Stefan2m
Gebruiker
- Lid geworden
- 4 jan 2012
Mijn Medion MD-8818 heeft zijn beste tijd wel gehad, niet dat ie het niet meer doet of zo, maar wat toen een (voor mijn gebruik) systeem was met ruim voldoende capaciteit, is nu een kast met echt de minimum vereisten voor het draaien van Windows.
Gebruik de kast voornamelijk voor browsen, het afspelen van films, wat tekstverwerking en héél af en toe eens een shooter of rijsimulator (offline).
De kast is aangesloten op mijn 42" tv en 2.1 setje.
Tv kijken we gewoon via de dvr.
Nu kan ik zelf prima een systeem in elkaar flansen, vooral omdat er meer dan genoeg how-to's online staan en ik heb al eea vervangen in deze kast (andere voeding, meer geheugen, harde schijf bijgeplaatst, videokaart vervangen).
Zelf een systeem samenstellen... ehhh, nope.
Daar heb ik echt even hulp bij nodig, ik heb geen idee wat wel en niet bij elkaar past en ook niet wat nou wel of niet aan mijn eisen zal voldoen.
En die zijn;
- fatsoenlijke on-board audio,
- moet moeiteloos online HD content (zoals van Youtube) afspelen,
- moet games op leuke settings kunnen draaien (geen hardcore game machine),
- 3 á 4 usb poorten,
- 1 hdmi uitgang,
- 1 digitale audio uitgang,
- moet qua technologie zeker een paar jaar vooruit kunnen,
- moet budgetvriendelijk zijn.
Nou denk ik in grove lijnen wel te weten welke onderdelen ik nieuw nodig heb; mobo, cpu met koeler, 2 bankjes ram, vga kaart.
En welke ik kan hergebruiken; voeding, hdd's, kast met fan, netwerkkaart (of misschien toch een nieuwe?).
Wat ik niet weet; ram specs, welke cpu, welk mobo, case fan wel of niet upgraden (geen idee wat er nu in zit).
Ik laat me ook graag onderwijzen
Verder ben ik niet merkgebonden, als het maar prima werkt.
Gebruik de kast voornamelijk voor browsen, het afspelen van films, wat tekstverwerking en héél af en toe eens een shooter of rijsimulator (offline).
De kast is aangesloten op mijn 42" tv en 2.1 setje.
Tv kijken we gewoon via de dvr.
Nu kan ik zelf prima een systeem in elkaar flansen, vooral omdat er meer dan genoeg how-to's online staan en ik heb al eea vervangen in deze kast (andere voeding, meer geheugen, harde schijf bijgeplaatst, videokaart vervangen).
Zelf een systeem samenstellen... ehhh, nope.
Daar heb ik echt even hulp bij nodig, ik heb geen idee wat wel en niet bij elkaar past en ook niet wat nou wel of niet aan mijn eisen zal voldoen.
En die zijn;
- fatsoenlijke on-board audio,
- moet moeiteloos online HD content (zoals van Youtube) afspelen,
- moet games op leuke settings kunnen draaien (geen hardcore game machine),
- 3 á 4 usb poorten,
- 1 hdmi uitgang,
- 1 digitale audio uitgang,
- moet qua technologie zeker een paar jaar vooruit kunnen,
- moet budgetvriendelijk zijn.
Nou denk ik in grove lijnen wel te weten welke onderdelen ik nieuw nodig heb; mobo, cpu met koeler, 2 bankjes ram, vga kaart.
En welke ik kan hergebruiken; voeding, hdd's, kast met fan, netwerkkaart (of misschien toch een nieuwe?).
Wat ik niet weet; ram specs, welke cpu, welk mobo, case fan wel of niet upgraden (geen idee wat er nu in zit).
Ik laat me ook graag onderwijzen

Verder ben ik niet merkgebonden, als het maar prima werkt.
Laatst bewerkt: