Hallo, ik heb een vraag m.b.t. het uitvallen van een pc bij het opstarten.
Het betreft een P4 3.2 Ghz
512 MB ram
Asus P5AD2 Premium moederbord
De pc is nu zo'n 2 en een half jaar oud en heeft altijd goed gefunctioneerd maar sinds
een tweetal weken geleden kregen wij bij het opstarten een melding met overclocking failed.
Er is echter door onszelf niets ingesteld m.b.t. overclocking.
Na een aanpassing in de Bios (teruggezet op de standaardwaardes) was deze melding verdwenen.
Vandaag echter bij het opstarten van de pc viel deze na een paar seconden ineens uit.
Geen meldingen op het scherm of rare piepjes.
Nogmaals geprobeerd maar ook nu valt de pc na een aantal seconden ineens uit.
Bij een derde poging startte de pc wel enigszins op maar weer de melding met overclocking failed.
Ik wilde dus nogmaals de bios resetten om deze melding weg te krijgen maar,
ik kom niet meer in de bios. Als ik op Del heb gedrukt doet de pc nog de normale controles maar op het moment dat je dan in de Bios terecht zou moeten komen valt hij uit.
Nog een aantal malen geprobeerd maar de pc blijft uitvallen en ik kan niets meer aanpassen. Wat wel opvalt is dat de koelingfan van de processor vlak voordat hij uitvalt enorm terugvalt qua aantal toeren.
Iemand enig idee waar dit probleem vandaan zou kunnen komen?
Ik sta graag open voor suggesties
Het betreft een P4 3.2 Ghz
512 MB ram
Asus P5AD2 Premium moederbord
De pc is nu zo'n 2 en een half jaar oud en heeft altijd goed gefunctioneerd maar sinds
een tweetal weken geleden kregen wij bij het opstarten een melding met overclocking failed.
Er is echter door onszelf niets ingesteld m.b.t. overclocking.
Na een aanpassing in de Bios (teruggezet op de standaardwaardes) was deze melding verdwenen.
Vandaag echter bij het opstarten van de pc viel deze na een paar seconden ineens uit.
Geen meldingen op het scherm of rare piepjes.
Nogmaals geprobeerd maar ook nu valt de pc na een aantal seconden ineens uit.
Bij een derde poging startte de pc wel enigszins op maar weer de melding met overclocking failed.
Ik wilde dus nogmaals de bios resetten om deze melding weg te krijgen maar,
ik kom niet meer in de bios. Als ik op Del heb gedrukt doet de pc nog de normale controles maar op het moment dat je dan in de Bios terecht zou moeten komen valt hij uit.
Nog een aantal malen geprobeerd maar de pc blijft uitvallen en ik kan niets meer aanpassen. Wat wel opvalt is dat de koelingfan van de processor vlak voordat hij uitvalt enorm terugvalt qua aantal toeren.
Iemand enig idee waar dit probleem vandaan zou kunnen komen?
Ik sta graag open voor suggesties