pc upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Copac

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2013
Hallo allemaal!

Ongeveer een jaar geleden heb ik een pc aangeschaft. In mijn onkunde heb ik mij eigenlijk maar wat laten 'aansmeren'. Ik ben nog steeds blij met dat beestje, alleen krijg ik de indruk dat er het een en ander ge�pgraded kan worden.
Zo heb ik het vermoeden dat de videokaart een beetje verouderd is. Misschien dat een beetje extra geheugen ook nodig is. Maar ik ben geen expert, dus ik weet het eigenlijk niet.

Zo af en toe speel ik games. Vooral Skyrim. Ik kan dat helaas alleen op de laagste instellingen spelen, anders wordt-ie heel traag.
Ook lijkt de nieuwe Tomb Raider game mij erg leuk. Ik durf deze alleen nog niet aan te schaffen, omdat ik bang ben dat mijn pc het niet aan zal kunnen.

Ik heb een Intel Core i7 2600 processor (3.40GHz) en gebruik Windows 7 Home Premium 64-bit SP1.
Mijn grafische kaart is een Intel HD Graphics

Voor verdere gegevens heb ik een Speccy snapshot gemaakt: http://speccy.piriform.com/results/7I1vmn22HEpmpzE6irgOF7d

Zou iemand eens naar de specs van mijn pc kunnen kijken en mij kunnen voorzien van tips?

Alvast bedankt! :)

hoi, ik kan je wel wat tips geven, maar dan moet je even de systeemvereisten vermelden. Ik help je graag verder.

xp2

Dankjewel! :)

De systeemvereisten van Skyrim zijn:

Code:
Operating system:	Windows XP, Windows Vista, or Windows 7 (32 of 64 bit of any)
CPU:			Intel or AMD 2 GHz dual-core (minimum); Intel or AMD quad-core (recommended)
Memory:			2 GB RAM (minimum); 4 GB RAM (recommended)
Graphics hardware:	Direct X 9.0c compliant video card with 512 MB of RAM (minimum); Nvidia GeForce GTX 260 or ATI Radeon HD 4890 1 GB (recommended)

De systeemvereisten van Tomb Raider zijn:

Code:
Operating system:	Windows XP Service Pack 3, Windows Vista, 7, 8 (32 or 64 bit) (minimum); Windows Vista, 7 or 8 (recommended)
CPU:			Intel Core2 Duo 1.86 GHz (E6300) or AMD Athlon64 X2 2.1 GHz (4050+) (minimum); Intel Core i5-750 or AMD Phenom II X2 565 (recommended)
Memory:			1 GB Memory (2 GB on Vista) (minimum); 4 GB RAM (recommended)
Graphics hardware:	DirectX 9 graphics card with 512 MB Video RAM, AMD Radeon HD 2600 XT or nVidia 8600 (minimum); DirectX 11 graphics card with 1 GB Video RAM, AMD Radeon HD 4870 or nVidia GTX 480 (recommended)

Waarschijnlijk ben je voor 400 euro al klaar.
En kan je de moderneste spellen van tegenwoordig om Ultra settings spelen.

Je zou alleen een GTX 770 en 4GB extra moeten aanschaffen.
Om de kosten wat lager te houden een GTX 760 en 4GB extra werk geheugen = 300 euro.

Wel zou je moeten weten wat voor kast je hebt en wat voor voeding. Of dat ze het ondersteunen?

Om skyrim vol te spelen kun je ook toe met veel minder. een 7870 haalt dat al makkelijk. Graag type voeding en budget dat je wil spenderen

Hallo allemaal!
Bedankt voor de reacties.
Deze voeding heb ik:
http://azerty.nl/0-1073-269590/aopen-z500-12ae3-.html

AOpen Z500-12AE3

Over het budget. Ik had eigenlijk gerekend op tot 250-300 euro (videokaart + geheugen). Maar als het echt een enorm merkbaar verschil maakt, wil ik er ook wel 400 euro aan uitgeven als ik daarmee weer een aantal jaar vooruit kan. Dan eet ik wel een boterhammetje minder.

In principe is je voeding geschikt voor een grotere videokaart.

Qua kaarten voor je huidige games voldoen de AMD 7870 en de nvidia GT760 aan je eisen (@200). Dan heb je nog budget voor je geheugen.

Je kunt uiteraard nog een stapje hogen doen voor je videokaart, maar voor je huidige wensen voldoet je budget

Waarschijnlijk ben je voor 400 euro al klaar.
En kan je de moderneste spellen van tegenwoordig om Ultra settings spelen.

Je zou alleen een GTX 770 en 4GB extra moeten aanschaffen.
Om de kosten wat lager te houden een GTX 760 en 4GB extra werk geheugen = 300 euro.

Wel zou je moeten weten wat voor kast je hebt en wat voor voeding. Of dat ze het ondersteunen?

Een GTX 770 is wel erg over the top.. het kan best wel met wat minder af hoor.

En een 7870 lijkt me inderdaad een goede keuze, AOpen lijkt een redelijke voeding fabrikant te zijn, en ik denk wel dat de 7870 erop kan draaien. De rest van je pc'tje is nog gewoon goed, enige wat misschien beter kan is wat meer ram, 4GB is aan de krappe kant. Heb je trouwens 1 of 2 ram modules? Je moederbord heeft blijkbaar 2 sloten dus eventueel kan je er nog een 4GB reepje bij zetten.

Als de voeding trouwens niet sterk genoeg is voor de 7870 kan je altijd nog een 7850 halen, die weer wat minder watt nodig heeft.

https://azerty.nl/0-3921-572358/sapphire-radeon-hd7870.html
https://azerty.nl/0-3921-552658/msi-r7850-1gd5-oc-grafische.html

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de hulp!
Ik ga voor de 7870 en nog een 4GB DIMMetje erbij. Ik heb inderdaad twee sloten.

Opzich heb je nog kaarten in een hogere prijsklasse alleen verbruiken die ook weer meer stroom.. Maar op de 7870 zal je heel leuk kunnen gamen hoor.

Skyrim%201920.png

Je ziet het, ultra settings op 1080p en 70fps. De meeste monitors kunnen max. 60fps aan dus dat zit wel goed. Ook met moderne games (crysis 3) zal je op medium settings nog leuk kunnen games.

Je moet wel nog even opletten dat je een identieke ram module erbij koopt, zodat ze in dual channel zullen draaien. Uit speccy wordt ik niet veel wijzer, weet je misschien welk type het is? Als je geen boekjes hebt kan je ook ff in je pc kijken..

En als je pc niet opstart nadat je videokaart erin zit en je hebt alle stroomkabels op de kaart aangesloten kan het dus zijn dat je voeding het niet aankan. In dat geval zou ik even contact opnemen met de webshop of de kaart bij een vriend testen. Als het niet aan de kaart ligt kan je een zuinigere videokaart kopen of een nieuwe voeding (50-60 euro).

Hoi,

Type RAM is deze:
http://www.vergelijk.nl/geheugen/icidu/pc_geheugen_4gb_dimm_ddr3_1333mhz/?v=3

Dus ik koop gewoon exact dezelfde erbij. Moet goed gaan toch?

Over die voeding. Als ik het goed begrijp, de kaart heeft 500W nodig, en mijn voeding geeft 500W. Als ie het niet zou doen, zou dat met het merk van de voeding te maken kunnen hebben? Als het nou niet genoeg is, valt de pc dan alleen uit? Of beschadig je ook nog de hardware?

500W is recommended met inachtneming van de rest van de apparatuur. Het is dus niet het verbruik van je kaart. Tenzij de voeding defect is gaat dit gewoon 100% zeker werken.

@Copac

Inderdaad gewoon dezelfde module kopen, prima.

En wat wampier zegt het zou gewoon moeten werken, alleen ben ik misschien te voorzichtig haha. Als het niet zou werken start de pc niet op of krijg je problemen met het beeld als de pc aanstaat.. de hardware zal niet beschadigd raken.

OK perfect! Bedankt!
Ik heb het besteld! Ben erg benieuwd. Ik laat wel weten of het gelukt is. ;)

Nou, ik heb vandaag de spullen binnen gekregen.
Het geheugenbankje was geen enkel probleem. Maar de videokaart lijkt niet te passen.
Het ziet er naar uit dat de SATA stekkers in de weg zitten... :(

Maar ook als ik die stekkers eruit haal, dan past ie niet.

HELP!

OK, de kaart past er op zich wel in (moest gewoon iets minder voorzichtig zijn en wat harder duwen), maar de SATA stekkers kunnen er nu gewoon echt niet bij...
Is daar iets aan te doen?

Wat zit er in de weg, de harddrive bay? Die kan je er eventueel uitslopen, je hebt een oude kast neem ik aan? Maak eens een foto anders?

Sorry ik was iets te voorbarig.
Het is uiteindelijk gelukt! Ik kon de videokaart niet plaatsen omdat de SATA stekkers van mijn dvd-rom speler en hardeschijf in de weg zaten. De sloten zitten te dicht bij het videokaart slot. Maar nu blijkt dat ik zes SATA sloten heb, dus ik heb ze gewoon verplaatst.
Ik heb net even Skyrim geprobeerd. Nou, het werkt echt perfect! De pc lijkt in z'n algemeenheid sowieso soepeler te lopen nu.
Ideaal!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan