pc upgraden help !

Status
Niet open voor verdere reacties.

helper1

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2008
Ik zou graag mijn geheugen uitbreiden van 512MB RAM naar 2GB en mijn grafische kaart upgraden. Het doel is om vooral recente "Games" beter te kunnen spelen. Nu gaat alles erg traag of loopt alles gewoon continue vast. De Frame rate per second is erg slecht.
1. Is dit mogelijk?
2. Is het zinvol om up te graden? Zo ja, welke grafische kaart is dan de beste optie?
3. Als ik veel games wil spelen, is het dan nuttig om een nieuwe processor te kopen?

De PC bevat de volgende specificaties:

INTEL MOTHERBOARD D865PERL 512 MB RAM GRAFISCHE KAART : NVIDIA GEFORCE4 MX 440 AGP X18
PROCESSOR 300 WAT INTEL PENTIUM 2.40

Help me aub!:cool:

Mvg Mounir

Mod edit

Topic verplaatst naar Hardware----> Aankoop nieuw systeem / Upgraden.

Succes met je vraag.

Ik heb altijd twijfels bij het upgraden van een oude computer omdat in uw geval als je het geheugen, videokaart en processor wilt vervangen al gauw aan ca. 200 EUR zal komen.
Spaar nog even en voor 400 EUR heb je zeker een veel betere computer (mits zelf samengesteld en zonder enige software)

Het moederbord belemmert ook enigszins goede upgrades.

De door het moederbord ondersteunde RAM-geheugen staan hier opgelijst:
RAM-geheugen (Enkel DDR RAM aanbevolen.)

Op het moederbord vind je enkel PCI en één AGP interface dus een vrij goede grafische kaart zou EVGA 8400GS (ca. 50 EUR) of de duurdere GIGABYTE HD4650 (ca. 80 EUR).

De lijst met geschikte processors vind je hier: Intel processors

Ik heb altijd twijfels bij het upgraden van een oude computer omdat in uw geval als je het geheugen, videokaart en processor wilt vervangen al gauw aan ca. 200 EUR zal komen.

HElemaal mee eens. Wat denk je van het moederbord en wellicht ook de voeding?

koop een nieuwe pc dit ding is echt niet meer geschikt om games mee te spelen en al helemaal niet de nieuwste

Op het moederbord vind je enkel PCI en één AGP interface dus een vrij goede grafische kaart zou EVGA 8400GS (ca. 50 EUR) of de duurdere GIGABYTE HD4650 (ca. 80 EUR).

Hoe wil je die 8400 in een agp slot krijgen??

Hoe wil je die 8400 in een agp slot krijgen??

Er zijn ook nog 5 PCI interfaces, en die kaart is een PCI kaart.

Wat denk je van het moederbord en wellicht ook de voeding?

Ja inderdaad, je moet ook kijken naar hoeveel de capaciteit is van jouw huidige voeding. Ik vermoed dat dit slechts een goede 230 - 250 Watt zal zijn. Mocht je nog een betere processor vinden die compatibel is met het moederbord, zal deze meer stroom verbruiken. Ook verbruiken de compatibele videokaarten toch ook wel een goede 60 Watt.

Maar zoals eerder voorgesteld kan je best een nieuwe systeem samenstellen om deze problemen te vermijden en niet in onnodige kosten te vallen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan