PC upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berthombre

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2006
Hey,

Hier ben ik weer.

Mn zoon krijgt een nieuwe game: Oblivion, ding is veel te zwaar voor mijn huidige PC:

AMD Athlon XP 2500+
1.83 GHZ 512 MB
MSI MS-Starforce GeForce4 MX 4000 NVIDIA GeForce 4MX 4000

Nu, ik heb blijkbaar een nieuwe graphics card nodig ipv die GeForce.

die graphics card moet "dx9-capable" zijn whatever that means :confused: en een extra 512 MB Ram.

vragen:

1) kunnen julie mij een richtprijs geven voor de Ram aub?
2) En is het makkelijk zelf te installeren? Volgens een maat van me is dat gewoon in de PC duwen, maar ik vrees ervoor.
3) Welke graphics card heb ik daarvoor nodig?
4) en zijn die cards duur?

De prijs is eigelijk geen probleem, maar ik moet ze wel aan het vrouwtje verklaard krijgen he :o

Bert

DX9c is gewoon te downloaden.
512 MB RAM hangt een beetje van het type RAM af. Denk aan een euro of 90.
Videokaart? Denk aan een euro of 120 voor een Nvidia 6600 ofzo.
RAM erbij zetten? Fluitje van een cent.

Dank je voor de snelle reply, als ik me niet vergis heb je me al geholpen met mijn andere vragen. Dank daarvoor.

A.J. zei:
RAM erbij zetten? Fluitje van een cent.

Als ik die extra ram heb, kun jij me hoogstwaarschijnlijk wel uitleggen wat ik moet doen ;)

Bert

Je moet even goed kijken welk soort RAM je erin hebt zitten.
Maar je hebt m'n raad goed opgevolgd en Everst geinstalleerd, toch?
Daar kun je lezen welk type erbij kan.
Met die info ga je naar je dichtsbijzijnde PCboer.
Die kan je laten zien hoe je dat doet.
Altijd beter dan typend voordoen.

Ja ik heb dat programmaatje geinstalleerd maar, het spijt me echt, maar ik kan echt niet uitvinden waar ik die Ram moet vinden en welke erbij kan.

God ik ben onhandig met mn PC.

Vindt ik het onder Moederbord > CPU ?

dit zijn de mogelijkheden die ze me geven bij mn hardware verkoper:

DDR Ram 512 MB/333
DDR Ram 512 MB/400
DDR II Ram 512 MB/533

Bert

Laatst bewerkt:
Bijna.
Linkerrijtje Computer en dan Overzicht en dan rechterrijtje onder Moederbord en dan systeemgehugen.

Ja en zo lust ik er nog een hele boel.
Bij mij ook, maar het hangt toch erg af van welk type.
Als het zo rete goedkoop is bij jou, haal voor mij dan even 2 reepjes 1 Gb voor in mijn laptop.

Ik weet het knul, maar wanneer ik ga schermen met prijzen die ik hier betaal, worden een hoop mensen timide en teleurgesteld en dat heeft geen zin.
Misschien heeft TS wel een wat oudere PC waar je speciaal geugen voor nodig hebt en dan is 'tie misschien nog wel meer kwijt.
Echt, deze bijdrages van jou zijn totaal overbodig.

Berthombre zei:
Hey,

1) kunnen julie mij een richtprijs geven voor de Ram aub?
2) En is het makkelijk zelf te installeren? Volgens een maat van me is dat gewoon in de PC duwen, maar ik vrees ervoor.
3) Welke graphics card heb ik daarvoor nodig?
4) en zijn die cards duur?

Bert
maar evengoed op zijn vragen beantwoorden:thumb:
Ram weet u denk ik nu wel:p
Instaleren van ram simpel:cool:
Goeie videokaart? 200 euro:thumb:

Ok ik heb dus die ram van me gevonden.

Hij zegt: 512 MB (pc3200 DDR SDRAM)

Hoe weet ik nu zeker dat ik ram kan bijsteken? Want moet dat niet ergens in? of is dat standaard dat er een slot vrij is?

pc 3200 is ddr 512mb / 400Mhz
512 mb geheugen ligt rond de 50 euro.

Als je de kast open draaid zie je ergens je geheugenbalkje ongeveer 15 cm lang gok ik.
Als daarnaast nog sloten zitten die leeg zijn kun je het er gewoon bij prikken. Het geheugen kan er maar op 1 manier in, want er zit een sleufje in die niet in het midden zit.

32216.jpg

video kaart kun je zelf kiezen wat je ervoor uit wilt geven.

je hebt kaarten van 60 euro en kaarten van 400 euro.
Als je ff kijkt wat je budget is in het totaal kunnen we een leuke voor je zoeken :)

Laatst bewerkt:
eerst en vooral: AJ, dude dennis en Mukkel, jullie zijn super, ik heb hier al veel meer geleerd over de hardware van een PC dan eender waar :thumb:

merci om geduld te hebben - ik weet het ik heb het nog gezegd maar, zowel op het internet als in het echte leven kom je niet snel behulpzame kerels tegen.

Over die kaart: Mn zoon wil het spel Oblivion spelen. Dat spel is zwaar en ik wil dat hij (en ik, ik geeft toe het ziet er echt waaw uit) het goed kan spelen.

Nu is een graphics kaartje van € 500,00 met iets te duur (alle, voor het vrouwtje toch :o ) laten we zeggen max € 200,00 dan kom ik er met € 250,00 vanaf :thumb:

Bert

Een ASUS EAX800GTO
Voor een kleine 200 euro tik je het beestje op de kop. Wat prijs betreft staat ‘ie tegenover de 6600GT van NVIDIA, een populaire middenklasser onder PC-gamers. In de tests komt ATI’s kaart echter beter uit de strijd, zeker met AA ingeschakeld. En wie wil er nou nog gamen met kartelrandjes op het beeldscherm?

Dit stukje heb ik van Gamez.nl Zelf geef ik ook de voorkeur aan ATI maar Ati is meestal net iets duurder maarja.
Je moet ff de prijslijst bij je pc boer vragen en kijken wat er in het budget valt
Een beetje kaart valt tussen de 150 - 200 eurie.

Dan krijg je waarschijnlijk de Geforce 6600/6800 serie of ati's X700/X800 serie
Allemaal goede kaartjes bij Geforce ff kijken voor een GT en bij ati de pro of de xt

@A.J. Voor een laptop is 512 RAM idd tegen de 100 euro. Maar in een gewone pc is dit 50 euro ongeveer. En zijn pc is niet zwaar verouderd en ik gok dat er nu PC2700 DDR inzit, wat 50 euro kost. Het probleem kan wel komen als je nu 2*256 MB hebt en misschien geen sloten meer vrij hebt. Dan zul je 2*512 moeten kopen en je oude 2*256 kunnen verkopen op ebay voor zo'n 15 euro, wat uiteraard duurder uitzal komen(laten we hopen dat je nu 1*512 hebt.)

Kom op nou jongens, gaan we nu lopen mieren****** omdat ik een prijsje opgaf wat in de ogen der zuinige Nederlanders niet helemaal volgens de markt is.
Misschien is het netjes om eens te bedenken of dit allemaal erg bijdraagt tot het helpen van de vraagsteller.
En wanneer je dan toch zo goed het hele thread leest, had je kunnen lezen dat de TS pc3200 DDR SDRAM in z'n PC doos heeft zitten.

Beste,

bedankt voor de help tot nu toe, ik heb al heel wat bijgeleerd.

Ik heb net mn PC ff opengezwierd en gekeken naar mn ram, allemaal omdat jullie me vertelden dat het simpel te plaatsen is, en, guess what, het is echt wel makkelijk :cool:

Merci he gasten :)

Volgende vraag :o

Een video kaart steken is dat simpel? Of laat ik dat beter doen door iemand die der meer verstand van heeft? En hoe weet ik of een videokaart in mn pc past? waar moet ik naar zien?

Bert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan