PC upgraden, graag advies.

Status
Niet open voor verdere reacties.

brian lesoto

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2007
Ik zou graag mij PC wat upgraden.
Ben al jaren van plan een SSD schijf te kopen maar mijn huidig mobo (Asus P6T) ondersteund maar 3GB/s.
Ik gebruik mijn PC vooral voor het bewerken van digitale foto's met CS5, LR3 en verscheidene plugins.

Ik ben van plan het volgende te kopen:
- Mobo: Intel Extreme DX 79SI
- CPU: Intel i7 3820 3,6GHz
- SSD: Intel 520 Series 180GB 2,5" SATA600

Ik heb momenteel het volgende geheugen:
Twee setjes van Corsair xms 3 DDR3 TR3X6G1600C9G, in totaal 12GB dus.
Er staat dus dat die 1600MHz zijn, maar hoe komt het dan dat CPU-Z maar 667MHz aanduid?
Moet ik dan ander geheugen kopen?
Graag jullie deskundig advies.

Grtz, BL

Hoi,

En in de bios wat wordt daarvoor snelheid aangegeven?
En heb je deze gelezen qua moederbord?

Laatst bewerkt:
In de BIOS stond het op auto, nu gezet op 1600MHz. :o
En uitgerekend kies ik toch wel het minste mobo uit zeker.
Met MSI heb ik heel slechte ervaringen, met Asus heb ik goede ervaringen en met Intel heb ik toch de beste ervaringen als het om kwaliteit en betrouwbaarheid gaat.
Het Asus Rampage bord heeft uitstekende papieren als het op features en turbo aankomt, maar die heb ik niet echt nodig.
Spelletjes worden op de pc niet gespeeld, enkel veel gesurft (ben ook een mod op een fotografie forum), bewerken van foto's en sites gemaakt.

Grtz, BL

apart je zegt dat je niet gaat gamen en geen features nodig hebt toch kies je voor een zwaar game gericht moederbord :P
als je al geen toeters en bellen wil hebben dan is de Asrock X79 Extreme4 de beste keuze

je tripple channel geheugen moet veranderen wil je het geheugen optimaal laten werken koop een extra geheugen bankje van 2GB
dit moederbord werkt namelijk in Dual, Quad en single channel en single channel is in dit geval ietsje trager
tripple channel ondersteund het moederbord niet

Laatst bewerkt:
Dan ga ik twee bankjes moeten kopen aangezien ik er nu zes heb?
CS5, LR3 en de plugins van NIK, Topaz enz. vragen toch veel rekenkracht van de CPU, daarom wil ik een i7 3820 3,6GHz, en het Intel mobo is het goedkoopste voor LGA 2011.
En natuurlijk wil ik de SSD volbenutten wat nu niet zou kunnen met mijn Asus P6T aan 3GB/s.
Ik had al uitgekeken naar een goede SATA controller maar die zijn verschrikkelijk duur en ik blijf met een verouderd systeem zitten.

Grtz, BL

er kunnen in totaal 8 bankjes in het moederbord ja probeer het zelfde ram aan te schaffen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan