pc --> Tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

RJale

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2004
hallo,,,
ik weet niet of ik hier op de juiste plaats zit met mijn vraag maar ik zit met een probleem.

Ik heb een Nvidia videokaart en heb al beeld op mijn tv klaar gekregen,, maar als ik een film wil gaan kijken doet alles t goed behalve dat ik mijn beeld van de tv niet volledig gevuld krijg. ik heb een breedbeeld tv. Er onstaat een zwarte band ik heb mijn instellingen proberen te veranderen bij configuratiescherm-->beeldscherm maar daar kan ik niet hoger dan 60Hz en ook niet dan 800x600 terwijl ik toch met mijn tv makkelijker hoger kan ik snap er niets van ;):shocked: :shocked:

een gelukkig nieuwjaar toegewenst en k hoop zo snel mogelijk antwoord terug te hebben
Groetjes

Welke maat heeft de film? Gewoon, breedbeeld of cinemascopeformaat?
De standaardresolutie voor een televisie is helaas laag, 640x480 (4:3) en bij veel kaarten kan je ook niet hoger gaan dan 800x600, terwijl de tv dat wel kan.

mijn formaat is gewoon breedbeeldformaat alleen mijn tv ja ik weet niet heeft 2 zwarte balken links en rechts naast de film.... dat zou toch niet hoeven en ik heb niet heel erg scherp beeld dwz dat ik niet duidelijk de lettertjes kan lezen is dat normaal bij zo iets of moet ik het veel scherper kunnen krijgen

bvd
groetjes

Dat betekent waarschijnlijk dat het formaat van de film standaard is (4:3).
Heb je toevallig een sony tv? Dan heb je waarschijnlijk de pech dat je tv geen ander formaat accepteert dan het formaat van de film. In dat geval kan je er weinig aan doen.
Dat de ondertitels (of andere letters) moeilijk leesbaar zijn, komt gewoon puur door de lagere resolutie. Reken er maar niet op dat je dat beter gaat krijgen, zolang je de resolutie niet kan verhogen. Probeer eens wat te vogelen met tvtool: http://tvtool.info/index_e.htm (niet gratis)
Als ik mijn pc aan de tv aansluit, wordt het ook niet echt mooi. Een film gaat nog wel, spellen ook (lage kwaliteit), maar de rest is niet om aan te zien.

Laatst bewerkt:
Wanneer je je windows op de tv bekijkt is dat inderdaad niet scherp. Dat is "normaal'.
Wat je film betreft: Is de film die je bekijkt wel in breedbeeld formaat? Als je een film hebt die in 4:3 formaat is, dan betekent dat dat je die zwarte balken aan de zijkant krijgt. Bij een film in breedbeeldformaat zouden die zwarte balken weg moeten zijn.

brutus zei:
Wanneer je je windows op de tv bekijkt is dat inderdaad niet scherp. Dat is "normaal'.
Wat je film betreft: Is de film die je bekijkt wel in breedbeeld formaat? Als je een film hebt die in 4:3 formaat is, dan betekent dat dat je die zwarte balken aan de zijkant krijgt. Bij een film in breedbeeldformaat zouden die zwarte balken weg moeten zijn.

En bij cinemascope (2.35:1) heb je onder en boven zwarte balken, ook op een 16:9 breedbeeldtv.

edit: Wie zet er nou zijn/haar tv aan om naar windows te kijken? Dan kijk ik wel uit het raam :D

Laatst bewerkt:
Sarvo, ff een vraagje.
Ik ben vrij actief met fotografie. Maar wanneer ik nu foto's op een cd/dvd wil zetten, om te bekijken op TV(Magix), tot welke resolutie kan ik de foto het beste terugbrengen?
Wanneer je een te grote resolutie aanhoudt, krijg je blokvorming, waardoor een lijn niet meer een lijn is.

Mvg Patrick

Ik denk dat 1024x768 groot genoeg is. Daar kan je natuurlijk een beetje in experimenteren.
Op tv hoef je niet per sé een hele hoge resolutie te hebben, tenzij je wilt overstappen op een hdtv.

Sarvo zei:
Ik denk dat 1024x768 groot genoeg is. Daar kan je natuurlijk een beetje in experimenteren.
Op tv hoef je niet per sé een hele hoge resolutie te hebben, tenzij je wilt overstappen op een hdtv.

Een vriend(mede fotograaf) had het over 576x4... Precies wist hij het niet meer.
Dat zou de ideale resolutie zijn voor een foto op TV, waardoor je geen vertekening meer zou krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan