PC Upgraden

• Onderwerp starter Onderwerp starter T-J
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

T-J

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2004
Hallo helpmijers!

Ik heb een pc, maar wil graag het een en ander upgraden!
Ik heb op dit moment het volgende:
  • AMD Athlon X2 3800+
  • HEC Power Master 420W atx2
  • Asus M2N-SLI Deluxe
  • Club3D GeForce 8800 GTS
  • 2x DVD brander
  • 2x 360GB Sata schijven

Het volgende wil ik: (Nieuw moederbord, geheugen en videokaart.)
  • minimaal 6.1 geluid
  • Zware games spelen
  • 2 netwerk aansluitingen
  • 2 monitor aansluitingen (DVI)

Ik heb al vaak zitten kijken en toch heb ik altijd het gevoel dat ik dingen kies die niet 100% met elkaar samen werken. Misschien kunnen jullie me aanraden wat te doen, of een setje wat jullie kunnen aanraden.

Alvast bedankt,

T-J

Voor deze vraag is er volgens mij geen eenduidend antwoord, zelf denk ik dat je beter af bent door een nieuw systeem te kopenomdat je voeding het ook wel eens te zwaar zou kunnen krijgen en het zou zonde zijn als je met een trage schijf of traag geheugen blijft zitten. Een bedrag wat je maximaal wilt uitgeven maakt het ook makkelijker om wat voor te stellen.

Bedankt voor je reactie! :thumb:

Ik hoef ook niet een eenduidige antwoord te hebben. Ik zou graag willen weten wat mensen mij zouden aanraden. Jij raadt me een nieuw systeem aan, maar dat wil ik niet, want dat zouden overbodige kosten worden. Ik heb namelijk al een systeem staan en ik wil alleen maar sneller, hoef niet een nieuwe kast of schijven of branders. Vandaar dat ik alleen die drie dingen nieuw wil (Geheugen, mobo en videokaart). Voor die dingen wil ik ongeveer 500 euro uitgeven.
En ja, ik denk ook wel dat je gelijk hebt mbt de voeding. Dat zou de dan evt. kunnen uitrekenen bij, ik dacht, tomshardware.com (Verbeter me als ik fout zit). Als de voeding omhoog moet dan mag de prijs ook iets mee naar boven.

Mvg,
T-J

Voor 600 heb je een mooie Medion PC. Misschien moet je je vraag eens omdraaien en vragen of iemand een PC heeft gekocht van 600 euro en welke games hij er op speelt. Dan kun je je eigen PC weer verkopen :p

Ik wil geen nieuwe PC, ik wil alleen nieuwe onderdelen voor mijn PC.
Ik ben blij met mijn onderdelen, maar wil alleen sneller.

Ik wil graag een betere videokaart, dan heb je eingelijk wel PCI-e 2.x 16x nodig. Dat ondersteunt mijn mobo niet, dus dan een nieuw mobo, maar wil dan wel een snellere processor erbij. AMD/Intel, dat maakt me niet echt uit, maar het moet gewoon super snel zijn!
Misschien moet ik het gewoon anders doen, misschien moet ik gewoon wat samenstellen en vragen naar jullie mening en/of advies!

Ok, ik heb even zitten puzzelen en heb dit bij elkaar gezocht.
  • Thermaltake Ruby Orb (CPU Koeler)
  • MSI N275GTX-T2D Twin Frozr OC (NVIDIA GeForce GTX 275, 896 MB, 448 Bit, PCIe x16 v2.0)
  • AMD Phenom II X4 955 Black Edition (4x 3200 MHz, 4x 512 kB, 4000 MT/s, Deneb - CPUs Socket AM3)
  • MSI NF750-G55 (NVIDIA nForce 750a SLI, 5.200 MT/s, Onboard, 2x PCIe x16 v2.0, SLI, Socket AM3 - Moederborden Socket AM3)
  • Kingston HyperX 4 GB DDR3-1333 Kit (4096 MB, CL7 7-7-20, 2 stuk(s), PC3 10600 - KHX1333C7D3K2/4GX)

Heeft iemand hier op- en/of aanmerkingen?
Het geugen moet als het goed is werken met het mobo. Heb op de kingston site het mobo gezocht en zag het geheugen er bij staan, alleen stond er bij het geheugen een "X" op het einde en bij de kingston site niet.

Voeding moet waarschijnlijk vervangen worden, maar dat heb ik nog niet uitgezocht. Als iemand een aanbeveling heeft hoor ik dat graag!

Thnx,

T-J

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan