Pc valt om de 5 seconden automatisch uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

maestro88

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2005
Oorzaak cyclus probleem:

-Formateren hdd (prima)

-Installatie windows 7 (prima)

-Installatie laatste videokaart driver (oeps)
na de installatie wilt mn pc de resolutie veranderen. Dit lukt echter niet en ik krijg een blue screen of dead.

-Opnieuw opstarten van de computer (1ste keer)
de computer haalt windows 7 en ik krijg net de kans om de driver te deinstalleren. Echter kort daarna valt de computer plots uit

-Opnieuw opstarten van de computer (2e keer)
Ik haal net de bios, maar krijg niet genoeg tijd, computer valt uit

-Opnieuw opstarten van de computer (3e keer en verder)
computer valt na 5 seconde direct uit waarna hij vanzelf weer opnieuw opstarten en weer na 5 seconde uitvalt etcetera.

mijn vraag: welk onderdeel is mogelijk defect?

Hoi,
verkeerde videodriver of niet compatibel, fan koelblok/processor verzaakt etc.
Het zou helpen als je wat specs van je pc hier neerzet (desktop, laptop, merk, type enz).

Je zegt dat je Windows net had geïnstalleerd, ik zou niet moeilijk gaan doen en dat opnieuw doen. Kwestie van eventjes werken en klaar, zonder gedoe verder.

Na mijn mening 2 dingen.
Probeert te weten te komen hoe het met de temperatuur van de processor en het moederbord gesteld staat. Je kunt dat via het BIOS doen, maar ook leveren de moederbord fabrikanten wel eens eigen diagnosesoftware mee. Je zult merken dat het in uw systeemkast gewoon té warm wordt en dat is dan ook de reden waarom de PC zichzelf eigenlijk helemaal niet zo spontaan afsluit! De oplossing? Meer ventileren.

Mogelijk ook dit, waar ik zelf eerder aan zit te denken.
Klinkt als een voeding die het net niet kan bijbenen of aan een kapotte ventilator die niet goed kan worden getest door het BIOS. Wat gebeurt er als je naar de BIOS-setup toe gaat en daar blijft staan.
Als de computer dan wel aan blijft staan, dan kan het de voeding zijn die een tandje moet bijzetten als - bijvoorbeeld - de driver van de videokaart wordt geactiveerd. In de BIOS-setup kunt je tevens kijken hoe het gesteld staat met de ventilators en met de temperatuur van de processor, het moederbord en wellicht ook de harde schijf.
Probeer het ook eens met een langzame Power On Self Test, want dan krijgen de componenten wat meer tijd om rustig te starten. Immers, tijdens dat starten treedt een stroompiek op. Heb je geen verstand van BIOS dan niet aankomen. Dan kun je beter even naar de winkel gaan. Met de BIOS kun je die Power On self test doen.

Ik hoop voor jou een ventilatertje. Hoe oud is jou computer. Zit die vol stoF enz enz.
Kast ooit open gehad in 2 of drie jaar, veel gebruikt aan uren en ga zo maar door.
(Kun je daar echt niet komen in veilige modus dan) Laat eens weten ben wel benieuwd.;)

Ik had een standaard box-koeler bijgeleverd bij mn CPU. Ik heb zojuist een nieuwe koeling gekocht en geinstalleerd en voor zover schijnt alles goed te werken.
De oude koeling deed het nog wel maar er zat veel stof in het koelblok wat ik niet goed zag toen hij nog op het moederboord vast zat. de PC is momenteel 3 jaar oud. In ieder geval bedankt voor de suggesties!
edit: chipset drivers geinstalleerd, VGA driver driver geinstalleerd en pc draait nog prima.
Ik ben er erg blij mee dat hij het weer doet en er zo goedkoop van ben afgekomen.

Laatst bewerkt:
Ik had een standaard box-koeler bijgeleverd bij mn CPU. Ik heb zojuist een nieuwe koeling gekocht en geinstalleerd en voor zover schijnt alles goed te werken.
De oude koeling deed het nog wel maar er zat veel stof in het koelblok wat ik niet goed zag toen hij nog op het moederboord vast zat. de PC is momenteel 3 jaar oud. In ieder geval bedankt voor de suggesties!
edit: chipset drivers geinstalleerd, VGA driver driver geinstalleerd en pc draait nog prima.
Ik ben er erg blij mee dat hij het weer doet en er zo goedkoop van ben afgekomen.

Dat is erg goed nieuws. Inderdaad goedkoop. Fijn dat het is opgelost. Bedankt voor je reactie en nog lang plezier ermee. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan