pc uit bij dvd kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

spillie

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2001
hallo,

de titel zegt het al... als ik een dvd via dvdshrink wil kopieren gaat de pc 9 van de 10 keer uit bij het lezen (shrinken) van de bron dvd. Ik zie dan bij systeembeheer dat het % processorgebruik stijgt tot (tegen de ) 100%.

Heeft iemand een idee over de oorzaak, en hoe het op te lossen is?

Bij voorbaat dank voor de reacties.

Groet,

Spillie

DVD shrink eens opnieuw installeren?
Dus deinstalleren, met easycleaner of regcleaner alles van DVDshrink verwijderen rebooten en opnieuw installeren.

dat zal niet werken... zowel voor als na een nieuwe installatie van de pc doet dit probleem zich voor...

Ik heb het alleen over het verwijderen van DVD shrink, alles registervermeldingen daarvan verwijderen, rebooten en opnieuw DVD shrink installeren, niet over een herinstallatie van de PC(wat dat ook moge wezen)

met de pc opnieuw installeren bedoel ik: C-schijf formatteren en windows er opnieuw opzetten, en dan dus ook DVDShrink er opnieuw opzetten...
En dan blijft het probleem bestaan.

Da's vrij rigoureus.
Ik herken het probleem als zodanig alleen, wanneer een applicatie als DVD shrink, niet correct is geinstalleerd.

Het kan ook zijn dat de processor te warm / niet goed gekoeld wordt. Kun je de temperaturen uitlezen? Bij voorkeur in het bios direct na het opnieuw opstarten.

De ventilator afstoffen / snelheid aanpassen kan dan helpen.

Vr.Gr. Egel.

Ik denk eerder dat Egel meer in de buurt zit. Waar kan ik de temparatuur uitlezen? wat zijn normale temperaturen?

Hoe kan ik de snelheid aanpassen?

iig thnx voor de hulp!

Ik kreeg vanuit je vraag en zeker je reactie op mijn antwoord het idee dat je ervan overtuigd was dat het aan DVDshrink moest liggen.
Dat krijg je wanneer je het woord zal een beetje ongelukkig gebruikt.
Wanneer het een hardware probleem is zijn we nog wel even zoet.
Temparatuur?
Speedfan of Everest installeren.

Waar kan ik de temparatuur uitlezen?
Hoe kan ik de snelheid aanpassen?
Wat zijn normale temperaturen?
Dat ligt eraan, met name aan je moederbord.

Asus heeft in het bios een hardware monitor afdeling en daar kun je temperaturen en rpm zien, en ook instellen hoe hard de ventilatoren draaien. Asus Q-Fan

Everest home geeft ook info over temperaturen, en nog veel meer info over je computer.

Wat normale temperaturen zijn weet ik niet precies, wel dat die voor intel's lager zijn dan amd's. Eerst maar eens kijken wat je hebt. :)

Als je computer ouder is dan 1 jaar is een keer afstoffen zowiezo een goed idee.

Vr.Gr. Egel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan