Pc valt door voeding proccessor uit hoe kan dit????

Status
Niet open voor verdere reacties.

meer40

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2009
Berichten
503
:shocked:In mijn pc heb ik een antec 400watt voeding zitten. Hieraan zit een 20 pin maar ik heb een adapter wat er een 24pin van maakt. Ik heb een 4 Atx en standaard voeding kabels. In mijn moederbord moet 24pin 4pin hetzelfde zoals voor een hardeschijf en een 8pin ATX. Ik had een adapter gekocht om van de 4pin ATX een 8pin ATX te maken. Wanneer ik de 8pin niet aansluit krijg ik geen beeld, maar gaat mijn pc wel aan. Wanneer ik die 8 pin ATX wel aansluit krijg ik beeld, maar valt mijn pc aan. Hoe kan dit gebeuren komt het, omdat er door de omzetter alsnog niet genoeg spanning voor de processor is? Hoe kan ik dit oplossen? En nog een ding ik heb een D830 dual core als processor.

Moet ik mischien zorgen dat ik een voeding heb met standaard 8pin ik wil het wel zeker weten.
 
waarschijnlijk heeft je voeding te weinig kracht.
welke videokaart heb je zodat er gecontroleerd kan worden of dat zo is.
ik zou een 600watt voeding halen.
 
Bij mijn videokaart word geadviseerd 400watt komt het niet door de adapter van 4pin naar 8pin;)
 
Weet iemand het ik zat er ook aan te denken 4 draden van de 8 pin vast de maken aan de 4pin en van normale voeding stekkers zoals voor een dvd speler vast te maken aan de andere 4 draden )dan heb ik wel 2 van zulke stekkers nodig als je weet wat het voltage is van de draden erin) Kan dit:thumb:
 
Weet iemand het ik zat er ook aan te denken 4 draden van de 8 pin vast de maken aan de 4pin en van normale voeding stekkers zoals voor een dvd speler vast te maken aan de andere 4 draden )dan heb ik wel 2 van zulke stekkers nodig als je weet wat het voltage is van de draden erin) Kan dit:thumb:

dat zou ik zowiezo niet doen, heb je een beetje verstand van elektrotechniek?

ik denk dat in combinatie met je processor en videokaart het toch iets te veel wordt voor de voeding.
 
Ik denk dat ik deze 8pin goed kan maken, maar denken jullie dat het aan de adapter ligt dat hij te weinig vold en gnd krijgt ligt?:confused:
 
Weet iemand het toevallig anders kan ik het mischien vanavond al maken?:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan