PC Upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cleanex

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 nov 2007
Hey,
Ik ben van plan mijn PC up te graden, omdat deze weer wat verouderd is.
Dit is mijn huidige configuratie:

Processor: Intel Pentium 4 630, 3Ghz
Geheugen: Corsair 2x 512MB 533Mhz, Dual Channel, CL5
Grafische Kaart: XFX Geforce 6800GS XXX
Moederbord: Giga-Byte GA-8I945P-G

Mijn budget is rond €440 voor een nieuwe processor, geheugen en een moederbord, daarna verkoop ik de hardware die ik nu heb, en koop ik daarmee een Grafische Kaart.
Hier zat ik aan te denken:

Processor: Intel Core 2 Duo E6750
Geheugen: Geil DDR2 2Gb 800MHz Ultra Series 2x1Gb PC2 6400 Ultra Orange Alu CL 4-4-4-12
Grafische Kaart: XFX GeForce 8800 GT 512MB DDR3 XXX (Voor wat later)
Moederbord: Abit IN9 32X-MAX

Momenteel heb ik een voeding van 400Watt, en ik weet niet of de voeding de upgrade aankan. Als dit nodig is, welke zouden jullie me aanraden?
Graag ook wat meningen over de upgrade.

Alvast bedankt

PS: Ik heb gehoord dat de prijzen gaan dalen in februarie, is dit waar?

Edit: Ik heb even wat rond geneusd en heb gezien in vele tests dat de 8800GT véél beter uitkomt dan de 8800GTS, dus even de 8800GTS vervangen...

Laatst bewerkt:
ik ben niet bekend met het moederbord dat je wilt. Wat je moet doen is controleren of je geheugen (en cpu) compatible is met je mobo. Dit kun je vinden op de site van abit.

Geheugen hoef je echt niet zo speciaal te halen, tenzij je gaat overclocken zijn de snelheidswinsten miniem. Waar je wel op kunt letten is dat de meeste fabrikanten tegenwoord (in navolging van kingston) levenslange garantie geven op modules.

8800 GT is de keus voor kaarten nu samen met de 3870, dus dat is goed.

Voeding zou ik toch wel even vervangen voor een nieuw exemplaar die wat meer wattage levert. Zorg voor een goed merrk voeding!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan