Pc valt om de 5 seconden uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

NWijffels

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2012
Hallo allemaal,

Ik heb sinds anderhalve maand een probleem met mijn pc, hij valt namelijk op een willekeurig moment uit.
In het begin duurde het ongeveer een uur, maar de laatste tijd duurt het ongeveer 5 seconden voordat de pc uitvalt. Als hij uitvalt dan start deze uit zichzelf weer op. Ik kom dus ook niet meer in windows zelf.

Ik heb al heel veel gegoogled, maar dit heeft helaas nog niets opgelost.

Hopelijk kan iemand mij hier verder helpen.

alvast bedankt

Niels

Specs:

asus p7p55d-e pro (Mobo)
coolermaster GX 750W (voeding)
Intel Core i7-920 Processor (8M Cache, 2.66 GHz, 4.80 GT/s Intel QPI) (CPU)
Geforce GTX 460 Cyclone 1,2GB (Grafische kaart)
(3x) kingston 2gb ddr3 1333mhz (RAM)
Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB (Harde Schijf)
Cooler Master cm 690 ii (case)
LG DVD-brander SATA BULK SW GH-22NS50 (dvd drive)

Laatst bewerkt:
Ja heb ik ongeveer 2 weken geleden gedaan er kwam toen veel stof uit, maar dit heeft ook niets opgelost cpu is ongeveer 45 graden

nee het is echt heel raar hij valt zomaar uit geen blauw scherm of iets, soms komt hij tijdens het opstarten niet eens voorbij de piep.
En bedankt voor de snelle reacties

wat nieuws geinstalleerd??
probeer anders een systeem herstel,naar een datum dat het nog goed was
of scan eens met MBAM

dat gaat helaas niet meer, aangezien hij niet verder dan de bios komt

Welke Windows hebben we het hier over?

Met schoonmaken is ook het koelblok van de CPU eraf geweest? Zo ja heb je de koelpasta vervangen?

windows 7 ultimate 64 bit, koelblok is eraf geweest, heb alleen geen koelpasta vervangen want die is op. Heb al wel nieuwe besteld

Dan zou ik maar eerst de koelpasta volledig vervangen. Voorzichtig de oude eerst verwijderen.

In Windows > Deze computer > Eigenschappen > geavanceerde systeem instellingen. 1 van de tabladen heb je de moglijkheid en vinkje weg te halen, dat Windows niet vanzelf meer herstart bij een fout. Hierdoor krijg je een blauw scherm. Graag die info geven of even een foto maken.

Zit nu op een Android tablet, dus kan even niet kijken welk tabblad je precies nodig hebt.

ik zal proberen of ik in windows kan komen en laat dan even wat meer weten

ik heb geprobeerd om hem in de veilige modus op te starten, maar tijdens het laden viel die alweer uit. Sorry als ik een beetje lastig ben

Hoi,

Ik zou als eerste actie ondernemen zoals eerder al gemeld de proceskoeler weer los halen de oude pasta eraf en er nieuwe weer tussen doen. En als de pc even aanblijft op deze computer met rechter muisknop klikken en dan op eigenschappen dan op geavanceerde systeem instellingen klikken en daar opstart en herstelinstellingen en daar het vinkje bij opnieuw opstarten weg halen. Want in je eerste bericht schrijf je dat hij opnieuw opstart en dat doet hij dan niet meer en misschien komt hij dan met een fout melding normaal wel tenminste.

okee dan zal ik dat morgen als eerste gaan doen bedankt voor de tips. Dan zal ik morgen verder berichten.

Hoi,

Succes en een rijst korrel in het midden is meer als voldoende.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan