PC upgraden of kan ik beter een nieuwe pc kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0685

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2010
Berichten
855
Hallo allemaal,

Ik heb een Dell Dimension 4600 PC. Hij is de laatste tijd
nogal traag. Ik wou vragen of het verstandig is hem te upgraden of dat ik beter
een nieuwe kan kopen.
Ik wil namelijk gaan programmeren met Visual Basic, C# etc.

Hieronder de specs:

Dell Dimension 4600
Intel Pentium 4, 2600 MHz (13 x 200)
1.75 GB DDR-400
ATI Radeon 9600 Pro Family AGP (128 MB)
240 GB HDD (1x 80 GB + 1x 160 GB)
Dell E770P 17” CRT-monitor
Windows XP SP2 (SP3 krijg ik er niet op!)

Als jullie nog meer specs. nodig hebben kan ik ze natrekken :p

Grtz,

gast0685
 
Qua programmeren heb je echt geen zware computer nodig. Daarvoor upgraden is dus niet nodig
 
Ach, die programma's zijn hetzelfde als word. Daar heb je geen kracht voor nodig.
Tja als je perse Windows 7 wil kun je beter een nieuwe kopen voor 300-500 heb je al een met de nieuwste technologie van deze tijd.

Daarnaast als je niet perse Windows 7 wilt maar wel een snellere PC kun je Windows opnieuw installeren.
Daarnaast bij uitvoeren > msconfig kijken en dan bij opstarten wat onnodige programma's uit zetten.
En je kunt de computer defragmenteren als je niet helemaal Windows opnieuw erop wilt zetten.
 
Als het win-7 64bit is begrijp ik dat, maar volgens mij werkt win7 in principe gewoon op pentium-4. Volgens mij is 2G wel een requirement en je hebt maar 1.75, maar an sich moet het kunnen.

Als je puur een dev-box wil kun je overigens redelijk goedkoop upgraden
 
En laten we eerlijk zijn: Er valt niets te upgraden aan deze pc. Qua cpu zit je gebonden aan de p4 series.(max3.06 op een 533 bus)
Qua ram zou wat kunnen en qua videokaart zit je met een agp. Voeding is een 250watter en kan dus niet eens een betere kaart aan.

dus.....;)
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik maar beter een nieuwe pc kan gaan kopen/bouwen.

@Frankwannet > mag ik dan in dit topic verdergaan over een nieuwe pc (adviezen enzo) of moet ik dan een nieuw topic starten?:rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Denk dat je beter even een nieuw topic kan starten met invulling van bekende wensen lijst
 
Ik heb al een samenstelling in gedachten: i7, 16 GB DDR3-1600, USB 3.0, 128 GB SSD etc.
De pc ga ik gebruiken voor programmeren, dj'en, videobewerking, gaming etc.

Hier is een linkje: http://tinyurl.com/8are68w

Kom maar met adviezen. (De huidige pc gebruik ik nog tot ie het begeeft, of tot ik het bedrag voor de nieuwe heb :p)
 
Ga maar hier verder dan.;)

De vraag is dan wel of nut heeft om nu al een systeem uittezoeken aangezien je zelf aangeeft dat je wacht tot oude begeeft of er budget voldoende is. Als dat nog tijdje duurt ..tegen die tijd is er wellicht andere hardware cq andere prijzen.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Zie dat je de beslissing zelf hebt genomen:D maar lees ook dat je nog wacht met aanschaffen weet niet hoelang dat gaat duren maar is het dan zinnig om nu al te adviseren over een maand kan alles al weer anders liggen qua prijzen en hardware;)
 
Voor devven en video zou ik eerder gaan voor een 1920x1200 scherm ipv 1920x1080. mijn persoonlijke voorkeur. de i7-2600 is een oude generatie en zou je moeten vervangen met 3770. JE hebt ook nog geen videokaart wat me wel essentieel lijkt.

als je ook voor een moderne CPU gaat zou ik ook 2x8 nemen ipc 4x4. dan kun je tenminste nog naar 32G
 
Ik wou gewoon alvast wat adviezen.
Ik had al een ander scherm op het oog.
Ik zal nog verder kijken naar de cpu.
Als ik de pc écht ga kopen herzie ik evt. de samenstelling nog en dan start ik een nieuw topic met de vraag om adviezen :)

Win7 zal niet gaan op die pc trouwens. We hebben alleen 64-bit en de cpu ondersteund dat niet! :confused:
 
Laatst bewerkt:
nog ff een paar dingetjes:

1. Ik doe idd een 3770
2. Ik vind persoonlijk 1920x1080 goed genoeg
3. Er zit een onboard kaart op het mobo en op Hardware.info zeiden ze dat dat goed was.
 
Een HD4000 trekt echt geen photoshop filters hoor. als het puur om devven gaat is het prima, maar dan kun je ook makkelijk toe met een i3

Je koop een i7 voor virtual machines, kernels compilen, photoshop en video conversie. Het verschil tussen een linux compile op een i7 en i3 is 23min vs 48min. het verschil tussen een eigen progje van 5k lijnen is 16sec en 50 sec. Daar hoef je geen 220 euro extra aan uit te geven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan