PC upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fliene

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2009
Hoi allemaal!

Ik weet het, ik stel nogal veel vraagjes, maar ik kom hier juist elke x weer terug omdat ik nog elke keer geholpen ben. :)

Ik heb een pc, al 2x hier ergens geplaatst wat de specificaties daarvan zijn. Ook al een keer gezegd dat ik hem over heb gekocht van mijn broer en ik weet dus ook dat het 3x niks meer is, haha. Dit zijn de specificaties ervan:

Fabrikant: XP LITE Install and Go! SP3 v3.06
Moederbord: Intel D845EBG2
Chipset: Intel i845E
Processor: Intel Pentium 4 @ 1800 MHz
Fysiek Geheugen: 256 MB (1 x 256 DDR-SDRAM)
Videokaart: NVIDIA GeForce2 MX 100/200
Harde Schijf: WDC (80 GB)
DVD-Rom Station: LG DVD-ROM DRD8120B
Monitor Type: Samsung SyncMaster - 17 inches
Netwerkkaart: 82801DB/DBL (ICH4/ICH4-L) PRO/100 VE Network Connection
Besturingssysteem: Microsoft Windows XP Professional 5.01.2600 Service Pack 3
DirectX: Versie 9.0c (mei 2008)

Nou wil ik er een 'goede' computer van gaan maken, waarop ik gewoon de Adobe CS Mastersuite kan draaien en wat games.

Nou heb ik niet het geld om in een keer een nieuwe computer te kopen, dus is mijn plan om elke keer stapje voor stapje een nieuw onderdeeltje te kopen voor mijn computer. Nou is mijn vraag of dit mogelijk is en waarmee ik dan moet beginnen (misschien een lijstje met volgorde?)... (En of jullie me iets kunnen aanraden natuurlijk) Ik kan mijn budget niet opgeven, maar omdat ik toch alles stapje voor stapje koop, is dit denk ik niet zo belangrijk.

Iemand raadde me ook al aan om een laptop te kopen, maar die heb ik al één voor school.

Alvast bedankt!

ik zou zoiezo als ik jou was maar eens beginnen met wat werkgeheugen erbij te kopen want 265 Mb is echt niks;)
en een nieuwe processor doet ook wonderen wnat 1.6 GHZ is egt te weinig;) maar ik zie dat jou moederbord een FSB van 533 MHZ heeft en de dat er een Socket 478 processor in moet.
die heb ik er nog eentje liggen ik meen van 2.6 GHZ ik weet niet waar je woont maar anders kun je hem op komen halen.

Groeten Stephan

Laatst bewerkt:
Ok.

De reden dat ik deze vraag stel is dus, dat ik dat wel wist, maar ik weet niet, niet dat het dalijk weer nieuw gekocht moet worden, omdat het niet 'past' bij andere dingen die ik koop. Als je begrijpt wat ik bedoel, want dit is echt een kromme zin! Haha!

Maar dankjewel!

Groetjes Eveline

Ok.

De reden dat ik deze vraag stel is dus, dat ik dat wel wist, maar ik weet niet, niet dat het dalijk weer nieuw gekocht moet worden, omdat het niet 'past' bij andere dingen die ik koop. Als je begrijpt wat ik bedoel, want dit is echt een kromme zin! Haha!

Maar dankjewel!

Groetjes Eveline

ja ik snap het denk wel jij bedoelt dat je dadelijk bijv geheugen koopt en dat past neit en dat je dan weer een nieuw moederbord meot kopen in die zin toch?

maar nou even iets anders ik zei net tegen jou je moet maar is wat meer geheugen erin gaan zetten nou heb ik net even gekeken en het punt is, in jou pc moet SD-RAM en dat spul wordt zoiezo al niet veel meer gebruikt en het is zo ontzettend duur!
dus ik vraag me wel af of het de moeite is om die pc te upgraden.
misschien dat je maar is na moet gaan denken over toch maar een nieuwe pc;)

Groeten Stephan

Hmmm, balen zeg!

Ja 't is dat ik hem niet zo dringend nodig heb zeg maar. :P Echt erg eigenlijk! Aangezien ik een (goede) laptop heb. Maar ja omdat ik hem toch heb zeg maar...

Beginnen met een nieuwe voeding en moederbord e.d. is ook geen optie denk je/jullie?

Hmmm, balen zeg!

Ja 't is dat ik hem niet zo dringend nodig heb zeg maar. :P Echt erg eigenlijk! Aangezien ik een (goede) laptop heb. Maar ja omdat ik hem toch heb zeg maar...

Beginnen met een nieuwe voeding en moederbord e.d. is ook geen optie denk je/jullie?

ja dat kan opzich wel en je kunt nog overwegen een nieuwe processor te halen.
En ik weet niet wat voor voeding je hebt maar een 500 watt voeding bijvoorbeeld zul je bij lange na niet nodig hebben;)
ik dnek dat 350-400 watt genoeg is;)

ik heb hier trouwens een link van een mooi bordje voor je:
hier kan je oude processor ook nog in.

http://www.alternate.nl/html/produc...RDWARE&l1=Moederborden&l2=Intel&l3=Socket+478

en eventueel nog een nieuwe processor als je dat wilt dan:

http://www.alternate.nl/html/produc...DWARE&l1=Processoren&l2=Desktop&l3=Socket+478

het is wel als je op die pc wat zware programma's wil draaien
is het wel verstandig om deze CPU te halen dan heb je snelheid in overvloed;)

moet je niet vergeten dat je ook nog ander geheugen moet hebben en een andere videokaart;)
dus het kostenplaatje kan aardig oplopen;)

Groeten stephan

Laatst bewerkt:
Dankjewel!

Ja het kostenplaatje zal wel oplopen, maar als ik gewoon één voor één die dingetjes ga kopen, doet 't minder pijn :P nee maar dan maakt dat gewoon niet zo veel uit.

ja dat kan inderdaad ook maar dan zal er denk ik wel een nieuwe voeding in moeten wat ook weer 70 euro meer is;)

dus ik weet zo neit wat goedkoper uit zal komen;)

Groeten

Zoals ik al zei, uiteindelijk maakt het niet zo veel uit.

Alleen dan maak ik liever wat kleinere stapjes ;) ik ben maar een arme student!! :P

Dankjewel!

Ja het kostenplaatje zal wel oplopen, maar als ik gewoon één voor één die dingetjes ga kopen, doet 't minder pijn :P nee maar dan maakt dat gewoon niet zo veel uit.

oke dan is het goed dan zou ik de spullen bestellen waar ik net de links van heb gegeven,
en als je nog hulp nodig hebt dan horen wij dat graag;)

Groeten

Als ik ook even me mening mag geven...

Steek geen geld meer in deze onderdelen.Ik kan begrijpen dat je een arme student bent maar om hier nou steeds na elkaar onderdelen te gaan kopen heeft echt geen zijn.Wat je op een gegeven moment dan overhoudt is je kast:D.Bij vervanging processor zal op gegeven moment ook ander bord tegenaan moeten en bij vervanging geheugen ok etc etc etc en ga zo maar door.
Met het uiteindelijk resultaat dat je met een geheel nieuwe pc zit.Zonde om het dan op deze manier te doen.
Zelf op marktplaats worden al betere tweede hands systeemen aangeboden voor minder geld als dat je hier dan iedere keer in moet/gaat steken.

ja daar heeft hij dan wel weer gelijk in ja het is je eigen keuze maar ik heb het indderdaad ookal gezged het kostenplaatje wordt erg hoog en er zullen verschillende nieuwe onderdelen in moeten.
je kunt deze pc wel verbeteren en je zult dan ook wel wat moois krijgen, maar echt fantastisch zal hij niet meer worden of er moet zo veel geld in gepompt worden;)
je kunt denk ik beter eventjes doorsparen en dan gewoon een gloednieuwe pc kopen;)
of indd gewoon een tweedehandsje op marktplaats zoeken;)

Groeten stephan

Laatst bewerkt:
Hmmmmm...

Ik ga twijfelen! :P stiekem wil ik ook een mac... Kan ik ook voor doorsparen, maar dan moet ik nog zoooo lang sparen :P

ja dat klopt zeker;)

ik ben zelf echt geen fan van mac maar ieder zijn eigen ding, dus dna zou ik als ik jou was toch maar doorsparen dan voor een mac in plaats van een oude pc up te graden is eerlijk gezzegd wel een beetje weggegooid geld kijk als je nou alle onderdelen voor 100 euro kan krijgen dan zou ik het ook doen maar voor 100 euro kom iij echt neit aan alle onderdelen;)
dus ik zou maar gewoon doorsparen dat is mijn advies;)

Groeten Stephan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan