pc valt ineens uit

• Onderwerp starter Onderwerp starter mdmd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mdmd

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2008
Ik heb net een nieuwe pc gekocht en deze in elkaar gezet, nu heeft die alleen kuren als ik (tot wat ik heb gemerkt) ga gamen dat die op willekeurige tijden in eens uit valt, ik heb in de bios het zo ingesteld dat die moet rebooten maar dat doet die dus niet, als die uit valt kan ik hem ook niet meer via de powerbutton aanzetten, ik moet even wachten(en een paar keer de voedingsschakelaar omzetten) en dan doet die het weer.

Ik heb er een controlpanel in zitten die de temps van de fans controleer en ik heb het progje fanspeed er opgezet en ik zie geen hoge temperaturen(rond de 40graden)

Iemand eenig idee of het de voeding is, als ik hem ga ruilen moet ik zelf voor de kosten opdragen als er achteraf word vastgesteld dat er nisk mee is.

specs:

- PC voeding EA4G-750 750W
- Radeon HD 4870 Vapor-X - 2 GB DDR5
- PC-geheugen Gold Edition Dual Channel 2 x 2 GB DDR2-1066 PC2-8500 CL5
- M4A78 PRO - Socket AM2+/AM2 - Chipset 780G - ATX
- 2 hd's

- dvd brander

Hi,
Het gedrag lijkt mij erg op een "defecte voeding"
Zeker omdat je ook nog even moet wachten voor je hem weer aan kunt zetten (afkoelen).
Weet je zeker dat er niet ergens een "niet gebruikte" steker tegen aarde aan bungelt?

Het is je nieuwe PC, dus je hebt ook een oude (met vast een voeding met minder vermogen)
Kun je deze niet even (nou ja even?) overzetten in je nieuwe PC en kijken of deze wel blijft werken.
Als je PC met de oude voeding bljft werken heb je aangetoond dat de nieuwe voeding defect is.
grtz gerrit

Hi,
Het gedrag lijkt mij erg op een "defecte voeding"
Zeker omdat je ook nog even moet wachten voor je hem weer aan kunt zetten (afkoelen).
Weet je zeker dat er niet ergens een "niet gebruikte" steker tegen aarde aan bungelt?

Het is je nieuwe PC, dus je hebt ook een oude (met vast een voeding met minder vermogen)
Kun je deze niet even (nou ja even?) overzetten in je nieuwe PC en kijken of deze wel blijft werken.
Als je PC met de oude voeding bljft werken heb je aangetoond dat de nieuwe voeding defect is.
grtz gerrit

Ik zou de voedingen kunnen verwisselen, maar de oude is laag in wattage dus die zal het moeilijk kunnen trekken lijkt mij, omdat de voeding niet iedere keer uit valt kan ik het moeilijk testen met de andere voeding.

De draaden liggen allemaal goed dus dat sluit ik dan uit.

Ik heb speedfan geinstald, en als ik het goed heb word me moederboard rond de 50 graden, nu vraag ik me af of dit te hoog is?

Ok hij is dus weer uitgevallen, ik heb de temperaturen in de gaten gehouden en deze worden niet extreem warm, nadat de pc was uitgevallen heb ik hem geprobeerd via de powerbutton aan te doen maar dit lukt niet, er staat wel stroom op het moederboard want de onboard led brand. Pas als ik de schakelaar bij de voeding een keer omzet wil die weer starten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan