PC upgraden

• Onderwerp starter Onderwerp starter Thema
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Thema

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 nov 2003
In heb een TARGA PC met de volgende specs:
- Moederbord: ASUS A7N266-VM, rev. 1002
- CPU: Athlon XP 1600+
- Memory: 224 Mb
- Onboard grafics: nVidia nForce (32 mb)

Ik wil het systeem upgraden, met name voor gaming.

Wat is de beste keuze:

1. snellere cpu. Moet kunnen volgens de ASUS site. Wordt dan een Athlon XP 2100+
2. meer memory. Hoeveel meer ???
3. aparte grafische kaart;

Wie adviseer mij ??

BIJ VOORBAAT DANK

De huidige spellen kan ie nog wel aan. Als je iets wilt doen kan je een nieuwe videokaart nemen om het beeld mooier te maken en wat meer geheugen. De processor zou ik gewoon nog even laten zitten.

Muurhond:
Thema schrijft voornamelijk voor gaming, dus spelletjes.

Thema,
Als het 3 d spellen zijn dan zou ik zorgen voor een goede videokaart en je geheugen zou ook een opwaardering kunnen gebruiken minimaal naar 512 Mb gaan, zelf gebruik ik 1 Gb kun je echt wel merken.

suc6.

Nee, cpu kan ook wat hoger, anders zou je niet een mooie videokaart kunnen nemen waarvan het maximale uit wordt gehaald. Meeste nieuwe spellen willen toch gemiddeld een 2Ghz-je hebben hoor.

Een 2200+ heb je nieuw voor €87, dus echt duur zijn ze nou ook weer niet. Alleen moet je ff een 2100+ zien te regelen.

Neem neem er iig 256mb aan geheugen bij. Een mooie videokaart (afhankelijk van je budget natuurlijk) is een ATI Radeon9600Pro. Deze schijnt toch net wat beter te presteren dan een Geforce FX5600.

Geplaatst door Muurhond
Een mooie videokaart (afhankelijk van je budget natuurlijk) is een ATI Radeon9600Pro. Deze schijnt toch net wat beter te presteren dan een Geforce FX5600.
En als je echt geld over hebt voor je videokaart, neem dan een ATI 9800. Echt super!!!!

bedankt

Wim1960, Muurhond en Puppie: bedankt voor d adviezen.
Ik heb mijn lijstje voor de HCC-beurs nu op kunnen maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan