Pc upgraden naar Game PC.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jamesbond008

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2009
Hallo iedereen,

Ik wil graag eind dit jaar Battlefield 3 gaan spelen op mijn PC, en ik weet niet of ik de nodige spullen in mijn PC heb om Battlefield 3 te kunnen draaien.
(voor de mensen die niet weten wat Bf3 is, het is een FPS die nog moet uitkomen ergens eind dit jaar,

en hier is mijn bestaand systeem:

Moederbord: Asus P5G41-M
Processor: Intel Core 2 Duo E7500 - 2,933 MHz
Ram: Kingston 2x 2048 DDR2-SDRAM
Videokaart: ATI Radeon HD 4300 serie

Budget Max, 500 Euro.
Deze dingen wil ik gaan upgraden/kopen:

Processor:
Intel Core 2 Quad Q8400

Videokaart:
Sapphire Radeon HD 5750 1GB Vapor-X

En nu wil ik weten, zal dit een goeie keuze zijn voor een "soort" game PC of zijn er toch andere spullen voor nodig dan wat ik nu heb of ga kiezen?

Mvg James.:thumb:

Ik heb zelf een intel q8400 2,66ghz 8gb ram en een ati 5750 , ik kan alle games prima spelen , cpu is wel wat veroudert. maar werkt nog prima. Is een game pc voor games als black,ops gta 4 tja beetje 2007-2011 games

Zoek op marktplaats bv een 2de hands Q6600 voor 60-90 euro.
en een 5770 voor rond de 75,-

Dan ben je klaar tussen de rond 150,-

Misschien heb je ook nog een andere voeding nodig (50 - 65,-)

Steek de rest van het geld in je spaarpot :) voor een evnt. overstap naar een andere socket

bv hier
Q6600
5770

Laatst bewerkt:
Heb ook nog een Q6600 liggen met koeler. Doe eens een leuk bod.

Moet het perse altijd een amd videokaart zijn met zijn gammele drivers.

Moet het perse altijd een amd videokaart zijn met zijn gammele drivers.

Die snap ik niet helemaal, alsof ATI zo fantastisch is. Heb zelf nooit geen problemen gehad met Nvidia, ATI daarintegen juist weer wel.

Ieder zn smaak toch? En als je dan toch zo een pakkende opmerking plaatst, zet er dan ook meteen bij waarom, dan heeft de TS er wat meer aan.

Gammele drivers is echt achterhaald...

ATI/AMD komt gewoon elke maand met een update uit. met betrekking tot de nieuwste games / feedback van gebruikers
bv. 10.11 / 10.12 / 11.1 / 11.2 ect. (jaar/maand)

Ik heb zelf ook lange tijd ATI gehad (1650 / 4870x2 / 5870) en heb echter nooit problemen gehad met drivers.

Nvidia brengt eens per half jaar verse drivers uit. Die dan alles op de schop gooien
Een andere methode.

Dus kwa drivers zit er amper verschil.

"vroeger" was het inderdaad gammel. laatste jaren is het toppie

Edit:
Mensen verprutsen het 8 van de 10 keer zelf met installeren ect.

Laatst bewerkt:
Als ik jouw was zou ik nu geen dingen kopen voor je pc en wachten vlak voor dat Battlefield uit komt. En als je alleen je processor en niet je moederbord wilt upgraden dan zou ik kijken naar een 2de hans Q9550 die zijn een stuk sneller als de Q6600. En als ik de vraag & aanbod van tweakers kijk is die al voor 150 euro te krijgen en aan het eind van het jaar zal de prijs nog meer zakken. Heb de processor zelf ook en kan er nog alle games mee spelen. En videokaart markt ontwikkeld zich zo snel dan moet je tegen die tijd maar op het forum terug komen (sowieso vaker terug komen om andere members te helpen) voor advies.

Maar zijn tweede-hands processors en videokaarten niet slecht?

en die Q9550 is wel heel duur moet ik zeggen, en waarom zou amd slecht zijn het werkt prima hoor,
maar deze: Intel Core 2 Quad Q8400 - Sapphire Radeon HD 5750 1GB Vapor-X zijn dus geen goeie keus van mij?

Mvg James.

Weet je de specs al voor BF3? Als die hetzelfde zijn als BF2BC dan valt het allemaal nog wel mee.

Je keuze is niet slecht, daar zal je nog menig spel mee kunnen spelen vermoed ik.

2de hand spullen zijn niet slecht. Je moet alleen de verkoper vertrouwen, of de componenten ophalen en van te voren werken zien

.Je kunt het ook over een compleet andere boeg gooien
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/3493731.html

Je budget is max 500,-
Dan kun je ook een "compleet" nieuw systeem maken.

Hier bv een AM3 mobo, phenom x6 1050 (6core), 4GB DDR3 en een GTX460 1GB cyclone)

430,- onder je budget, je kunt er nog een hele tijd mee door en je hebt nog ruimte voor een eventuele voeding => ik weet namelijk niet wat voor iets je nu hebt.

Edit:
Dit is samengesteld bij alternate, er zullen vast nog wel andere webshops zijn waar het vergelijkbare goedkoper is.

Laatst bewerkt:
Dit is mijn bestaand systeem, heb hem even gepost.

2w7e0ev.png

Stel dat ik de spullen van mukkel's post "koop", welk apperatuur moet ik dan weg doen om die spullen te draaien? van mijn eigen computer? ik denk zelf dat ik alles met weg doen omdat ik veel op Intel draai en deze spullen van AMD zijn.
En de systeem eisen van battlefield 3 zullen wel hoger zijn dan bfbc2,

Mvg james

Dingen die je moet vervangen:

moederbord, processor, geheugen en grafische kaart.
:)

Ken je iemand die het vaker heeft gedaan?

Mijn kennis werkt veel met PC en hij werkt zelf ook in een PC winkel dus dat komt wel goed!

Hij weet niet zo veel van gaming af daarom vraag ik het op Helpmij.

EDIT: Hij heeft een éénmans bedrijfje dus het is geen grote pc zaak ofso

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan