PC upgrade nodig?

• Onderwerp starter Onderwerp starter GDSS
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

GDSS

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2008
Hallo,

Ik ben waarschijnlijk één van de zovelen die dit vraagt. Maar ik ben een leek met PC's als het om de binnenkant gaat van mijn PC.

Ik heb GTA IV gekocht en probeer deze nu te spelen, dit lukt aardig maar ik ben zeker niet tevreden ('automatische graphicsetter' belemmert mij in het hoger zetten van de instelling). Mijn PC heeft altijd alle spellen moeiteloos gedraaid (niet altijd met de hoogste graphics). Ik wil deze game nu moeiteloos kunnen spelen, maar het hoeft nou ook weer niet de beste computer die er is te worden.;-)

Dit heb ik:
Aspire M5500 - 1E77
Intel Core 2 Quad Q6600
500GB HDD
2GB DDR II RAM
NVIDIA GeForce 8600GT up to 1020MB
Windows Vista Home (SP1)

Laatst bewerkt:
Lijkt me toch echt wel te kunnen.....! het geheugen lijkt me het zwakste punt

Dat dacht ik eigenlijk al. Maar hij loopt niet lekker, en de graphics staan op low en medium, dat is voor mij te laag.:o
Dus wat RAM erbij kopen? 1/2 GB ofzo? Wat kost dat ongeveer?

Dat dacht ik eigenlijk al. Maar hij loopt niet lekker, en de graphics staan op low en medium, dat is voor mij te laag.:o
Dus wat RAM erbij kopen? 1/2 GB ofzo? Wat kost dat ongeveer?

Niet te vlug. eerst kijken of dat werkelijk het "probleem is"
Kijk eens tijdens het spel bij taakbeheer. hoeveel geheugen word er dan gebruikt?

Sorry, overenthousiast.;)
Als ik speel en ik ga naar taakbeheer dan geeft ie aan dat ik 1.50GB gebruik. In mijn sidebar geeft zo'n programma'tje aan dat ik 76% gebruik van mijn RAM geheugen. Dit is normaal 50-55%.
Ik weet alleen niet zeker of het een 'goede test' is, want ik kan niet meer doorspelen als ik nu terug wil naar het spel. Ik weet niet of ie dan nog op volle toeren draait?

Je videokaart is te traag voor dit spel. Om het spel te kunnen spelen adviseerd Rockstar een Ati Radeon 1900XT of betere kaart. Een 8600GT presteert ongeveer 25% lager dan een 1900XT.

Je videokaart is te traag voor dit spel. Om het spel te kunnen spelen adviseerd Rockstar een Ati Radeon 1900XT of betere kaart. Een 8600GT presteert ongeveer 25% lager dan een 1900XT.

Er zit 1 gb geheugen in die kaart. Dit zegt niet alles. maar de snelheid van de kaart is inderdaad niet heel erg hoog.

Echt waar, ja? Is GTA dan zo zwaar? Fallout 3 heb ik moeiteloos kunnen spelen, ik weet alleen niet meer of dat met medium of high settings was.
Maar goed, andere videokaartje dus. Als ik voorlopig even mee wil, wat raad je me dan aan? Ik denk dat het sowieso slim is om wat extra geheugen erbij te nemen hè?

En een videokaart die voorlopig weer even mee kan? Suggesties?

Het is een ultra-zwaar spel. Het neemt wat dat betreft het stokje over van Crysis. (alleen schijnt GTA4 er ook echt iets mee te doen)

Ik zou een GTX260, HD4870, of HD4850 aanraden. (van duur/goed naar iets minder goed/minder duur).
Alleen moet je even naar je voeding kijken en verder kijken of de videokaart wel in je kast past (die kaarten zijn nogal groot)

Oké, relaxed! Bedankt! Waar moet ik op letten als je het hebt over voeding?

Er zit 1 gb geheugen in die kaart. Dit zegt niet alles. maar de snelheid van de kaart is inderdaad niet heel erg hoog.

De kaart maakt gebruik van je systeemgeheugen. Dat is veel minder snel dan dat de kaart zijn eigen videogeheugen gebruikt.

Wat marsmannetje al zegt; dit spel moet je niet onderschatten, het is nu eenmaal het zwaarste spel van het moment. Wil je daarvan blijven genieten op je PC'tje, zal je moeten blijven investeren.

ja en misschien in een nieuwe voeding.

Wat is je budget?

Ik moet zeggen dat ik niet echt een budget heb. Ik kijk een beetje rond en probeer het zo een beetje bij te houden. Dit gaat ook zo met de tv en de mobiel. HD gekocht, op zoek naar een mobiel en nu was de pc aan de beurt.
Ik heb nu zo'n 400 euro om wat aan mijn pc te doen. Maar wie weet laat ik het pas over een maand doen en dan heb weer een stuk meer. Dus het is moeilijk te zeggen. Maar ik weet voorlopig genoeg, waar het aan ligt en wat ik evt. zou moeten doen!

Allemaal heel erg bedankt!

Ik zou niet meteen te ver gaan met upgraden. Alles in jou systeem is in orde, behalve je videokaart, en als je deze vervangt mogelijk je voeding.

De de volgende kaarten moet je eens overwegen

€90 - 9600 GT - 512mb

€135 - HD4850 - 512mb

€200 - HD4870 - 1024mb

€450 - HD4870x2 - 2038mb

Wat je uit wil geven ligt natuurlijk helemaal aan jou, deze kaarten bieden het meeste voor hun prijsklasse. Kijk even hoeveel watt je voeding levert of geef het type acer computer op dat je hebt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan