PC Upgraden Of Nieuwe Kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

fenerlikadir

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jul 2007
hallo,

ik heb een paar vraagjes.

ik heb nu een packard bell imedia studio.

Serienmr: *******

pentium 4 3.0 GHz
512 MB Ram
200 GB 7200 rmp Harde schijf
Videokaart : Ati Radeon 9600 SE 128 MB

Moederbord: Gigabyte GA-8s648FXM2

ik gebruik mijn pc meestal om te gamen.meestal na een uur of 1-2 gamen gaat alles zo sloom.
en mijn pc start ook zo langzaam op.(ook zonder gegamed te hebben)

mijn pc wordt o0ok zo snel warm,ik heb laatst mijn pc opengeschroefd en zag dat mijn voeding maar 130W had is dat normaal?

nu was mijn vraag kan ik mijn pc nu upgraden zodat hij wat sneller wordt of kan ik beter een nieuw pc nemen?
ik heb ook laatst een 1 gb ram geheugen bij gekocht maar omdat het snelheid hetzelfde bleef en er eigenlijk niks veranderde heb ik hem teruggebracht.
en wat als ik een dual core processor erin zet wordt mijn pc dan sneller ?of ondersteunt mijn moederbord dat niet?

en als ik nu bv ram geheugen bij koop gewone ddr kan ik die dan later op mijn nieuwe pc gebruiken? wat die draaien nu geloof ik op ddr2?

Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op Helpmij.:)

Ik heb je serienummer verwijderd, hier kunnen we toch niets mee. Meestal heeft het weinig zin een kant en klaar systeem te upgraden. Een Dual-core processor kun je er niet in zetten. Is de pc wel stofvrij, met namen het koelblok en de fan's?

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.:)

Ik heb je serienummer verwijderd, hier kunnen we toch niets mee. Meestal heeft het weinig zin een kant en klaar systeem te upgraden. Een Dual-core processor kun je er niet in zetten. Is de pc wel stofvrij, met namen het koelblok en de fan's?

ja ik maak de pc regelmatig stofvrij dat is het probleem niet denk ik

Tsja,

Het hangt er ook maar een beetje vanaf wat voor budget je hebt.

De processor en je moederbord kunnen best nog wel redelijk wat moderne games aan, maar videokaart, geheugen en voeding vormen een probleem.
Met name die Radeon 9600 is niet echt een topper.

Voor wat betreft upgraden, denk dan aan: (richtprijzen)

Nieuwe voeding ca. 50,- eruo
AGP videokaart ca. 100,- euro
512mb extra geheugen ca. 35,- euro

Wellicht is je oude videokaart dan nog te verkopen voor ca. 25,- euro, heb je weer iets terug...

dat mijn pc heel erg warm wordt zelfs bij normaal internet gebruik komt dat door de lage voltage van de voeding?
het is namelijk 130W

Ik denk er eerder aan dat er iets met de koeling of airflow niet helemaal in orde is

f en als ik nu bv ram geheugen bij koop gewone ddr kan ik die dan later op mijn nieuwe pc gebruiken? wat die draaien nu geloof ik op ddr2?[/QUOTE zei:
ddr 1 is niet uitwisselbaar met ddr 2
ddr1 heeft 184 pins ddr 2 heeft er 240

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan