Pc upgrade kit of nieuw systeem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

deking23

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2011
hoi,

ik heb momenteel een paar jaar oude pc en ben nu toch wel toe aan wat nieuws.
de pc die ik nu heb is redelijk snel\stil en kan 720p films afspelen.
toch ben ik toe aan wat nieuws aangezien ik nu een hoop films stream via m;n xbox en dit toch nog beter moet.
ik vroeg me nu af of ik beter een goedkope upgrade kit kan kopen of een hele nieuwe pc?

momenteel heb ik
Moederbord : Asus V-M2NC61P
Chipset : nVidia GeForce 6100V
Processor : AMD Sempron LE-12020+ @ 2100 MHz
Fysiek Geheugen : 2048 MB (2 x 1024 DDR2-SDRAM )
Videokaart : NVIDIA GeForce 6150SE nForce 430
Harde Schijf : SAMSUNG (320 GB) + 1tb externe
DVD-Rom Station : ASUS DRW-2014S1 ATA Device
DVD-Rom Station : KLKF 4H2JK56FCH SCSI CdRom Device
DVD-Rom Station : ERMPUF 2FK9ANO SCSI CdRom Device
Besturingssysteem : Windows Vista (TM) Home Premium Home Editie 6.00.6001 Service Pack 1
DirectX : Versie 10.00
NVIDIA Geforce 6150SE nForce 430

Budget - 300 euro
Doel - films/series kijken, surfen.
Omgeving - op het bureau, wordt veel gebruikt voor films dus graag zo stil mogelijk
Assemblage - Laten doen\zelf doen.

Besturingssysteem - Windows 7

Randapparatuur alles heb ik al

nu was mijn voornaamste vraag of ik gewoon een upgrade kit kon kopen en deze in mijn kast past?

Laatst bewerkt:
Ja, natuurlijk kan je alles upgraden behalve de behuizing (kast). De vraag is meer welke voeding je nu hebt om te kijken of het verstandig is om deze ook te vervangen.

Belangrijk om van de behuizing te weten is of dat er ATX moederborden of enkel micro-ATX moederborden in passen.

ik denk slecht nieuws...
wat er verbangen moet worden voor jou eisen:

-videokaart
-ram (ddr3)
-moederbord (om ddr3 te ondersteunen)
- en de processor
- de voeding (stel hij zo het niet ondersteunen)

ik zal kijken wat ik voor je kan samenstellen voor 300 euro :D
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...398419]=1&product[407340]=1&product[546953]=1
hiermee zou je weer een tijdje vooruit kunnen, al je niet meer nodig hebt dan bovengenoemde onderdelen, met de R7770 zou je trouwens ook redelijk goed kunnen gamen

als het te duur is kun je altijd nog op de videokaart besparen

Laatst bewerkt:
Dit is het beste prijs/kwaliteit verhouding voor 300 euro en voor jouw wensen. (Jouw kast + DVD spelers + Hardeschrijven neem je mee)
http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/420716

Je hebt nu een 7000 serie kaart in je processor zowel onboard (Op het moederbord). Al om al goede graphics. Zou je zelfs met gemak spellen kunnen spelen, Anno 1404 ect. Films met gemak op 1080P afspelen. Daarnaast lekker zuinig.
120GB SSD, snel Windows opstarten en je mediaplayers. Zoals BS Player pro of VLCplayer. Ondersteunen alle Codecs(Bluerays) + Automatisch een gesynchroniseerde ondertiteling vinden voor je film. (Elke willekeurige taal)
Natuurlijk heb je Direct 11 en genoeg RAM voor het veel vretende RAM OS Vista :) (Daarbij heb je kans dat hij het grafische bureaublad (Earopeak ect.), sneller laad. Door de ingebouwde graphics in de processor).
Edit: De Voeding in je kast zou je moeten vervangen met de nieuw gekochte voeding.

Laatst bewerkt:
Sander ze samenstelling zal aan al je eisen goed voldoen.
Alleen als je stilte echt een must vind zal ik een after-market cooler nemen.

simple budget pc

oke omdat ik tot de conclusie ben gekomen dat een upgrade kit toch niks is ben ik opzoek naar een goedkope huis tuin en keuken pc.

mijn budget is max 300 euro

doel: surfen, youtube
omgeving: op het bureau dus liever niet teveel herrie.
assemblage: laten doen.
besturingssysteem - heb ik al, windows vista.
randapparatuur- heb ik ook al.

Je nieuwe vraag hierbij gezet. Dit topic liep immers nog.
Ook in september 2012 en november 2012 heb je een topic geopend met dezelfde vraag over je systeem. Nog steeds hetzelfde systeem!!.
Je openingspost haal je immers copy-paste uit de eerdere topics. Ook toen was je al tot dezelfde conlusie gekomen dat het geen upgradekit moest gaan worden en zoek je vervolgens een pc van 300-350 euro.
Vervolgens reageer je zelf niet eens meer in die bewuste topics. In bijna al je 23 tot nu toe gestartte topics reageer je zelf niet meer op de geboden hulp.
Niet netjes dus richting andere members die tijd en moeite steken in het beantwoorden van je vragen/samenstellingen voor een pc voor je maken.

Het zou je sieren dit topic nu eens serieus te nemen.
Het is aan de overige members , dit nu wetende , de keuze in hoeverre zij jou nog willen helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan