pc valt na 5 minuten uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

staticd

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2006
Hallo ik heb een nieuw systeem gebouwd en na 5 minuten valt de pc uit.

heb een pc op basis van een:

Pentium D CPU 2.80
Geforce 7800 GTX
1024 mb ddr2 (2x512)
asus moederbord
dvd speler en brander en 1 sata2 harddisk.
audigy pci geluidskaart

heb een merkloze goedkope voeding van 350watt erin zitten. die bij de kast zat.

als ik het vervang door een goede 400watt voeding van A-open of Zalman zou het probeem dan opgelost zijn?. voordat ik een nieuwe voeding ga bestellen.

alle reacties zijn welkom.

koeling of krijg je ook nog een fout melding.

nee je krijgt niks te zien. de koeling is het niet omdat de pc goed gekoeld is. als ik windows aan het instaleren ben valt de pc uit en je ziet niks op het scherm staan.

is de frequency van je moederbord wel juist ingesteld? zo ja dan moet je misschien je bios updaten pas op een foutje met de bios update en moederbord doet nix meer! zet nooit je pc uit tijdens het updaten!:shocked:

alle onderdelen worden netjes herkent in het bios. en staat allemaal goed ingesteld dus ook dit kan het niet zijn.
een bios update lijkt mij niet aangezien alles ondersteunt wordt.
het heeft met de voeding te maken, daar ben ik zelf al achter gekomen.

weet iemand misschien of een goede 400watt voeding (A-merk) het probleem oplost?

StoneyCity zei:
is de frequency van je moederbord wel juist ingesteld? zo ja dan moet je misschien je bios updaten pas op een foutje met de bios update en moederbord doet nix meer! zet nooit je pc uit tijdens het updaten!:shocked:

Hmmm.... Vermits het een nieuw systeem is, hoeft je de bios NIET te flashen. Trouwens een biosflash is ZEER gevaarlijk.

@ staticd , ik wacht even op je reactie, op de tegenvraag van Bandit

misschien 400 watt voeding ja ik weet het niet zeker maar heb het welles gezien bij iemand. als je vaker pc's in elkaar bouwt is het zeker aan te raden een 400 watt voeding te regelen kun je altijd uittesten op computers en dan weet je wat het probleem is.:thumb:

Okeej. maar de 350 watt voeding is van een raar onbekend merk. ik denk ook dat deze niet continu 350watt kan geven. maar 310watt continu. zoals de goedkope Q-tec voedingen.

als je een 400watt voeding erin zet van bv. A-open of een zalman. een a-merk.
dan zal het toch wel dat het systeem probleemloos werkt aangezien deze wel continu 400watt kan leveren.

vanzwam zei:
Hmmm.... Vermits het een nieuw systeem is, hoeft je de bios NIET te flashen. Trouwens een biosflash is ZEER gevaarlijk.
hoezo zeer gevaarlijk? als je weet wat je doet dan is het toch in orde? meestal krijg je heb bijgeleverd cd bij aanschaf van een moederbord en daar staat ook de biosflash op. oh pc valt in 5 minuten uit dan is het af te raden je bios te gaan flashen ja

Als het om die 350 watt te weinig was dan had de zekering al een probleem geven , dan had je systeem wel langer dan 5 min in de lucht gebleven en de voeding wordt te warm...

Laatst bewerkt:
Als je voeding het niet aan kan dan wordt deze vreselik warm en dan blaast je voeding op en dat begint bij de zekering.

ik ben er zker van omdat bij de videokaart minimaal een 350watt voeding vereist is.
ook aangezien ik een Dual core processor heb moet het wel de voeding zijn.
er komen geen piepjes of rare geluiden uit de pc. ik heb geen bijzondere dingen gebruikt en waar jij naar vroeg daar heb ik eerlijk gezegt nog nooit van gehoort. weet niet wat dat is.
in het bios blijft de pc wel aanstaan. maar zodra je windows instaleert valt die uit.
heb een orginele windows XP Professional.

humpe zei:
Als het om die 350 watt te weinig was dan had de zekering al een probleem geven , dan had je systeem wel langer dan 5 min in de lucht gebleven en de voeding wordt te warm...

Inderdaad, ik weet nu niet of een voeding uit de witte producten, een electronsche zekering heeft, maar ik ga meer uit van een sluiting.

heb je het bios wel aangepast bv agp videokaart "load bios default" enzo?

ik heb wel van die busje onder het moederbord zitten. die je in zo een gaatje in de kast moet draaien waar je moederbord op komt. alles zit recht en mooi. dus dit kan het nooit zijn.

BANDIT123 zei:
Dus je hebt onder het moederbord geen afstand busjes staan???

Dat wil dus ook zeggen dat je de aanwezige kaarten nooit goed op het bord kan krijgen wat aansluiting betreft

Plus de kans op een sluiting.

@ staticd, bij je mobo zijn afstandsbusjes meegeleverd. Die moeten op het chasis gevezen worden, en daarop komt je mobo.

uit de weg ehe maar iedereen is welkom toch?

Laatst bewerkt:
hallo, ik heb al vele systemen gebouwd dus ik weet hoe het moet.
ik heb vroeger met een X800 kaartje een 300watt voeding gehad en dat viel ook spontaan uit.
toen heb ik deze vervangen door een 350 en het probleem was weg.

dus ik denk dat ik hoor hetzelfde probleem heb.

staticd zei:
hallo, ik heb al vele systemen gebouwd dus ik weet hoe het moet.
ik heb vroeger met een X800 kaartje een 300watt voeding gehad en dat viel ook spontaan uit.
toen heb ik deze vervangen door een 350 en het probleem was weg.

dus ik denk dat ik hoor hetzelfde probleem heb.

tot de volgende keer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan