PC Upgrade om nieuwere games te draaien

Status
Niet open voor verdere reacties.

NiempieJ

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2011
Hallo allemaal,

3 jaar geleden heb ik mijn pc samengesteld na wat research gedaan te hebben, gericht op gaming. Echter merk ik dat de nieuwere games niet soepel meer lopen en ik de graphics moet downgraden, beetje jammer!

Mijn specs:

- Cooler Master Centurion II midtower behuizing
- OCZ ModXtream Pro voeding
- 2x 4 GB DDR3 Kingston
- Scythe Mugen 2 processorkoeler
- LiteOn iHAS122 diskdrive
- Intel Core i5 2500K processor / 3.3 GHz
- Gigabyte GA-Z68MX-UD2H-B3-Moederbord
- Crucial m4 SSD 128 gb
- MSI N560GTX-ti Twin Frozr II 2GD5/OC

Mijn voorkeur gaat uit naar het soepel lopen van de aankomende The Witcher 3, op minimaal medium setting, en andere games die behoorlijk wat vergen, zoals de recente Dying Light.
Verder vraag ik me af of iemand mij tips kan geven om de koeling/airflow te verbeteren, bij intensiviteit blaast hij behoorlijk wat (voelbare) warmte.
Tot slot zou ik er graag een nieuwe SSD bij willen hebben, mocht mijn budget het toe laten, 128gb is te weinig.

Mijn budget ligt rond de €600,- tot €700,-

Kunnen jullie mij hierbij helpen?

Alvast bedankt.

Groetjes NiempieJ

Aangezien je best een krachtige pc hebt, denk ik zelf dat je genoeg hebt aan een andere videokaart, deze voldoet (dacht ik) ruimschoots ..
ASUS R9290X-DC2OC-4GD5

EDIT : Wat betreft je warmte, al es gekeken naar stofophoping in je pc? (koelribben koeler, vette stof op fans) en vergeet je voeding niet te inspecteren !!
- Hoeveel Watt is je voeding, komt dáár je warmte uit, misschien loopt die de hele tijd op zn teentjes?
- En heb je al es met het programma Speccy gekeken naar de temperaturen in je pc?
- Heb je ook extra fans in je kast, draaien die de juiste kant op ? (voor ín, achter uit)

Laatst bewerkt:
Ik zou in jouw geval gaan voor een upgrade van de videokaart, net als wat Whittey zei. Verder zou ik doorsparen en dus niet de volledige 700 euro uitgeven. Dat is namelijk niet nodig omdat de rest nog snel genoeg is, en dan kan je beter dat geld apart zetten voor wanneer een grotere upgrade nodig is.

Bedankt voor jullie reacties!
Mijn voeding is 600W, dat zou voldoende moeten zijn denk ik.
Verder heb ik mijn kast open geschroefd en er is inderdaad behoorlijk wat stofophoping.

Ik heb 2 screenshots gemaakt van Speccy in rust en tijdens het draaien van Dying Light (grafisch vrij intensief spel), en een foto van de fans in me kast.

Ik lees reacties over de grafische kaart dat deze erg warm word en er een voeding van minimaal 750W aangeraden wordt, hoe denken jullie hierover?

Temperaturen in rust:

ENcKrU4.jpg

Temperaturen tijdens het spelen van Dying Light

wSWS7Lf.jpg

De fans in mijn systeem

Uwj9eYcm.jpg

Ik heb mijn processor ooit eens overclocked naar 4.00 GHz, maar heb dit uiteindelijk weer teruggedraaid, weet niet of hier nog extra warmte vandaan kan komen?

Bij overclocken komt er extra warmte vrij. Je temperaturen zijn in orde, maar ik denk wel iets opvallends te zien: Zuigt de meest linker fan op de foto de lucht uit de kast? Als ik het zo op de foto zie blaast die lucht in de kast, en dat wil je eigenlijk niet.

Hoe ik het denk te voelen is dat de lucht van binnenuit naar buiten gedreven wordt, ik voel geen lucht de kast in geblazen worden als ik me hand voor de linker fan houd. Ik denk persoonlijk dat het ontdoen van stof al wat zal schelen, vooral op de fans zit een behoorlijk laagje :). wbt het upgraden, ik ga jullie advies opvolgen en het bij een grafische kaart laten, met een SSD erbij die meer geheugencapaciteit heeft.

Op de fans staan dikwijls pijltjes, welke kant ze op draaien, en welke luchtstroom aangeeft ..

EDIT: ikzelf vind de temp van je Seagate HDD wat aan de hoge kant ...

Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik het probleem mbt koelen gevonden heb, ik heb ook een frontale fan, deze draaide niet omdat er een losse SATA kabel tussen de fan zat en de boel dus blokkeerde.
Dat verklaard automatisch de wat verhitte HDD, deze zit namelijk achter deze fan.

Edit: Bedankt voor jullie tijd en hulp! Na mijn PC stofvrij gemaakt te hebben en de front vent weer draait zijn de temperaturen ook een stuk lager! Ik heb zojuist de MSI GTX 970 Gaming 4G grafische kaart besteld met een 512GB SSD, kreeg er The Witcher 3 nog gratis bij ook, kan er weer een poos mee vooruit!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan