Pc upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

appelsapman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
Berichten
530
K heb dit al eens eerder gevraagd. wat blijkt nou? door me extra bijbaantje heb ik uitgerekend dat me budget wat meer zal stijgen. Mijn pc upgrade is bedoelt als verjaardags cadeau en die verjaardag is op 15Dec. Ik zal zo'z 550 - 600Euro kunnen besteden.

Omdat me budget wat is gestegen heb ik ook de mogelijkheid wat geavanceerdere dingen te kopen. Omdat ik geen verstand heb van hardware zal ik alles aan jullie overlaten. adressen heb ik ook al. mot gwoon weten wat het beste is binnen die prijs. Graag hardware dat op elkaar afgestemd is en niet dat het hele ding vastloopt etc. beetje zinloos om dat te zeggen maar ik doe tog voor het geval iemand me verkeerde spullen aanbied.

wat verwacht ik voor 550 - 600Euro te krijgen. In iedergeval een nieuw moederbord. 500mb extra ram. betere processor en vooral videokaart.

Waarvoor upgrade ik me pc?

de voornamelijke reden is games en een wat snellere processor. Zodat ik meerdere progammas tegelijk kan gebruiken. ik heb tog wel vaak dan brand ik iets en dan download ik wat en dan is het egt niet leuk meer om achter je pc te zitten. (dik sloom namelijk)

Hieronder een vreselijk uitgebreide uitleg over mijn interne+externe hardware. sommige dingen zullen ongetwijfeld overbodig zijn maar ik geef ze tog maar je weet maar nooit.

========================

KOELER: Switching power supply
Model:LC-B300ATX
:: daaronder staat een tabelletje :: lijkt me nogal lastig om dat duidelijk in zo'n thread toe te passen. Mocht er nog vraag naar zijn probeer ik het later nog ff op te schrijven.

HARDESCHIJVEN: Een (c) schijf. 40GB opslagruimte. Naam? = Barracuda 7200.7. Merk Seagate.

Een (d) schijf. 7gb geformateerd met windows xp home erop geinstalled. merk en naam niet te zien omdat het helemaal verstopt zit in me kast.

Een (g) schijf. 250GB opslagruimte. Naam? = Barracuda 7200.9 Merk Seagate.

Een (j) externe schijf. 250GB opslagruimte. Naam? = Zie ik niet staan. Merk Olidata.

Totale opslagruimte 547GB

DRIVES: Floppy drive:p
Een CD-rom Drive. 52X MAX snelhed. Merk = LG.
Een DVD/R/RW Drive (compact disk rewritable.)

Geheugen. 1.5GB eigenlijk maar omdat paar verkeerd schijfjes voor problemen zorgde moesten die eruit. Ik heb nu maar 512MB ram.

Welke schijfjes zijn dat? eentje maar. Het is een DRAM Slot. 512MB (DDRSDRAM)

CPU: Een intel Celeron D320. 2.4GHZ
MOEDERBORD: Een ASRock P4V88. met 478Socket. 8xAPG. En DDR geheugen slots. Ik tel 6 USB Slots
VIDEOKAART: Een nvidia Geforce4 MX4000. omg ja das slecht.

Systeemkast is wit:p

==============================

Dit was een overzicht van mijn systeem. kijk goed wat wel en wat niet past. hou het binnen de prijs en zorg dat er geen hardware conflicten kunnen ontstaan.

Nog een laatste dingetje. wat ik egt noodzakelijk vind is. een nieuw moederbord processor videokaart (met hoge pixelshader) en 500mb extra ram om een totaal van 1gb te krijgen. mochten jullie me nog betere koelingen aanraden of andere extras zeg het dan ook.

Thx voor toekomstige hulp alvast. Hopelijk kunnen jullie hier wat mee.:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:
 
Moederbord zal ondertussen wel heel oud zijn. Topic stamt uit 2006
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan