PC valt gewoon uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

RODE DUIVEL

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2002
Berichten
374
Sinds een weekje doet mn PC weer raar. Het begon met zelden eens niet willen opstarten, daarna ook heel soms een keer uitvallen etc..
Maar nu wil hij niet opstarten elke keer na een tijd lang uit te zijn geweest. Meestal ben ik er met een bios reset vanaf. Vanmorgen moest ik het wel 3 keer doen.
Het lastigste is wel dat hij echt lastig begint te worden in het uitvallen. Nu al 8 keer in het laatste half uur. Dit gebeurt zowel wanneer ik een spel speel, gewoon op IE zit of zelfs als ik er niks op doe.
Het systeem staat onder systeem, Bios geeft aan dat de CPU 60° is en het systeem 45°. Vind ik wel opmerkelijk, aangezien de PC vlak naast een venster staat dat meestal op is, met de kant die naar het venster gericht is geopend.

Weet iemand toevalig een oplossing? Ik krijg stillaan de drang hem door het venster te smijten... :(
 
Mischien begint je voeding het te begeven.
Kijk eens of je van iemand ff een voeding kan lenen, zodat je dat uit kan sluiten.
 
Kheb geen voeding te lenen voor het moment (lastige werkuren...), dus heb ik geprobeer alles los te koppelen en alleen de 2 harde schijven en de videokaart erin te laten... Dan ging hij niet eens aan, zelfs niet na 5 keer bios reset.
Als ik 1 van de HDs loskoppel heb ik er amper of geen last van. De ene harde schijf is 200GB en de andere 40GB, de programmas, windows e.d. staat op die van 40 en de grotere bestanden op die van 200GB. Mn moederbord kan maar 200 aan dus nu is het eentje van 40 en eentje van 160 eigenlijk.
Niet echt mogelijk eentje eraf te doen omdat ik voor volle 200GB gebruik die nmoet formatteren...
Maar ik betwijfel dus dat het aan de voeding ligt.
 
Kleine ontwikkeling: Kheb daarjuist met 1 harde schijf nog eens geprobeerd... En hij viel toch uit.
Iemand enig idee wat dit nog kan zijn? Ik kan hier niet meer normaal iets doen zonder dat ie uitvalt.
 
Had vd week exact hetzelfde met de pc van mn broertje.
Pc viel tijdens het spelen van een game na een uurtje helemaal uit en wilde niet meer aan. Na de stroomkabel van de voeding naar het mobo eropnieuw ingeprikt te hebben deed ie het wel weer een tijdje maar hij bleef uitvallen.
Een andere voeding erin gehangen en het probleem was verdwenen.
Ik vermoed dat ie te warm werd.
 
Hallo

Ik verdenk ook de p.supply , daar ik vermoed , gezien de vermelde temp. dat dit een p.c. met een a.m.d. c.p.u. is . (jammerlijk genoeg niet vermeld).

Het vervangen d.m.v. een geleend exemplaar , is voor de "gewone " gebruiker de meest evidente/snelle oplossing....

Uiteraard draaien alle ventilatoren in de betrokken configuratie ???

Je kunt uiteraard ook eventuele "software konflikten" uitschakelen , indien je opstart d.m.v. de goeie ouwe d.o.s. "bootdisk" , maar vermoed dat dit u wel bekend zal zijn .....

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan