pc upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

windows98

Banned
Lid geworden
17 jul 2007
hallo kan dez pc nog upgraden

intel 82845g graphis cotroller

intel celeron 2400 MHz

harde schijf van 9 gb met (fat32) er op

Harde schijf van 20 giga byte (FAT32) met windows xp erop

512 mb ram

er staan 2 windows veries op

ik kan kiezen tuzzen windows en windowsxp bij het op starten

Alles kan, maar zinvol is het niet. Stel dat je op het moederbord redelijk ingrijpende modificaties aanbrengt v.w.b. bijvoorbeeld uitbreiding intern geheugen en een losse videokaart. Dan zal je ongetwijfeld prestatieverbetering merken. De vertragende factoren blijven dan de processor(cache) van de Celeron en de moederbordarchitectuur zelf. Ga je weer andere dingen veranderen dan blijven weer andere stukjes hardware de vetragende factor. Vlak ook niet uit dat de voeding ook maar een beperkte capaciteit heeft.

Kortom, linksom of rechtsom, échte prestatieverbetering naar de normen in 2008 kun je vergeten.

Advies: zet de pc ergens ver weg in een hoekje, schaf draadloos internet aan en gebruik 'm om Torrents, MP3 etc. etc. te downloaden zonder dat je daar je nieuwe hoofdpc mee hoeft te belasten.

Laatst bewerkt:
Waar zou je hem mee willen upgraden?

Dat hangt er namelijk vanaf of het zinvol is of niet. Anders heb je 2 mogelijkheden:

1. zoals hierboven aangegeven in een hoekje zetten en gebruiken om bestanden te downloaden. Maar ik zou hem nog voor andere dingen gebruiken ook in dat geval. Want hij verbruikt wel veel stroom als je hem alleen wil laten draaien om bestanden te downloaden, terwijl je nu al netwerkschijven hebt die je kan configureren met je eigen downloadinstellingen en die downloaden dan ook alles, zonder dat er enige pc aanstaat.
Gebruik hem als oude spelcomputer, of fileserver, printserver.
Kortom: gebruik hem om alles te doen wat hij nog optimaal aankan. Je hebt er nog veel plezier mee en je hoeft er je nieuwe pc inderdaad niet mee te belasten. Wat hij nog aankan lijken kleinigheidjes te zijn voor een pc van tegenwoordig, maar als je het allemaal optelt, die kleinigheidjes dan kom je wel aan een merkbaar verschil, zo doe ik het ook met mijn oude computers.

2. upgrade hem meteen volledig, haal alles uit de kast en stop er alles nieuw in. Zo bespaar je op de behuizing en dat is toch ook weer zo'n €25 - €75 afhankelijk van wat voor kast je zou nodig hebben.

en ik heb nog pobleem als ik een film wil op slaan van meer dan 4 gb dan lukt het niet

Dan is je schijf waarschijnlijk fat32 geconfigureerd
Hier lees je het verschil tussen Fat32 en ntfs en hoe je van een fat32 volume een ntfs-volume maakt.

Maar als je je pc wil gaan upgraden bestaat de kans dat je windows moet gaan herinstalleren. Gebruik die kans dan om hem ineens ntfs te formatteren.

Laatst bewerkt:
Alles kan, maar zinvol is het niet. Stel dat je op het moederbord redelijk ingrijpende modificaties aanbrengt v.w.b. bijvoorbeeld uitbreiding intern geheugen en een losse videokaart. Dan zal je ongetwijfeld prestatieverbetering merken. De vertragende factoren blijven dan de processor(cache) van de Celeron en de moederbordarchitectuur zelf. Ga je weer andere dingen veranderen dan blijven weer andere stukjes hardware de vetragende factor. Vlak ook niet uit dat de voeding ook maar een beperkte capaciteit heeft.

Kortom, linksom of rechtsom, échte prestatieverbetering naar de normen in 2008 kun je vergeten.

Advies: zet de pc ergens verg weg in een hoekje, schaf draadloos internet aan en gebruik 'm om Torrents, MP3 etc. etc. te downloaden zonder dat je daar je nieuwe hoofdpc mee hoeft te belasten.

is de nieuwste pc die ik heb hoor :mad:

durf je wel zo te praten over mij computer Pasja

Laatst bewerkt:
Ik ben altijd eerlijk en was dat ook in mijn berichten hiervoor. ;) :D

Natuurlijk geloof ik je, maar dat doet niets af aan mijn visie over de zin / onzin van het upgraden van deze machine. Met een budget van 900 euro schaf je er één aan die je huidige machine aan het "huilen" brengt.

wat aan het huilen

je wil zeker dat deze computer naar het vuil gaat of zo:mad:

nouw...wil je nog geholpe worden of hoe zit dat?
pasja is er gwn eerlijk in, je zult gewoon een compleet nieuw systeem moeten aanschaffen, wil je weer wat leuks hebbe!

enne zit niet zo te zeike!

wat aan het huilen

je wil zeker dat deze computer naar het vuil gaat of zo:mad:

Je kunt alles verkeerd opvatten als je wilt, maar je hebt gewoon geen supersysteem op dit moment. Zoiets moet je zelf ook in de gaten hebben gehad, vandaar je vraag hier wat je het beste met deze "oudere" pc kunt doen.

Als het voor jou de nieuwste pc is die je hebt, prima. Echter, hij blijft verouderd, daar kunnen wij ook niets aan doen. Vergelijk het met een auto van 20 jaar oud, doet het ook nog prima, maar een nieuwe is sneller zuiniger etc. Je mag het dus verkeerd op blijven vatten, maar zo is de tekst niet bedoeld. We zijn hier om elkaar te helpen.

Bovendien word niet het advies gegeven om je pc weg te gooien, maar hem een 2de kans te geven als download pc of server o.i.d.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan