PC upgraden, maar wat past bij mijn wensen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stefan2m

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2012
Mijn Medion MD-8818 heeft zijn beste tijd wel gehad, niet dat ie het niet meer doet of zo, maar wat toen een (voor mijn gebruik) systeem was met ruim voldoende capaciteit, is nu een kast met echt de minimum vereisten voor het draaien van Windows.
Gebruik de kast voornamelijk voor browsen, het afspelen van films, wat tekstverwerking en héél af en toe eens een shooter of rijsimulator (offline).
De kast is aangesloten op mijn 42" tv en 2.1 setje.
Tv kijken we gewoon via de dvr.

Nu kan ik zelf prima een systeem in elkaar flansen, vooral omdat er meer dan genoeg how-to's online staan en ik heb al eea vervangen in deze kast (andere voeding, meer geheugen, harde schijf bijgeplaatst, videokaart vervangen).
Zelf een systeem samenstellen... ehhh, nope.
Daar heb ik echt even hulp bij nodig, ik heb geen idee wat wel en niet bij elkaar past en ook niet wat nou wel of niet aan mijn eisen zal voldoen.
En die zijn;
- fatsoenlijke on-board audio,
- moet moeiteloos online HD content (zoals van Youtube) afspelen,
- moet games op leuke settings kunnen draaien (geen hardcore game machine),
- 3 á 4 usb poorten,
- 1 hdmi uitgang,
- 1 digitale audio uitgang,
- moet qua technologie zeker een paar jaar vooruit kunnen,
- moet budgetvriendelijk zijn.

Nou denk ik in grove lijnen wel te weten welke onderdelen ik nieuw nodig heb; mobo, cpu met koeler, 2 bankjes ram, vga kaart.
En welke ik kan hergebruiken; voeding, hdd's, kast met fan, netwerkkaart (of misschien toch een nieuwe?).
Wat ik niet weet; ram specs, welke cpu, welk mobo, case fan wel of niet upgraden (geen idee wat er nu in zit).
Ik laat me ook graag onderwijzen :)
Verder ben ik niet merkgebonden, als het maar prima werkt.

Laatst bewerkt:
wat is je budget?
verder kan je alleen je hdd en als je er één hebt een dvd brander hergebruiken

Laatst bewerkt:
Budget, ik vind het moeilijk om een concreet bedrag neer te zetten; ik weet niet wat ik qua prijzen moet verwachten, maar ik wil er ook niet al teveel aan uitgeven. Ik snap best dat ik er met 200 euro niet ben, maar weet niet of ik nou 300, 500 of 700 moet verwachten.
Een peperduur super-geweldig systeem kan ik me overal aan laten smeren ;)

Ik raad de website www.hardware.info aan. Hier kan je in een zoekmachine filters opstellen voor bijvoorbeeld het moederbord. Welk geheugen, maximum prijs, cpu socket, etc.

welke games speel je en als je me geen budget geeft is het voor mij ook lastig te bepalen wat wel en niet kan

met dit zou ben ik er zeker van dat het aan je eisen voldoetNaamloos.png

Edit: 4gb geheugen moet 8 gb zijn

Laatst bewerkt:
gast0505, bedankt voor de link, zal eens rondkijken :)

whittey, ik had de Alternate upgrade kits gezien, lijkt me prima en ik kom een groot stuk verder natuurlijk, maar daarmee weet ik niet wat ik wel en niet gebruiken kan van het oude systeem.

granitk7, lijkt me ook een mooie setup. Qua games, ach... maar net wat ik tegenkom wat me aanspreekt en waar ik op dat moment zin in heb. Over het algemeen zijn dit niet de nieuwste en/of zwaarste spellen. En budget, tjah... tussen de 4 en 5 zou mooi zijn, en minder nog mooier. Meer kan ook, als het nodig is, maar dan moet ik even wat bijleggen wanneer het kan; het hoeft niet op stel en sprong.

EDIT: grantik7, ik ben nog even benieuwd naar wat ik met een nieuwe kast moet, en een marginaal zwaardere voeding (van 430w naar 450w), en een ssd ( voor daar ik al 2 prima hdd's heb; ik weet dat data op de ssd gewoon direct beschikbaar zijn waar je bij de hdd afhankelijk bent van diens snelheid, maar wat win ik er mee als opstarttijd niet zo belangrijk is?). En, de videokaart lijkt me een hele beste, wat voor meerwaarde heeft die ten opzichte van een mindere wanneer ik eigenlijk amper (zware) games draai?
Ik wil niet betweterig overkomen, mocht dat zo lijken, maar ik wil graag begrijpen waarom, stel je moeite erg op prijs.

Laatst bewerkt:
Niet bang zijn om betweterig over te komen een forum is om jou te helpen met jou vragen dus niet bang zijn om een vraag te stellen.

Als je éénmaal een ssd hebt wil je niet anders niet alleen windows start sneller op, maar ook andere programma's die je op de ssd zet starten sneller op kijk anders op youtube zijn veel video's van als je hdd vs ssd opzoekt. De ssd zou je eventueel er ook later op kunnen doen

De videokaart is een hele goede voor een lage prijs. Je hebt ook wel goedkopere videokaarten die rond de 120-130 zijn, maar die presteren een heel stuk minder. Je betaalt wel iets meer, maar je krijgt er ook veel meer voor terug.

De voeding moet eigenlijk 550 watt zijn. Je hebt een nieuwe voeding nodig, want waarschijnlijk heb jij een voeding die standaard is meegeleverd bij je pc. Fabrikanten besparen daar meestal op en nemen een B-merk voeding grotere kans dat die je pc beschadigen. De voeding die ik heb gekozen is een A-merk voeding.

Je hebt een nieuwe behuizing nodig, omdat je een oude kast hebt die heel waarschijnlijk geen goede airflow heeft en waar maar één fan op is geïnstalleerd.

Ik ben nog vergeten te vragen of je windows nodig hebt?
Bij dit lijstje zit geen windows wel een ssd en zit rond de 500,- -->Naamloos.png

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan