Pc valt bijna meteen na opstarten uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

riflemaster333

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2006
Ik heb mijn pc een beetje schoongemaakt omdat er erg veel stof in zat. (gewoon stof wegblazen)

Nu als ik mijn pc opstart dan na een paar seconde gaat het vanzelf weer uit.
Ik heb volgens mij verder niks aan mijn pc gedaan behalve dan wat stof wegblazen uit mijn ventilatortjes.
Weet iemand wat het probleem kan zijn?

Weet je zeker dat alle kabels nog goed en juist vastzitten?
Anders zou ik dat even controleren...

Hoi,

druk je kaarten eens goed aan in hun sloten. (zonder spanning)
Ook je geheugen strips een keer extra aandrukken en kijk of de slotjes aan de zijkanten goed gesloten zijn.( de chips niet aanraken)

Grtz.

Heb dat alles volgens mij nu wel gedaan maar doet het nog steeds niet
Maar het is ook zo als je het aanzet gaat ie iets van 10 sec aan na de piep gaat ie nog fftjes en dan gaat ie uit.
Maar als je het dan na 5 seconde weer gaat aanzetten duurt het maar 1 sec voordat ie uitgaat dus haast meteen, maar als je er weer mee wacht met aanzetten duurt het weer ong 10 sec :S

Kan het ook liggen aan mijn ventilator?
Die had ik er ff uitgehaald en er weer opgezet maar weet niet of ie helemaal goed erop zit (hij draait nog wel gewoon)
Maar daar gaat de computer toch niet uit van of wel?
Ook als ik het er helemaal af haal doet ie hetzelfde

Dan zou ik toch die ventilator nog even controleren, je weet het nooit...
Verder ging het dus mis toen je hem uit elkaar hebt gehaald, dus het moet vrijwel iets zijn dat los zit of in die buurt.

Kan het ook liggen aan mijn ventilator?
Die had ik er ff uitgehaald en er weer opgezet maar weet niet of ie helemaal goed erop zit (hij draait nog wel gewoon)
Maar daar gaat de computer toch niet uit van of wel?
Ook als ik het er helemaal af haal doet ie hetzelfde

Je hebt het toch niet over de processorkoeler he?

Laatst bewerkt:
Ik weet niet precies welke koeler maar je moest gewoon 4 van die rare staafjes een kwart slag draaien en toen kon je um er zo afhalen

Maar ik heb um nu weer werkend dus alles doet het gewoon weer
Alleen nu heb ik het probleem dat mijn computer echt een stuk slomer is geworden :S
Waar zou dit aan kunnen liggen
waar ik normaal 125 fps bij een game zou hebben krijg ik nu iets van 90 :S
Dus das wel @#!

Laatst bewerkt:
Dan vermoed ik dat het inderdaad de processorkoeler is geweest. Deze moet je er nooit zomaar afhalen. Er moet waarschijnlijk nieuwe koelpasta aangebracht worden want de kans is groot dat de processor nu te heet wordt waardoor die minder presteert wat weer resulteert in een lagere fps.

Je mag nog van geluk spreken dat de processor niet in rook is opgegaan.

Ik zou als de bliksem de computer uitzetten en zorgen dat er koelpaste aangebracht word.

Note:

Als het de chipsetkoeler was is er nog niet zoveel aan de hand, chipsetkoelers zijn in algemeen niet zo groot ca. 4 x4 cm

de computer is nadat ik de koeler er weer terug op had niet langer dan 5-10 minute aan geweest
Word ie dan al meteen zo heet?
Want de koeler draaide ook nog gewoon volle toeren

Maar is omdat ie nu zo heet werd blijvend beschadigd of alleen als ie zo heet is? Hoop niet dat die daarna nog steeds zo sloom doet

Laatst bewerkt:
Ja! Wordt snel heet. Of die al beschadigd is kan ik niet zeggen, sommige processors klokken terug als ze te heet worden.

Succes er mee!

Groeten,
René

Ik heb btw een Intel pentium D 3,4 ghz weet niet of die terugklokken of wat dan ook
maar in het begin ging de computer binnen 10 seconde al uit lag dat eraan omdat ie dan te heet was of wat, want toen heb ik um best vaak aan en uit gehad zeg maar.

Ik heb btw een Intel pentium D 3,4 ghz weet niet of die terugklokken of wat dan ook
maar in het begin ging de computer binnen 10 seconde al uit lag dat eraan omdat ie dan te heet was of wat, want toen heb ik um best vaak aan en uit gehad zeg maar.

Ja, als ie te heet wordt valt de comp. uit. Nogmaals; zorg voor koelpasta tussen het koelblok van de processorkoeler en processor, kijk wat er dan gebeurd. Het is te hopen dat het niet te laat is.

Het is misschien raadzaam deze klus door een ander te laten uitvoeren, iemand die dat meer heeft gedaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan