pc upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vinootje

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2011
Berichten
153
voor mij is 6 jaar geleden een pc samengesteld. met intel er in.
nu heb ik er last van door de lage prestaties.

Processor : Intel Core Dueo 2 E4500 @2.20Ghz
Moederbord : Asus p5ld2-vm/s waar ik niet mee kan overclocken

later nog een HD 4350 512MB aangeschaft van CLUB 3D
nu wil ik overgaan op AMD waarom ? (het is goedkoper en weinig negatieve verhalen gelezen)
als ik een AMD processor wil moet mijn moederbord het ook kunnen. dus moet het moederbord ook vervangen worden.

in dit geval ga ik een
ASRock N68 VS3 UCC kopen hier wat info :
http://azerty.nl/0-2817-448687/asrock-n68-vs3-ucc-.html

de processor wordt een AMD Athlon II X2 270 AMD3 Socket
http://azerty.nl/0-1184-430781/amd-athlon-ii-x2-270-.html

totaal bedrag van €83,36
als ik de 2 producten heb ga ik mijn asus p5ld2-vm/s verkopen en de e4500 hopen dat ik er nog iets voor krijg.
nu is mijn vraag is het een goed idee om mijn asus p5ld2-vm/s en e4500 te verkopen voor de ASRock N68 VS3 UCC en de AMD Athlon II X2 270
en zijn de prestaties dan ook beter ?

de volgende vraag wat krijg ik voor mijn e4500 ? en mijn asus p5ld2-vm/s

het goeie nieuws is dat ik met de ASRock kan overclocken

over de videokaart er zit nu een ati radeon hd 4350 van club3d in met 512mb. dat moet natuurlijk ook veranderen. maar i.v.m goeie connecties kan ik een gratis video kaart krijgen. die stuk beter is.
 
Je zal ook geheugen moeten kopen. Je huidige setje maakt namelijk gebruik van DDR2, het nieuwe AMD setje maakt gebruik van DDR3 geheugen ;)

Het AMD setje zal iets sneller zijn, maar ik vraag mij voornamelijk af welke prestaties er minder zijn geworden?

Je processor + moederbord moet nog wel iets van 40 euro opleveren denk ik, hoger in ieder geval niet.
 
oke daar denk ik nu net ook aan mijn moederbord maakt gebruik van ddr2 ja en de ASRock DDR3 Dus moet ik ook nog geheugen vinden.

uuhm ik stel voor ik ga sparen tot eind dit jaar. wachte op sinterklaas xD miss dat ik iets geld krijg. met oud en nieuw dit jaar dan maar geen vuurwerk. and doe ook nog folders waar ik 45 euro per maand mee verdien. en met oud en nieuw kaartjes rond brengen en krijg ik ook nog wat geld mee van de bewoners. dan maar het setje aanschaffen van ASRock moederbord en de AMD processor. + denk rond de 80 euro. spul er in zette maar dan heb ik nog geen ddr3. die koop ik pas als ik mijn asus p5ld2-m/s en e4500 heb verkocht. en dan maar voor een redelijk prijsje 8gb kopen wat het max is in de pc.
als alles er in zit overclocken neit met standaard cooler ofcourse. heb een zalman cnps9300AT er in. denk dat ik rond half januari alles er in heb. en dan wachten tot 15 maart mijn verjaardag en een video kaart kopen

trouwens
ik doe dus folders en heb connecties met de rova. en ze vertelden mij dat er gewoon soms pc worden weg gegooid voor niks. zoals laats een laptop zat 1 knopje vast. dus hun gaan proberen een hele kast voor mij te regel . maar die kerel zij we komen denk ik aan het eind van het weekend wel een pentium 4 tegen. ik helemaal blij. maar kom ik thuis dacht
uuhm een pentium 4 das slechter als een e4500 xD :p single core dus moet ff kijke of ik nog een goeie videokaart kan krijgen. en als ik die heb research doen. en een niewe voeding er in want met 300-350wat red ik het niet

trouwens ben nu dingen aan het verkopen op marktplaats zoals een laser pen
en had nog een oude pc liggen op zolder en maar iets uit gesloopt

wat is dit waard ?

Pentium III SL4ZJ
samsung 128MB geheugen weet niet welke ddr. Samsung BT 69033-TD01
Samsung SV2011H Harde schijf 20GB XD
Asus AGP-V7100 (T)

hoop dat ik er iets meek an krijgen

en heb ook nog een lg KP500 die ik wil verkopen
hier in de buurt was een lg kp500 te koop voor 20 euro en is al 30 euro opgeboden. dus
ik heb kans mijne ook voor rond de 30 te kunnen verkopen
 
Laatst bewerkt:
die pentium 3 kun je in de schroot hoop gooien dat is niks meer waard dat was hij 7 jaar geleden al niet meer...

de reden waarom men zijn pc zo snel weggooit komt omdat pc hardware heel snel verbeterd en zuiniger word
een processor van 10 jaar geleden had een verbruik van 95watts een processor die 10 jaar nieuwer is zal het 20x zoveel beter doen met het zelfde stroom verbruik

De wet van Moore is dan ook van toepassing:
De Wet van Moore stelt dat het aantal transistors in een geïntegreerde schakeling door de technologische vooruitgang elke 2 jaar verdubbelt.
De voorspelling werd in 1965 gedaan door Gordon Moore, één van de oprichters van chipfabrikant Intel. De wet gold nog tot 2011, maar deskundigen houden er rekening mee dat deze vooruitgang binnenkort langzamer zal gaan verlopen. De reden daarvoor is dat de steeds verder doorgevoerde miniaturisatie niet langer alleen afhankelijk is van technologische vooruitgang, maar ook gehinderd wordt door fundamentele fysische barrières.
Toen Moore de voorspelling in 1965 deed ging hij nog uit van een verdubbeling per 12 maanden. In 1970 stelde hij de voorspelling bij en zei ervan uit te gaan dat het groeitempo zou vertragen tot een verdubbeling per 24 maanden.
De oorspronkelijke voorspelling ging over de dichtheid van de transistors, maar later is zij ook op dit punt bijgesteld.

de wet geld ook nu nog steeds!
 
Laatst bewerkt:
oke dus de kans dat je bij de rova een pc vind met wat er in is best groot. niet een gewone pc. maar ik zal woensdag vragen of die persoon een videokaart voor mij uit een pc kan halen. en ook de voeding. aangezien als in de zelfde pc een voeding zit. + videokaart dan moet die voeding wel werken op die video kaart
 
wat wil je doen met een schroot pc...
Er kan leuk gezegd worden dat een onderdeel 20 euro is maar verwacht niet dat iemand die **** nog wilt hebben... succes met zoeken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan