Pc upgraden denkende aan de toekomst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roellers

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2012
Hey allemaal!

Ik heb nu al een jaar mijn PC en ik heb hem gekocht met het idee om hem steeds te upgraden om te voorkomen dat ik over 4 jaar weer een geheel nieuwe PC moet kopen voor veel geld.
Ik heb zelf niet zo veel verstand van computers behalve de basis en het belangrijkste is ervaring met het samenstellen of vervangen van computer onderdelen.

Ik heb op het moment deze specs:

Moederbord:

Asus P7P55d (Xtreme Design Motherboard)
Link Foto: http://s7.postimage.org/tkoib19gr/Moederbord.jpg

Processor:

i7-860 @ 2.80 GHz

Videocard:

Nvidea GTX 560 Ti

Ram:

4GB DDR3 - 1333 CL7 240 - Pin DIMM Kit (2pcs.)
Kingston KHX1333C7D3K2/4GX HyperX

Main Drive:

Crucial M4 SSD 64 GB

!! Alleen besturingssysteem !!

2nd Drive:

1TB samsung HD103sj ATA

!! BELANGRIJK !!

Ik overclock op het moment niks i.v.m. fans die nog al veel geluid maken.
Ik ben opzoek naar betaalbare vernieuwingen deze PC (met alles erop en aan) was 1000 euro +-
Als het kan wil ik graag de mogelijkheid hebben om te overclocken in de toekomst.

Ik heb genoeg aan 1TB opslag geheugen en Speel/record/stream veel spellen.

Groeten en ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen/adviseren,

Roel

Hallo,

Welke onderdelen zou je willen upgraden?, want een upgrade is niet nodig.... Enige wat ik je kan adviseren om te upgraden is je werkgeheugen.

4GB -> 8GB RAM. Dan heeft je pc toch iets meer daar.. Voor de rest is die nog goed wat mij betreft.

je kunt ook nog kiezen voor stillere fans en betere geluidsisolatie in je pc, als je vind dat je pc te veel geluid maakt.

Volgens de fabrikant van je moederbord kan je maximaal 16 GB geheugen met een maximale kloksnelheid van 1600 Mhz (of overgeklokt naar 2133 Mhz) in je computer zetten. Ik zou dat voluit benutten als ik jou was.
http://www.asus.nl/Motherboards/Intel_Socket_1156/P7P55D/#specifications

Hallo,

Welke onderdelen zou je willen upgraden?, want een upgrade is niet nodig.... Enige wat ik je kan adviseren om te upgraden is je werkgeheugen.

4GB -> 8GB RAM. Dan heeft je pc toch iets meer daar.. Voor de rest is die nog goed wat mij betreft.

Hier was ik inderdaad ook over aan het nadenken sinds ik gehoord heb dat ram redelijk "goedkoop" is.
Voor het upgraden moet ik dan het zelfde ram nog een keer kopen? Of kan ik beter geheel nieuw ram kopen?
En de kloksnelheid veranderen kan ik dat het beste doen voor nieuwe ram?

Kortom welke ram zouden jullie mij kunnen adviseren om te kopen of erbij te plaatsen?

Bedankt voor alle reacties tot nu toe,

Groeten Roel

Ik ga zeker deze upgrade maken het lijkt mijn vooral door dat ik van 1333 naar 1600 MHz ga een goede upgrade Bedankt!
Als er nog andere ideeën zijn zijn ze altijd welkom!

Bedankt!
Een grotere SSD, misschien wel van 256 GB. Dan kan je naast Windows ook je belangrijke programma's en documenten erop zetten. Misschien ook gelijk een snellere SSD?

Een grotere SSD, misschien wel van 256 GB. Dan kan je naast Windows ook je belangrijke programma's en documenten erop zetten. Misschien ook gelijk een snellere SSD?

Hoe weet ik welke SSD sneller is hier op staat : Compatibiliteit: SATA 6 GB/s Ik neem aan dat hoe groter hoe sneller of zijn er ook nog andere punten waarop ik moet letten?

Hoe weet ik welke SSD sneller is hier op staat : Compatibiliteit: SATA 6 GB/s Ik neem aan dat hoe groter hoe sneller of zijn er ook nog andere punten waarop ik moet letten?
Ben hier niet helemaal in thuis, ik denk dat het om je SATA aansluiting op je moederbord gaat.

Sata 600 is Sata 6GB/s, dit is de maximum doorvoersnelheid per seconde tussen je pc en SSD/HDD, je kan dit zien als wagonnetjes op een spoor, Sata 600 is momenteel het snelste voor de consumentenmarkt en dit is aan te raden voor SSD's en voor upgrades.. Je hebt bijvoorbeeld de tragere Sata 150 of Sata 300.

Edit: doorvoersnelheid van bestanden natuurlijk :)

Sata 600 is Sata 6GB/s, dit is de maximum doorvoersnelheid per seconde tussen je pc en SSD/HDD, je kan dit zien als wagonnetjes op een spoor, Sata 600 is momenteel het snelste voor de consumentenmarkt en dit is aan te raden voor SSD's en voor upgrades.. Je hebt bijvoorbeeld de tragere Sata 150 of Sata 300.

Edit: doorvoersnelheid van bestanden natuurlijk :)

Dus als ik het goed heb is mijn SSD met 6 GB/S de maximale snelheid die ik kan krijgen.
Aangezien ik niet meer opslagruimte nodig heb zie ik hier niet echt een upgrade in.

Tot nu toe ga ik mijn ram naar 1600 Mhz en 16 GB upgrade en als het goed is zijn alle andere parts als nog "up to date"

Bedankt voor de reacties!

Laatst bewerkt:
@Roellers, ik denk dat ik wellicht een belangrijker puntje heb voor een upgrade: je processor. In de CPU benchmarks is de i7 860 nou niet meer de allerbeste en bungelt die van de huidige processoren zelfs een beetje onderaan het lijstje. Misschien vervangen door een sterke i5 processor?

je kunt de processor ook nog eventueel overklokken als je voldoende koeling hebt, maar dan vervalt wel je garantie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan