PC upgrade vanwege 4k video

Status
Niet open voor verdere reacties.

mark23

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 feb 2010
Goedenavond,

Ik heb een vraagje ik heb een vraagje. Ik ben sinds kort eigenaar van een gopro hero 4 black edition.

Nu heb ik afgelopen weekend hem voor het eerst getest alleen kan ik nu niet de 4k video's afspelen. 1440 wel gewoon had ik al getest.
Kan dit aan de videokaart liggen? Daarnaast heb ik misschien ook een snellere proccesor nodig voor het bewerken van deze video's?
Zoja nog tips voor wat ik er in moet zetten?

Had net namelijk getest van 4k naar 1440 te converteren alleen dit heeft aardig lang geduurd voor 1 filmpje. Of dat ligt aan de gebruikte software dat kan ook nog.

Kijk afbeelding voor specs.
hoiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.png

AMD 760 G is de chipset die erin zit dus ik kan je niet vertellen of je videokaart goed genoeg is, maar wat ik je wel kan vertellen is dat je voor 4k wel veel VRAM nodig hebt om het fatsoenlijk te draaien en dan moet je denken aan 8GB zoals in de AMD Radeon R9 295X2 en die kost ongeveer 1000,-. Om 60 fps te krijgen op een 4k resolutie heb je ook een 2.0 HDMI kabel nodig die nog niet te koop is met 1.4 kan je op 30 fps

Laatst bewerkt:
je hebt geen R9 295 nodig om videomateriaal af te spelen op een 4k resolutie dat zou met een GT640 al kunnen zolang je maar extra Vram hebt
pas als je echt real time rendering zoals games dat doen wilt doen op een 4k resolutie dan heb je dikke game kaart nodig

voor het maken/encoden en verkleinen van 4k video bestanden heb je een krachtige cpu en werkgeheugen nodig

je ondboard videokaart de 760G in dit geval voldoet niet voor dit soort werk ook niet voor het afspelen van 4k video's

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan