PC upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

damgood

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2011
Hallo ik wil mijn pc iets upgraden zodat ik betere spellen kan spelen.
Spellen zoals: dirt 3/gtaIV

budget:rond de 100-300

specs:
Processor:
Intel(R) Core(TM)2 Qaud CPU Q8200 @2.33GHz
Ram:
4GB
grafische kaart:
ATI Radeon HD 5450

(De grafische kaart draait nu al gemiddeld 70Graden)
is dit normaal?

is het mogelijk om deze pc nog te upgraden? of moet ik een nieuwe pc kopen?

alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Het trage zit hem in de videokaart, de rest is ok.
Kijk maar eens hier http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html daar staat de HD 5450 helemaal op de laatste plaats.
Voor 100-300 euro zijn tegenwoordig heel goeie en razend snelle videokaarten te koop.
Controleer wel even of de voeding in de PC zo'n nieuwe kaart aan kan. Minstens 500 watt voeding is al snel nodig en let ook op de voedingsstekker (vaak een 6-polige) die nodig is; zit ie wel aan de voeding die je hebt.

het is inderdaad goed mogelijk een andere videokaart in de pc te zetten, kun je te pc even open maken om van de voeding het vermogen af te lezen en hier te posten? (dus het aantal watt)

Oke ik heb hem even los gemaakt. Toen deze videokaart erin is gegaan was de voeding al kapot gegaan dus de winkel heeft deze erin gezet:

Product No.:RS-400-PSAP-J3
er staat met koeie letters 400 op dus ik denk dat dit 400Watt is.:p

En als ik een hele goede videokaart haal moet de processor dan ook niet sterker zijn in sommige gevallen?

En ik doe ook wel veel met 3ds max. met een betere videokaart kan je dan ook sneller renderen of is dat weer de processor?

bedankt voor jullie reacties

Bij de meeste videokaarten wordt aangegeven hoeveel watt de voeding minimaal moet zijn. Voor een beetje game kaart is dat al snel 500-550 watt. Vermoedelijk zal dus bij de aanschaf van een nieuwe videokaart ook de voeding (nu 400 watt) vervangen moeten worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan