PC Uitval

Status
Niet open voor verdere reacties.

smacrander

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2008
Voor mijn radiohobby gebruik ik een oudere PC , met Intell P3 533 MHz processor . De Videokaart is een NVIDIA G4Ti4600 . Ik werk met Wind. XP . Nu kan het gebeuren dat de pc tijdens het bezoek aan een site op Internet zomaar spontaan uitvalt en dan weer op-nieuw begint op te starten . Dat uitvallen kan bijv. optreden als ik in Google bijv naar de aarde kijk via Satelite ( dus de aarde vanuit de lucht ) maar ook gebeurt het wel eens als ik een filmpje afspeel met de Wind. Media Player . versie 11 . Het gebeurt zo maar ineens en er is geen regelmaat en niet te vaak .
Wat nu kan dit toch zijn , want het is wel erg vervelend .
Met dank .
Smacrander

WELKOM OP HELPMIJ

al eens naar de themperaturen gekeken?
oudere pc zeg je.

kijk eens of je fan's draaien en niet vol met stof zitten.

hoeft niet perse dat door middel van je themps de pc niet na korte tijd uitvalt.

maar goed.

iets anders.mogelijk een driver conflict?

correctie op mijn vraag

hoeft niet perse dat door middel van je themps de pc niet na korte tijd uitvalt.

maar goed.

iets anders.mogelijk een driver conflict?[/QUOTE
Nu moet ik mijn vraag corrigeren ... want het ligt toch anders . De vaste oudere PC met XP die via een kabel is verbonden met de Experia Box werkt ook tijdens telefoneren uitstekend . Het probleem zit in de laptop . Deze wordt in de huiskamer gebruikt en is draadloos verbonden met de ExperiaBox ( KPN ) Als er nu wordt gebeld , stokt mijn internetverbinding . De telefoon heb ik even omgewisseld met een ouder type , een druktoetser gewoon via het draadje aan de lijn . ( VOX 120 )
Nu ben ik met de laptop naar boven gegaan en heb deze nu aangesloten via de kabel aan het modem . En ook nu valt internet weg tijdens telefoneren . Maar ... dat komt misschien omdat ik toch draadloos blijf werken ondanks het feit dat de kabel in het modem zit . Ik schakel dan de draadloze verbinding uit en dan heb ik geen verbinding meer met internet . Dus ... de vraag is nu ... hoe krijg ik nu verbinding via de ethernetkabel die in de laptop zit ? Moet ik daarvoor iets inschakelen op de laptop ?
Als ik dus via de kabel met de laptop kan werken , kan ik weer de telefoonverbinding testen . Komt U er nog uit ?
Graag reactie .. met dank !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan