Pc uitval

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lateco

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2001
Hallo Mensen,

Ik heb een vraag omtrent het steeds opnieuw opstarten van m'n pc als ik het cd-rom station gebruik.

Sinds een tijdje heb ik het probleem dat wanneer ik een cd probeer te gebruiken in het cd-rom station de pc zichzelf uitschakeld en vervolgens weer opnieuw opstart.

Ik kwam er voor het eerst achter toen ik een cd met allemaal foto's probeerde te bekijken.
Weinig kans toe gehad want nadat hij ongeveer 3/4 had uitgelezen pats boem UIT en van zelf opnieuw opgestart.

Later gebeurde het zelfde bij een Kinderspelcd, een ongewisse tijd spelen varieerend tussen de 2 en 5 minuten en pats UIT, het zelfde liedje.

Ik werk met een dual boot XP-Prof & Win98ME PII 350
Het uitschakelen gebeurd in XP-Prof.
Onder ME krijgen we bij de spelletjes allemaal foutmeldingen zoals "not in room" met daarbij een nummer, en het spel moet opnieuw worden, gestart omdat hij eruit vliegt.

Ik al van alles geprobeerd zoals:
Geformatteerd,
Beide besturings systemen opnieuw geinstalleerd.
De gehele PC aan onderdelen uit elkaar gehaald en opnieuw samen gevoegd.
De cd's waar het me mee is overkomen op een andere PC geprobeerd ( wat natuurlijk wel allemaal goed ging )

Een cd-rom speler uit een ander systeem waar alles wel werkte aangesloten op m'n eigen systeem, maar nee
dan vertoont alles dezelfde kuuren.

Ga eens in WinXP naar;
Deze computer>eigenschappen>geavanceerd>opstart- en herstellinstellingen>zet een vinkje bij "Automatisch opnieuw opstarten".
Nu krijg je een blauw scherm met een foutmelding i.p.v dat de pc opnieuw opstart.
Plaats de exacte melding als je die krijgt.

Hallo Crash,

Geavanceerd, Opstart & herstel instellingen
Ik heb bij "systeem fouten" een vinkje staan bij: De computer opnieuw opstarten maar krijg dus geen blauw scherm.
De pest in dit verhaal is dat ik geen exacte foutmeldingen krijg.
De pc rotzooit maar wat aan. En ik heb al zo veel geprobeerd.

Laatst bewerkt:
Inmiddels heb ik ook het geheugen vervangen maar dat heeft ook niet geholpen.

De brander ging ook steeds in de fout dus die heb ik uit voorzorg ook maar afgekoppeld en de secundaire IDE uitgeschakeld.

Volgende stap wat ik wil proberen is de complete processor vervangen, misschien is het iets met diens cache.

In de logboeken heb ik een paar fouten gevonden waaronder die van de cd-rom van daar de uitschakeling.
Daarna hield ik er nog 2 over ik probeer om ze met dit bericht mee te zenden.

Is er IEMAND die me helpen kan? Anders vrees ik voor deze PC dat z'n einde is genaderd.

Laatst bewerkt:
Crash, ik onderzoek je "link" en kijk of ik daar wat aan heb, maar ik denk dat deze fouten niet de hoofdoorzaak zijn

Gisteravond na het verwijderen van het vinkje waar je eerder over sprak eindelijk een blauw scherm maar wat moet ik hier mee????????????

-------------------------------------------------------------------

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

Bugcode_USB_Driver

Als dit de 1e keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controleer of alle nieuwe hardware en software op de juiste wijze is geїnstalleerd.
Is dit een nieuwe installatie, vraag de leverancier dan of er nieuwe windows updates zijn die u nodig hebt.
Als de problemen zich blijven voordoen, dient u alle nieuwe hard en software te verwijderen of uit te schakelen.
Schakel bios geheugen opties zoals caching of het maken van schaduw kopieёn uit.

Als u voor het verwijderen of uitschakelen van onderdelen de veilige modus moet gebruiken, dient u de computer opnieuw op te starten,op F8 te drukken om de geavanceerde opstartopties te selecteren en vervolgens de veilige modus te kiezen.

Technische informatie ( mogelijk in het engels )

*** STOP: 0x000000FE ( 0x00000004, 0x80DD2E70, 0x80D929B8, 0x00000000 )

Bezig met het starten van de fysieke geheugen dump.
De fysieke geheugen dump is voltooid.

Neem contact met de systeembeheerder of de afdeling technische ondersteuning op
Voor hulp╚Vt√èFRÇ«gSÇTB╘Ç

Ik heb gezien dat teken no 1 en de 1 na laatste niet helemaal goed weer gegeven worden hier.

Hallo Lex, Bedankt dat je de moeite neemt om me verder te helpen.

Ik heb geen Dell, maar een aOpen met een AX6B moederbord en ben er toch wel aan gehecht.

Ik heb het artikel globaal even gelezen en heb dingen gevonden die ik vanavond uitprobeer.

Het enigste wat ik aan USB gebruik is de modem en soms de digitale camera.

Weet je misschien wat de *** STOP: 0x000000FE ( 0x00000004, 0x80DD2E70, 0x80D929B8, 0x00000000 )

betekend?

Ik heb de oplossing gevonden nadat ik de sites, waarna de links verwezen bezocht had.

Ik ben gaan snuffelen op de site van Draytek de leverancier van de Drivers voor de Usb Combivox en kreeg de mededeling dat de Combivox Modem Driver problemen kon geven met de onder Systeem - Eigenschappen - Apparaatbeheer te vinden Usb Controller met de Intel ChipSet 82371.

Laat ik dat setje nou op m'n moederbord hebben!!!

Bij Intel hadden ze helaas geen updates voor deze ChipSet

Het systeem werkt weer goed als ik het internet op wil schakel ik de Usb Controller in en voor de rest is hij uitgeschakeld.

Rest een andere modem in de toekomst om het in en uitschakelen van de Controller iedere keer te voorkomen.

Bedankt voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan