Pc valt onverwachts uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

GulfO1

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2009
AAAAAAAAAAArgh:shocked: type een half uur lang om mijn probleem zo goed mogelijk uit te leggen is alles ineens weg. OKe korte omschrijving dan..., het is al laat.

Hallo beste mensen,

Ik heb een probleem met mijn zelfgebouwde nieuwe pc. Deze valt soms uit en start daarna weer op. Heb al van alles geprobeerd.

Ik heb gegevens uit de eventviewer en wat gegevens uit een BSOD.

Type gebeurtenis: Informatie
Bron van gebeurtenis: Save Dump
Categorie van gebeurtenis: Geen

Gebeurtenis-ID: 1001
Datum: 26-6-2009
Tijd: 22:27:01
Gebruiker: n.v.t.

Computer: MARTIJN
Beschrijving:
De computer is opnieuw gestart na een foutencontrole. Foutencontrole: 0x1000008e (0xc0000005, 0xbf00970a, 0xba1275fc, 0x00000000). Er is een dump opgeslagen in: C:\WINDOWS\Minidump\Mini062609-01.dmp.

Minidump word niet opgeslagen, moet ik hiervoor een service inschakelen ofzo?

BSOD geeft nog aan bovenop de gegevens hierboven:

Address BF00970A, Base at BF000000, Date stamp 48025323

dgx.sys

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Een uitgebreide omschrijving volgt maar misschien dat jullie hier al iets mee kunnen.

Alvast bedankt,

Gulf

Als dit de dader is: Dxg.sys - DirectX Graphics Driver

Zal je even moeten kijken of je DirectX wel up2date is. Anders even je videokaart driver opnieuw installeren (Oude eraf, nieuwe erop)

Wat meer info

AAAAAAAAAAArgh:shocked: type een half uur lang om mijn probleem zo goed mogelijk uit te leggen is alles ineens weg. OKe korte omschrijving dan..., het is al laat.

Hallo beste mensen,

Ik heb een probleem met mijn zelfgebouwde nieuwe pc. Deze valt soms uit en start daarna weer op. Heb al van alles geprobeerd.

Ik heb gegevens uit de eventviewer en wat gegevens uit een BSOD.

Type gebeurtenis: Informatie
Bron van gebeurtenis: Save Dump
Categorie van gebeurtenis: Geen

Gebeurtenis-ID: 1001
Datum: 26-6-2009
Tijd: 22:27:01
Gebruiker: n.v.t.

Computer: MARTIJN
Beschrijving:
De computer is opnieuw gestart na een foutencontrole. Foutencontrole: 0x1000008e (0xc0000005, 0xbf00970a, 0xba1275fc, 0x00000000). Er is een dump opgeslagen in: C:\WINDOWS\Minidump\Mini062609-01.dmp.

Minidump word niet opgeslagen, moet ik hiervoor een service inschakelen ofzo?

BSOD geeft nog aan bovenop de gegevens hierboven:

Address BF00970A, Base at BF000000, Date stamp 48025323

dgx.sys

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Een uitgebreide omschrijving volgt maar misschien dat jullie hier al iets mee kunnen.

Alvast bedankt,

Gulf

Oke...

Om te beginnen heb ik de pc nu 2 weken. Ik heb de pc zelf gebouwd en samengesteld.
De pc draaide in eerste instantie prima, ook bij spellen. Pas nadat ik Battlefield installeerde viel de pc na 10 min. uit en probeerde vanzelf weer op te starten.
Dit lukte echter niet. De pc bleef maar opnieuw opstarten totdat ik de voeding uitschakelde.

Ik heb hem de volgende dag weer opgestart en kon in het bios komen.
Hier heb ik de temperatuur gechecked van de CPU en of de voeding nog de juiste waardes op de +12,+5 en +3,3V lijn aangaf. Deze bleken niet veel af te wijken en de temperatuur bleef mooi laag (31C). Na dit gechecked te hebben starte de pc weer opnieuw op uit zich zelf. Ik heb dit alles gechecked nadat ik op google zocht naar ''spontaneous reboots''.

Om er zeker van te zijn heb ik de voeding in een andere pc gebouwd. Hier werkte hij prima in. Toen heb ik de nieuwe pc maar weer van voor af aan in elkaar gezet stap voor stap om verschillende onderdelen uit te sluiten. Ik heb memtest gedraaid, hier werden geen fouten in aangegeven. het moederbord geeft een piep en ziet er verder ook goed uit. De videokaart word ook niet te warm net zoals alle componenten die ik inmiddels kan testen.

Ik heb de pc nu dus inmiddels draaiende en heb hem getest met ''Prime95'' en ''rthdribl'' (GPU tester). Dit heb ik al verschillende keren gedaan soms tot wel 4 of 5uur lang waarbij de pc geen kik gaf. Nu draai ik het programma een paar dagen later voor 10 min en heb weer hetzelfde probleem alleen start de pc nu wel gewoon opnieuw op. Ik heb hiervoor nog het ''automatisch opnieuw opstarten'' uitgeschakeld zodat ik een BSOD zou krijgen maar daaruit haal ik geen informatie meer. Het is nu 2 keer voorgekomen in korte tijd.

Mijn systeem:

Asus P5N73 -CM

E5200 45nm nog geen overclock

HD4670 512MB GDDR3

Kingston HyperX 2GB

Corsair 400CX

Update 28-06-09 !

Olleej, ik ben weer terug bij af. De pc wil niet meer opstarten. Hij stond aangesloten op het net en vanmorgen startte hij vanzelf op en bleef voor een paar seconde aan nadat ik er gisteren nog achter had gezeten. WTF dacht ik, dit heb ik nog nooit meegemaakt. De pc start dus op en valt na een 4 a 5 seconde weer uit. Dit blijft gewoon doorgaan totdat ik de PSU uitschakel.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik kom er bijna niet verder mee.

Gulf

Laatst bewerkt:
Als dit de dader is: Dxg.sys - DirectX Graphics Driver

Zal je even moeten kijken of je DirectX wel up2date is. Anders even je videokaart driver opnieuw installeren (Oude eraf, nieuwe erop)

De drivers zijn correct geinstalleerd, het zijn de nieuwste en DirectX word toch geupdate samen met Windows. Mijn pc is volledig geupdate.

bedankt voor je reactie

Dat draadje heb ik gevonden met behulp van de foutcode uit je BSOD.
Wellicht staat daar een oplossing in.. Heb je memtest al gedraaid?

In dat draadje wordt ook gesproken over de voeding, maar die van jou is goed en zou ik dus niet in eerste instantie aan willen wijzen als de schuldige.

Dat draadje heb ik gevonden met behulp van de foutcode uit je BSOD.
Wellicht staat daar een oplossing in.. Heb je memtest al gedraaid?

In dat draadje wordt ook gesproken over de voeding, maar die van jou is goed en zou ik dus niet in eerste instantie aan willen wijzen als de schuldige.

Memtest heb ik al gedraaid en het geheugen heb ik al in beide slots geprobeerd.

Update: pc draait weer nadat hij een paar dagen van het net heeft gestaan. Probleem is nog niet opgelost.

Niemand?.............het begint vervelend te worden:confused:

Gulf

Laatst bewerkt:
Zag dat mijn vraag hier nog open stond of in ieder geval onbeantwoord.
Probleem is een tijd geleden al verholpen door de voeding te vervangen en de oude voeding in een andere pc te zetten. Alles werkt nu.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan