PC upgrade/Nieuw 600 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kaboutermans

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2007
Berichten
132
Ik ben bezig met het vervangen van mijn PC. Op dit moment heb ik het systeem.

AMD Athlon 64 X2 4000+
Asrock N68C-S UCC am2+
2x 2GB DDR2 800mhz
1x Samsung HD103SJ Sata 1TB
1x Hitachi Sata 500GB
Club3D Radeon x800Rx 256mb
LC power 420watt

De DVD brander en hardeschijven uit dit systeem gaan over naar mijn nieuwe pc. De rest wordt geef ik aan mijn ouders waarbij ik de harde schijven uit een ouder systeem overzet.

Ik heb bij Azerty het volgende systeem samengesteld. Klik Hieraan moet nog een videokaart worden toegevoegd. Later zal ik mogelijk een 2e scherm monteren. Is het nodig om nog een processor koeling te monteren?

Ik zal het systeem gebruiken om af en toe wat te gamen (oblivion, Sykrim, Settlers) verder vooral wat surfen en downloaden. Ik heb een budget van €600,- tot €650,-. Belangrijk vind ik het dat het systeem lang mee gaat en dat het soepel draait. Het besturingssysteem wordt Windows 7.

Welke video kaart zouden jullie toevoegen?
Adviseren jullie een extra processor koeling?
Zijn er dingen die ik over het hoofd heb gezien?
 
je hoeft geen geluidskaart toe te voegen die zit al in het moederbord standaard extra koeling is nodig als je wil overklocken of je cpu zwaar wilt belasten maar deze cpu kan veel aan je moet het zelf weten of je cooling toevoegt maar het is niet zo heel duur dus is wel handig. qua videokaart is voor deze prijs een Sapphire RADEON HD 7770 OC - aardig goed voor iets meer geld heb je wel een betere.
 
Ik heb een beetje research gedaan op :http://www.techspot.com/guides/buying/ daar bij heb ik voor casual gaming gekozen en kwam op dit budget: http://www.techspot.com/guides/buying/page3.html zonder nieuwe moniter kost deze computer 648,-
Dat is natuurlijk geen goede site voor een goed prijspeil. Ten eerste is het bedrag in dollars dus het bedrag in euro's zal goedkoper uitvallen. Maar nu komt het: door de hoge BTW in Nederland zijn veel producten duurder. Je zal dus de pc op een Nederlandse site als Azerty, 4launch.nl of Alternate moeten samenstellen om een realistische prijs te krijgen, hoe duur hij in Nederland is.
 
De geluidskaart heb ik toegevoegd vanwege de extra aansluitingen. Ik kan anders mijn speakers niet als een volwaardige 5.1 set gebruiken.

Wat is het grote verschil tussen de SAPPHIRE RADEON HD 7770 OC en een wat duurdere kaart?
 
Ik zou voor de SSD een Samsung nemen uit de 830 of 840 serie, vele malen vlotter en worden als zeer snel ervaren op het moederbord zit immers 1 Sata600 aansluiting, die zou je moeten benutten.
En voor de 5.1 ervaring zou de onboard voldoende moeten zijn, anders is de Asus Xonar serie een beter keuze ipv Icidu ...

EDIT: Opmerking over HDD verwijderd
 
Laatst bewerkt:
Als ik in de omschrijving lees zie ik slechts 1 externe audio uitgang. Dat heb ik op mijn huidige moederbord ook en dat ik niet voldoende. Ik krijg daarmee niet alles volledig afgesteld. De optie tot een Optical aansluiting op de geluidskaart vind ik ook interessant. Op welke manier zou ik dan gebruik kunnen maken van mijn volledige 5.1 set zonder de geluidskaart?

Ik heb nu een Samsung 840 Series MZ-7TD120 van 120GB toegevoegd.

Verder dus nog wat advies over een video kaart,
Ik zie dat een Sapphire RADEON HD 7750 circa €35,- goedkoper is dat de eerder aanbevolen Sapphire Radeon HD 7770 OC. De eerst genoemde heeft ook nog 1GB geheugen meer. Is dat dan niet een betere kaart om te nemen?
 
op het moederbord zit het volgende : HD Audio (8-kanaals) dat zou toch genoeg moeten zijn?
Op welke set sluit je de boel aan?
 
De gebruikte set is een Logitech Z5500.

Bij de interfaces van het moederbord staat qua Audio het volgende: " 1 x audio - Uitgang - miniconnector stereo 3,5 mm ¦ 1 x audio - Ingang - miniconnector stereo 3,5 mm ¦ 1 x microfoon - invoer - mini-telefoon 3,5 mm. ¦ 1 x audio - SPDIF-uitgang ( intern ) ¦ 1 x audio ( intern ) ¦"

Daaruit leid ik af dat er slechts 1 externe audio uitgang is. Waar ik er naar mijn weten minimaal 3 nodig heb.
 
volgens mij moet je even kijken in het configuratiescherm van je (huidige?) geluidskaart, daarin kun je selecteren welke uitgangen je wilt benutten, 2.0, 2.1, 5.1 of zelfs 7.1
selecteer je 5.1, dan krijgen de mini-jacks op de achterkant een andere functie toegewezen.
 
Ik heb alles afgezocht en nieuwe drivers gedownload, maar ik kan geen manier vinden waarop ik de jacks anders kan instellen.

Mijn belangrijkste vraag blijft echter de vraag over welke videokaart ik het beste kan nemen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan