PC 'Updaten'

Status
Niet open voor verdere reacties.

SurreaL1

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2010
Hoi mensen :p ,

Ik wil over ongeveer een paar weken mijn PC gaan 'Updaten' met een XFX HD 5850 Black edition, maar ik weet echter niet zeker of ik een X16 slot voor deze kaart heb. Moet tevens ook de voeding 'Updaten' hiervoor, Daar wil ik een Cooler Master Silent Pro 700W voor kopen. Wat mijn vragen nu dus dus zijn : Hoe ik zeker kan weten of ik een X16 slot voor de HD 5850 heb en of de voeding compitabel is met de videokaart. Misschien handig om hier dan nog effe het moederbord + CPU neer te zetten..

Moederbord : MSI GF6115M-P33
CPU : AMD Athlon II 620 overclocked op 3260.0 Mhz. ( Standaard 2,60Ghz. )
Videokaart nu nog : Club3D HD4650.

Alvast bedankt ;)

Goedenavond,

Gezien deze heb je dus een pci-e slot x16 slot dat moet lukken. zie dat een micro bord is heb je ook een micro kast anders zou het wel een moeilijk worden met de 5850.
Hoeveel watt is je huidige voeding?
De 700 watt is meer als voldoende .

Huidige voeding is rond 400-450 Watt.
Weet eigenlijk of het een micro kast is, maar ik denk wel dat de 5850 zou moeten passen.
HD 5850 heeft toch wel rond de 500W voeding nodig dus vandaar.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ja dat klopt maar waarom dan gelijk een 700 watt of is dat op de toekomst?

Meer voor de toekomst inderdaad maar ook omdat deze toch niet zo heel duur is.

PS. Ik weet ook niet echt heel veel af van hoe je een videokaart moet aansluiten, is het gewoon van de oude drivers de-installeren en dan de videokaart eruit-nieuwe erin of komt er toch wel wat meer bij kijken ? :p

Met een nieuwe voeding zoek ik sowieso wel wat hulp maar dat met de videokaart kan ik dan misschien zelf wel doen.

+ Bedankt voor snel reageren :p

Hoi,

Ja je zal de oude drivers moeten de-installeren met oude kaart erin de pc uitzetten dan de nieuwe kaart in bouwen en de nieuwe driver installeren zo zou ik het doen .
En als je goede foto maakt en eventueel de aansluitingen goed beschrijft waar ze zitten kan je zelf ook de voeding inbouwen hoor met rust en kalmte kom je een eind.

Oke heel erg bedankt.
Is het trouwens wel zo dat iedere kabel maar op een ding past?

Hoi,

Ja hoor in principe wel er zullen aansluitingen zijn die op meerdere passen maar wanneer ze passen kan het ieder geval geen kwaad.

Laatst bewerkt:
Thanks!

Okee heel erg bedankt ik zal de vraag even op opgelost zetten :)

:thumb:

Hoi,

Geen dank en succes met de upgrade en nog welkom op Helpmij.Nl :thumb::thumb:

Wat is je huidige videokaart eigenlijk? Misschien zou je die wel kunnen laten samenwerken :d

Ik heb nu een Club3D HD4650 1024MB.
Maar geen Crossfire ondersteuning dus dat gaat moeilijk lukken denk ik :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan