pc upgraden 32 bit naar 64bit.

• Onderwerp starter Onderwerp starter chiz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

chiz

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2011
Hallo, ik wil graag mijn pc upgraden naar 64 bit omdat ik dan een Intel Core 2 Quad Q8300 / 2.5 GHz kan plaatsen. En natuurlijk meer geheugen. Alleen ik weet niet hoe ik moet beginnen.

Want moet ik nou eerst mijn os upgraden en dan die die processor plaatsen. of moet ik eerst die processor plaatsen en dan upgraden. want die processor ondersteund alleen 64 bit of heb ik het fout?

hier de specs :

Moederbord : Asus P5K
Chipset : Intel P31/P35
Processor : Intel Pentium E2180 @ 2000MHz
Fysiek Geheugen : 1024MB (1 x 1024 DDR2-SDRAM )
Videokaart : NVIDIA GeForce 7300 GT
Harde Schijf : Seagate ST3160815AS ATA Device (160GB)
DVD-Rom Station : ASUS DRW-1814BLT
Monitor Type : Samsung SyncMaster - 19 inches
Netwerkkaart : Attansic (Now owned by Atheros) L1 Gigabit Ethernet 10/100/1000Base-T Controller
Besturingssysteem : Windows Vista (TM) Home Basic Home Editie 6.00.6001 Service Pack 1 (32-bit)
DirectX : Versie 10.0
Windows Performance Index : 4.5 AAN 5.9

@Chiz:Ik heb je mail ontvangen en een antwoord op gegeven.

Wat betreft je vraag hier:Tot hoeveel geheugen wil je gaan?Mocht je bij 3 gb blijven hangen dan kan je gewoon op die 32b verder draaien.
En anders is het als hierboven gezegd:het maakt niet uit wat je als eerste doet dan.

Voor de processor maakt het niet uit, die kan zowel 32 als 64 bits aan. Het enige voordeel dat je met een 64 bits haalt is de ondersteuning van meer werkgeheugen. Aangezien ik vermoed dat je de pc momenteel vreselijk traag vind: steek er eens 2 GB werkgeheugen bij. Dat is voor Windows Vista toch zeker wel aan te raden.

Ik vraag me nog wel even af waarom je de vraag stelt; je lijkt in een ander topic waar ik je help bezig te zijn met een nieuwe pc. Gaat dit om dezelfde of is dit een ander projectje?

Voor de processor maakt het niet uit, die kan zowel 32 als 64 bits aan. Het enige voordeel dat je met een 64 bits haalt is de ondersteuning van meer werkgeheugen. Aangezien ik vermoed dat je de pc momenteel vreselijk traag vind: steek er eens 2 GB werkgeheugen bij. Dat is voor Windows Vista toch zeker wel aan te raden.

Ik vraag me nog wel even af waarom je de vraag stelt; je lijkt in een ander topic waar ik je help bezig te zijn met een nieuwe pc. Gaat dit om dezelfde of is dit een ander projectje?
Nou ik ben dus aan het kijken of ik deze pc die hierboven beschreven staat nog verder te upgraden. Of een totaal nieuwe pc aan zal schaffen. Ik ben er dus nog niet echt uit, maar als ik met dit systeem als ik naar windows 7 64 bit upgrade en dan meer werkgeheugen erbij doe en dan ook nog even videokaart en processor upgrade dan kan die ook wel mee.
wat raad jij mij trouwens aan? een intel core duo e8400 of een intel quad core q8300 voor gamen.

Is het dan niet interessanter om te kijken welke onderdelen hergebruikt kunnen worden? Je behuizing, dvd drive, harde schijf etcetera. En Windows 7 is ook niet persé nodig, met Vista home basic kun je ook wel ff vooruit.

Ik zou dan trouwens een q8300 aanraden. Maar liever gewoon een nieuw platform, zoals Intel i5.

als ik een nieuwe pc zal aanschaffen dan zat ik eerder aan deze kast te denken: Thermaltake Element G VL10001W2Z . Is best wel mooi maar kweet niet of die ruim genoeg is.

Vragen over een kast voor je evt nieuwe pc dan graag in je andere topic houden.Wat betreft je vraag hier lijkt het me wel duidelijk.Het ging namelijk over wel of niet en wanneer een evt andere bits versie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan