TV.

Laatst bewerkt:
Ik heb naast de aansluiting op mijn videokaart voor het beeldscherm ook een ronde aansluiting er op zitten deze lijkt erg op de aansluitingen voor het toestenbord en muis is dit de juiste?

Dat zou wel eens een S-video aansluiting kunnen zijn. Mocht je die niet op je Tv hebben, dan is er een klein verloop stekkertje op de markt. Deze gaat van S-video naar Tulip.
Veelal wordt die bij de videokaart geleverd.
Ziet het er zo uit?
(zie afbeelding)
images

Zo ja, dan is dit het verloop stekkertje:
(zie afbeelding)
images

ja precies die moet ik hebben.
en hoe zit het met het geluid?

Geluid moet je vanaf de geluidskaart(audio-out) naar de TV of Stereo. Hiervoor heb je een kabel nodig die van Mini Jack naar dubbele Tulip(rood/zwart of rood/wit) gaat.
Zie afbeeldingen:

images

images

Je kunt eventueel een splitter op je geluidskaart zetten, zodat je ook de pc speakers nog kun aansluiten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan