PC upgraden, wat is verstandig...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wolfsflames

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2003
Hallo dit is mijn computer:

Motherboard
CPU Type: Intel Pentium 4, 3000 MHz (15 x 200)
Motherboard Name: Abit IC7-G (5 PCI, 1 AGP Pro, 4 DDR DIMM, Audio, Gigabit LAN, IEEE-1394)
Motherboard Chipset: Intel Canterwood i875P
System Memory: 2096 MB (PC3200 DDR SDRAM)

Display
Video Adapter: NVIDIA GeForce FX 5950 Ultra (256 MB)
3D Accelerator: nVIDIA GeForce FX 5950 Ultra
Monitor: Iiyama Vision Master 1451 LS902UT [19" CRT] (1310150302)

Nu is mijn vraag wat is verstandig om een upgraden te geven? Prijs/FPS verhuiding.

Bedankt :thumb:

In FPS?
Eigenlijk alles.

Je kan je pc nog wel verbeteren met een betere videokaart, maar ja: wil je echt high end gamen, dan zal ook je processor moeten verbeteren.

High-end niet, ik speel maar 1 spel hierop :) Maar ik zat te denken als er de mogelijkheid is om meer FPS te genereren met een simpele handeling, waarom niet :)

Budget... dit ligt eraan wat jullie voorschrijven. Maar geen 100en euro's.

Bedankt :thumb:

Welk spel speel je?
Hoe zwaar is je voeding (en welk merk) (je moet dan je kast openschroeven)?

Ik speel Battleground Europe als een 3 jaar nonstop.

Voeding:
Enermax ATX12v ver 1.2/230V/50Hz/3A

Is dit wat je moet weten? :)

Die eerste videokaart is dat een groot verschil? En wat schilt het met de 2e denk je? Want beide zijn ze 512 MB...

Groetjes Roel

Laatst bewerkt:
Ik speel Battleground Europe als een 3 jaar nonstop.

Voeding:
Enermax ATX12v ver 1.2/230V/50Hz/3A
Hoeveel watt?

Die eerste videokaart is dat een groot verschil? En wat schilt het met de 2e denk je? Want beide zijn ze 512 MB...

Groetjes Roel
Ja: en een E8400 draait net als jouw processor op 3,0Ghz... Toch is er een gigantisch verschil (en niet alleen omdat het dual core is).

Die HD3850 is veel en veel beter dan die X1650pro

Die HD3650:
http://www.alternate.nl/html/product/Grafische_kaarten_ATI_AGP_-/Sapphire/HD3650/-1074152/?
Ik denk niet dat jij een HD3850 nodig hebt: daar is denk ik je processor te traag voor.

Ik meen 450 watt :)

Dus er wordt aangeraden een:

X1650pro OF een HD3650

OF een Dual Core E4800

Bedankt :)

Laatst bewerkt:
Ik meen 450 watt :)

Dus er wordt aangeraden een:

X1650pro OF een HD3650

OF een Dual Core E4800

Bedankt :)
Nee.
Ik zeg dat een E8400-processor net als jouw processor op 3,0ghZ draait.
Maar een E8400 is wel 10-20X zo goed als jouw processor.
Ik probeer hiermee uit te leggen, dat je niet teveel moet kijken naar cijfertjes. Het gaat om de prestaties.

De x1650pro heeft net als de HD3850 512MB-geheugen. Maar toch is de HD3850 stukken beter.

Ik adviseer je een HD3650.

Ander idee:
http://www.alternate.nl/html/produc...000-2GB/-1071859/?tn=HARDWARE&l1=Upgrade+kits

Met deze videokaart:
http://www.alternate.nl/html/product/Grafische_kaarten_ATI_PCIe_-/Sapphire/HD4670/-1072859/?
Of
http://www.alternate.nl/html/product/Grafische_kaarten_ATI_PCIe_-/Sapphire/HD3850/-1072529/?
(HD3850 voor pci-e : deze is veel gunstiger geprijsd dan voor AGP)

Je voeding is trouwens sterk genoeg, als ie idd 450W is.

Voeding001.jpg

Zie hier mijn voeding. Dus hij is 460W max toch? Of hoe zit dit precies?

Maar een heel nieuw moederbord vindt ik iets wat te overdreven :) (heb gisteren 2x 512mb RAM erbij gekocht vandaar).

Maar zo'n Dual core E8400 en daarbij een beter videokaart de HD3650 is zeker een leuke overweging. Deze 2 componenten kan ik gewoon op mijn moederbord klikken zonder aanpassingen?

Heel erg bedankt :)

Voeding001.jpg

Zie hier mijn voeding. Dus hij is 460W max toch? Of hoe zit dit precies?

Maar een heel nieuw moederbord vindt ik iets wat te overdreven :) (heb gisteren 2x 512mb RAM erbij gekocht vandaar).

Maar zo'n Dual core E8400 en daarbij een beter videokaart de HD3650 is zeker een leuke overweging. Deze 2 componenten kan ik gewoon op mijn moederbord klikken zonder aanpassingen?

Heel erg bedankt :)
Nee dat gaat niet....
Daar (voor die E8400) heb je echt nieuw geheugen en een nieuw moederbord voor nodig. (en je hoeft niet steeds te bedanken: doe dat maar als alles klaar is :))

Ow ok dus voor een 'goedkope' en goede oplossing is de HD3650 alleen al een goede aanwinst?

Mijn videokaart is AGP neem ik aan he? :) Wat een verstand ervan :P Dan weet ik waar ik rekening mee moet houden.

Laatst bewerkt:
je hebt 33A op de 12V. Das dus meer dan genoeg.

En daarnaast is het ook een beetje overdreven van sapphire. Ik denk dat je met een 400W hem ook prima kan draaien. Zolang het maar van een goed merk is.

Ok bedankt, en is Enermax dat? :P

Bedankt voor je hulp ik was al bang. Want ik ga morgen een nieuwe halen en zodoende gaat m'n oude kaart morgen op de post, en wil dus wel meteen kunnen vervangen :)

Ok bedankt, en is Enermax dat? :P

Bedankt voor je hulp ik was al bang. Want ik ga morgen een nieuwe halen en zodoende gaat m'n oude kaart morgen op de post, en wil dus wel meteen kunnen vervangen :)
Enermax is een van de beste merken.

Ik blijf het trouwens zonde vinden dat je in oude technologie blijft investeren. Maar oke...

Dat kan ik begrijpen maar om nou voor 80 euro voor de videokaart, min de 30 euro die mijn oude kaart opleverd, mijn PC een boost kan geven wil ik dat gerust doen. Dan kijk ik over een jaartje of 2 wel voor een geheel nieuw systeem. Want ik gebruik me computer alleen voor 1 spel en internet :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan