pc valt bij opstarten uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

slaapkop

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2010
Ik heb een Packard Bell Imedia D5001 met windows 7, ik heb 'm al 1.5 jaar.

Ik heb er een probleem mee, als ik de pc opstart krijg ik het packard bell scherm, daarna komt er een scherm met de keuze tussen: Veilige Modus en Windows noormaal opstarten .
Ik heb niet eens de tijd om te kiezen, dan valt de pc plotseling uit.
Vervolgens heb ik 'm schoongemaakt maar het probleem blijft zich herhalen, als ik hem nadat ie is uitgevallen weer aandoe redt hij het PB-scherm niet eens.
De temperatuur kan ik niet testen omdat hij niet aan kan. Ik typ nu vanaf de pc van een familielid.

PS: Het probleem kwam plotseling toen ik bezig was op de computer, met Word, de laatste tijd heb ik geen software of hardware toegevoegd.

PS: Het probleem was eerder voorgekomen, toen heb ik 'm naar packard bell center gestuurd, ze hadden een nieuwe windows image geinstalleerd, daarna heb ik er geen probleem mee gehad tot nu :(. (garantie is afgelopen)

Lijkt mij niet de voeding, gegeven dat het opstartmenu van Windows nog verschijnt. Alleen als er nog externe apparaten aanhangen die op dat moment stroom vragen van de laptop/pc en nog aan het opstarten zijn (denk aan externe harde schijven zonder eigen voeding etc.), dan zou ik de voeding direct verdenken.

Naar mijn mening zal het (toch) een warmte-probleem moeten zijn. Bijv. (bij het schoonmaken) vergeten om koelpasta weer aan te brengen op de processor en/of grafische chip (als daar eerder ook al koelpasta op aanwezig was), blokkade van het ventilatorroostertje etc.

Tijs.

Lees nog eens terug... Je krijgt beeld, Windows start (een beetje)... dan lijkt het me niet dat het moederbord kapot is of de processor, maar dat er iets uitvalt dóór het gebruik.

Daarom de hint dat het waarschijnlijk tóch een warmteprobleem is.

Verder weet ik het niet. Als je twijfelt, breng je pc/laptop dan weg naar een reparateur. Een forum heeft zijn beperkingen, nietwaar...

Tijs.

hoe kun je dat warmte-probleem oplossen dan?
Ik was naar de winkel van herkomst gegaan en heb het gevraagd en daar zeiden ze dat het waarschijnlijk de processor of het moederbord moet zijn vandaar mijn vraag :o

nogmaals bedankt dat je de moeite neemt

Bijv. (bij het schoonmaken) vergeten om koelpasta weer aan te brengen op de processor en/of grafische chip (als daar eerder ook al koelpasta op aanwezig was), blokkade van het ventilatorroostertje etc.

Dan kan het zijn dat je vergeten bent de ventilatortjes van stroom te voorzien etc.

De mededeling dat het moederbord of cpu kapot is lijkt mij een zeer voorbarige 'conclusie' van het computerbedrijf...

Tijs.

ik heb hem naar een reparateur gebracht en het was de voeding die kapot was.
robertob en ozwaf hadden toch gelijk
Maar toch bedankt alle drie.

Topic gesloten!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan