pc uit bij gebruik dvdshrink

Status
Niet open voor verdere reacties.

spillie

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2001
hallo allemaal,

als ik een dvd wil verkleinen met dvdshrink gaat mijn pc tijdens het "encoden" na een minuut of tien vanzelf uit. Hij sluit niet af ofzo, gaat in één keer uit.

Dit doet ie alleen als de pc al een tijd heeft aangestaan. Als ie rust heeft gehad gaat het vaak wel goed.

Wat kan het zijn? Ik denk er zelf aan dat ie misschien te warm wordt? Kan ik dat ergens controleren.

Ik zag wel dat mijn cpu vanmorgen toen ik het weer probeerde (en toen wel lukte overigens) dat het cpu-gebruik steeg naar zo'n 80-90%. is dit normaal?

alvast bedankt voor de antwoorden en het mee-denken.

mzzls

Hoi,

Dat je processor verbruik onhoog gaat is niet verwonderlijk... het zou inderdaad een hitte probleem kunnen zijn.
Wat voor systeem heb je?? (hardware/os)

het probleem doet zich alleen voor met dvdshrink?
Of doet tie het ook met "zware" games of ander zware applicaties?

had er een tijdje terug ook last van. maar zag toen dat een programmaatje 96-98% van het cpu-gebruik in beslag nam en hij daardoor uitging. dat heette cpuidle.exe.
Als ik dat progje dan uitzette dan ging het goed.

Heb hem recent geformateerd en daarna geen problemen meer gehad. tot ik laatst een dvd brander kocht. De eerste week ging prima (toen had de pc niet zo lang aangestaan) en nu dus niet helemaal meer.

Verder speel ik geen (zware) games. Of draai volgens mij geen zware programma's.

heb je niet een programma cd bij je MOBO gekregen waar een monitor programma op staat zodat je temperatuur kan meten?
Het lijkt er namelijk sterk op dat je processor te heet wordt.
Je kan ook de kast even open schroeven en kijken of de processor fan wel draaid... en dan het programma dvdshrink nog een keer laten lopen. kijken wat er gebeurd.

ja, ik heb er wel een cd volgens mij. (kan nu niet kijken, zit op werk). dan zou ik daar eens op moeten kijken.

aan het geluid dat er uit de kast komt lijkt er wel een fan te draaien. kan natuurlijk ook alleen die van de videokaart zijn.

is er geen universeel progje voor ofzo?

Ik zou voor de zekerheid toch ff de kast losschroeven.
Ik weet niet of er "standaard" programma's voor zijn (geen ervaring mee..) het geluid wat je hoort kan ook van de HD(s) zijn of van de voeding.

ow ja. das waar. niet aan gedacht.

maar thnx. ik ga eens ff checkuh vanavond.

hoop dat ik zo'n progje heb. kan ik zien of de temp idd
oploopt.

Spillie,

Ik heb dit probleem ook gehad, heb jij toevallig een screensaver aanstaan? En toevallig gaat die aan na 10 minuten? Door dit uit te zetten heb je een grote kans dat je dit probleem niet meer ondervindt. Bij mij was dit in ieder geval de oorzaak.

had idd een screensaver aanstaan. maar ook na uitzetten hiervan bleef het probleem bestaan.
ik denk dat het met een virus of spyware te maken gad.
heb inmiddels een clean install gedaan en nu nergens meer last van.
"probleem" is dus niet opgelost, maar wel verholpen.

maar thnx voor het meedenken.

Groet,

Maarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan