PC valt in slaap en start daarna niet meer op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

willy-1

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2006
hallo,
desktop HP pro 3400 series mt
windows 7 sp1

computer start niet altijd op (sinds 2-3 weken hebben we dit probleem)(machine is 2 jaar oud).

1) pc wordt een tijd niet gebruikt en valt in slaapstand, hier komt de pc niet uit dmv muis of toetsenbord.
Ook de aan-/uitknop werkt dan niet en kleurt oranje (standby kleur).
2) indien ik de stekker aan achterzijde verwijder en terug steek kan ik niet (altijd) direct opstarten.
led aan achterzijde brand wel.

De pc wil de dag erna vaak wel opstarten.

Ik heb inmiddels de pc instellingen veranderd zodat deze niet meer in de slaapstand terecht komt.
Ook pc open gehad en al het stof eruit geblazen.

Nu weer aangesloten, maar wil nu niet opstarten.

Als ik nu de aanknop induw gebeurt er niets, alleen gaat wel het ledje aan de achterzijde uit!

Wie weet raad?

groeten Willy

Ik ken dit probleem en, en bij ons was de harde schijf kapot gegaan wegens mysterieuze redenen.
De pc instellingen hebben we ook veranderd maar niks hielp, en we dachten dat het eerst de startknop of
de voeding maar we hebben hem terug naar de winkel gebracht en die zeiden dat de harde schijf kapot was
maar we vonden dat verdacht omdat de pc nog maar een jaar of 2 oud was. Maar het kan dus wel blijkbaar op zo'n korte tijd.

@Koenie32

ik zal je uit de droom helpen,het kan binnen een half uur ook:D

kan ik de harde schijf zelf testen/controleren?
Is vervangen een klusje dat je zelf kunt?
En wat kost zo'n dingetje ongeveer?

alvast bedankt voor de snelle reactie.

Probleem is opgelost.
Ik heb een nieuwe universele voeding bestelt en zelf gemonteerd.
Is goed zelf te doen.
Doordat ik een uniersele heb gekozen, hou je bij montage veel aansluitkabeltjes (aansluitmogelijkheden) over. Die heb je gewoon niet allemaal nodig.
pc werkt weer voortreffelijk.
bedankt allemaal. groeten Willy

Hoi,

Lol om dit na 4 maanden te melden maar prima dat het gelukt is:thumb:

Is vorige week ook pas opgelost.

Het lukte me nagenoeg telkens weer om na ongeveer een dag de stekker uit het apparaat te hebben gelaten, stekker terug te plaatsen en dan pc op te starten.
Apparaat deed het dan weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan