pc upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

joran1988

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jan 2012
Goeden avond allemaal.

Ik heb onlangs besloten mijn pc een upgrade te geven en nou vroeg ik mij af hoe of wat ik kan doen met mijn pc. Ik heb een zelf samengestelde pc een midtower van cooler master met de volgende hardware er in.
Voeding: Blue storm 2 500 (500 watt met piek van 530)
Moederbord: ms 7514 versie 1.0
Processor: intelcore 2 duo E8400 3 ghz
Werk geheugen: 3 Gig
Videokaart: Nvidia Geforce 9800 GT 512 mb.
draai nu op vista hoeft niet perse zo te blijven

Ik kan hem zelf verder wel in elkaar zetten en dergelijk maar ik weet niet waar ik moet beginnen en wat in eventueel kan laten zitten. Ik gebruik de pc best veel om te game (diverse games) maar ook voor film bewerkings programmas zoals pinacle, ook gebruik ik hem voor technisch tekenen met inventor en autocad (3d teken programmas). mijn vraag is dus relatief simpel wat kan ik het beste doen, ik heb een redelijk budget maar moet niet te gek worden, is ook afhankelijk hoeveel ik daadwerkelijk moet vervangen.

als er nog onduidelijke heden zijn hoor ik het graag en ik wacht met spanning jullie suggesties af.

mvg Joran

Als ik jou was zou ik sowieso beginnen met vista eraf en windows 7 erop. Ook zou ik de videokaart vervangen aangezien je veel met berwerken doet en ook de (nieuwste) games wil blijven spelen. Ook zou ik het werkgeheugen wat omhhoog gooien. Ik heb dit laatst ook gedaan want ik had 4GB en nu 12GB en dat scheelt enorm als je bezig bent met bewerken van foto en video en ook nog wilt gamen maar voor jou is een totaal van 6GB genoeg xD

Ik hoop dat je er wat aan hebt en als je nog meer wilt weten kun je het uiteraard vragen :)

Heey.
andere windows was ik ook wel van plan eigenlijk maar kan ik zo een zwaardere videokaart op men moederbord stoppen of moet ik dan meer vervangen of zeg je dat is de moeite niet waard??

tot zover in iedergeval alvast bedankt

joran

Is 12 Gb aan RAM geheugen niet een beetje een 'overkill'?
Of heeft W7 geen maximum aan RAM geheugen zoals XP dat heeft?

Ook Windows 7 heeft een maximum voor geheugen ondersteuning, indien men 12GB wil gaan gebruiken, zal een 64BIT Windows 7 geïnstalleerd moeten worden. De 32BIT Windows 7 ondersteund maximaal maar 3,25GB.

Ik zou gaan voor een volledige upgrade. Afhankelijk van welke grootte autocadbestanden je werkt is 8+ gig echt nuttig. Al is het maar omdat je een 4 gig ramdisk swap partitie kunt hebben.

Het 775 platform is dood. alsmede het DDR2 geheugen wat daar nog vaak op gebruikt wordt. DDR2 is nu veel duurder dan DDR3 en je moet het weggooien als je later upgrade. Ik ben zelf ruim een jaar geleden ook over gestapt van een E8500 platform.

Je voeding en kast voldoen nog steeds. Wat betreft de vervanging zou ik kijken naar intel core i5/i7. Over twee maanden komt de revisie 2 van het core platform uit, daar kun je eventueel nog op wachten. Qua videokaart is nvidea over het algemeen iets sneller met autocad, maar afhankelijk van je budget voldoen bijna alle kaarten. Voor film bewerking kun je het beste een h67/z68 chipset nemen voor snellere videobewerking.

hey

wat voor moederbord raad je dan aan met welke i7 procesor (of is er maar 1 ben een leek om dat gebied.) met welke videokaart zou jij dat doen. ik heb een redelijk budget dus doe maar wat sugesties.

@A.J Als je zoals mij Windows 7 Ultimate 64-bit hebt is de maximale hoeveelheid RAM die je kan hebben 192GB dus nog lang geen overkill xD

@yourgamecrew volgens mij begreep je zijn defenitie van overkill niet....

Socket 2011 is al uit dus zou het slim zijn om daar voor te gaan die ondersteunen namelijk Quad channel ramgeheugen ( 2 kanalen en per kanaal 4 bankjes) en voor autocad is dat optimaal
echter is een socket 2011 systeem redenlijk duur een socket 1155 zou ook voldoen
dus een budget is wel handig te vermelden

Laatst bewerkt:
heey.

als ik als moeder bord nou deze neem: MSI P67A-GD65 (B3) - Socket 1155 - ATX
met deze procesor: Intel Core i7 2600 3.4GHz 8MB LGA1155
en deze videokaart: Asus GeForce ENGTX560 DC/2DI/1GD5 - 1GB - PCI-E
en dan uiteraard met ik denk 8 gig ram geheugen.
is dit wat of zeggen jullie van je kan beter iets anders nemen.
ik hoor graag suggesties.

bij voorbaat dank

Het zijn prima componenten, Heb zelf dat exacte moederbord, maar als je gaat voor videobewerking zou ik, zoals ik in mijn eerdere post aanduidde gaan voor h67 of z68. De p67 borden hebben iets betere performance en kunnen overclocken, maar kunnen niet de kracht van de i7's interne transcoder gebruiken. H67 en z68 moederborden kunnen zowel de videokaart als de interne HD3000 voor video transcoding gebruiken en dat kan redelijk veel performance opleveren (voor videobewerking).

Ikzelf doe niets met video en doe aan matige overclocking dus ik ben voor de p67 gegaan (z68 was nog niet uit)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan